AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Hei! Lurer på om noen har erfaringer fra karriereveiledning, enten gjennom NAV/kommunen eller andre offentlige eller private instanser? Noen som har noe å anbefale? Er voksen med ingeniørutdanning, men har stort sett bestemt meg for å skifte jobb/retning. Har mange muligheter, men er jævla usikker på hva jeg bør gjøre. Er flere ting jeg har lyst til å gjøre, men mange er økonomisk usikre og andre som kanskje er smartere valg har potensiale for å være for lik tidligere jobb og utdanning = høy risiki for å mistrives like sterkt. Tenker derfor det kunne være greit med litt veiledning fra noen som har et annet perspektiv. Anonymkode: f3659...65b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Jeg tror generelt sånn type veiledning er for folk uten utdanning eller jobb, når det kommer til NAV, men du kan jo ringe å høre? Anonymkode: e28cf...eed 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Kommunen har gjerne også egen karrieeveiledning, som er tilgjengelig for alle. Jeg har vært i kontakt med Oslo kommune sin. Det gav meg veldig lite, da de bare ville gi generelle råd, og ikke ville si noe spesifikt om hva som ville lønne seg i min situasjon. Anonymkode: 1b446...33d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Hva med å spørre her på KG? Er mange med ulik erfaring her. Anonymkode: e3a8a...7f7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Google karriereveileder. Mener det er en Manus Aftenposten referer eller konfererer med av og til. Eller si fra du er god til, trives med, har talent for , liker å gjøre, om du vil sitte på data, være aktiv, repetitivt arbeid vs variasjon, hvor du bor i landet, om du er flyttbar, hvilket lønnsnivå du må ha, hvor lenge du kan studere etc her så får du nok sikkert forslag. Anonymkode: e9dbf...be8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Det finnes karrieresenter i fylket ditt hvor du kan få hjelp gratis. Utover det tror jeg mange har fått god hjelp til å tenke nytt her på KG. Si litt mer om det du driver med, ikke liker, ønsker mer av osv, så får du sikkert noen gode tips. Anonymkode: 3ae3f...0f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå