Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!   Lurer på om noen har erfaringer fra karriereveiledning, enten gjennom NAV/kommunen eller andre offentlige eller private instanser? Noen som har noe å anbefale? 

Er voksen med ingeniørutdanning, men har stort sett bestemt meg for å skifte jobb/retning. Har mange muligheter, men er jævla usikker på hva jeg bør gjøre.  Er flere ting jeg har lyst til å gjøre, men mange er økonomisk usikre og andre som kanskje er smartere valg har potensiale for å være for lik tidligere jobb og utdanning = høy risiki for å mistrives like sterkt. Tenker derfor det kunne være greit med litt veiledning fra noen som har et annet perspektiv.

Anonymkode: f3659...65b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror generelt sånn type veiledning er for folk uten utdanning eller jobb, når det kommer til NAV, men du kan jo ringe å høre?

Anonymkode: e28cf...eed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunen har gjerne også egen karrieeveiledning, som er tilgjengelig for alle. Jeg har vært i kontakt med Oslo kommune sin. 

Det gav meg veldig lite, da de bare ville gi generelle råd, og ikke ville si noe spesifikt om hva som ville lønne seg i min situasjon. 

Anonymkode: 1b446...33d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre her på KG? Er mange med ulik erfaring her.

Anonymkode: e3a8a...7f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Google karriereveileder. Mener det er en Manus Aftenposten referer eller konfererer med  av og til. Eller si fra du er god til, trives med, har talent for , liker å gjøre, om du vil sitte på data, være aktiv, repetitivt arbeid vs variasjon, hvor du bor i landet, om du er flyttbar, hvilket lønnsnivå du må ha, hvor lenge du kan studere etc her så får du nok sikkert forslag.

Anonymkode: e9dbf...be8

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes karrieresenter i fylket ditt hvor du kan få hjelp gratis. 

Utover det tror jeg mange har fått god hjelp til å tenke nytt her på KG. Si litt mer om det du driver med, ikke liker, ønsker mer av osv, så får du sikkert noen gode tips. 

Anonymkode: 3ae3f...0f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...