Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #1 Skrevet 11. august 2005 Hvor lenge kan tøy ligge i vaskemaskinen før det tar skade? Er 6 timer etter vasken er ferdig alt for lenge å vente? Har før hatt tilgang til stort vaskeri med tørketromler, men har nå flyttet og må klare meg med en liten maskin på deling med 4 andre. Derfor hadde det vært kjekt å kunne sette på en maskin når jeg legger meg eller går på jobb, men er litt usikker på om dette er lurt. Det må da være noen som har erfaring med glemte klær i vaskemaskinen her?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #2 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke timer på en da, sånn at du kan få den til å starte opp litt senere så den blir ferdig til du kommer hjem?
Lizzie Skrevet 11. august 2005 #3 Skrevet 11. august 2005 Det skjer ofte at jeg setter på en vask sent på kvelden og henger den opp om morgenen. Ser ikke på det som noe problem. Dersom jeg glemmer hele vasken og "finner den igjen" morgenen etter det igjen pleier jeg som regel å kjøre en ekstra skylling, gjerne med skyllemiddel.
Kristin Skrevet 11. august 2005 #4 Skrevet 11. august 2005 Det er ikke timer på en da, sånn at du kan få den til å starte opp litt senere så den blir ferdig til du kommer hjem? ← Kjøp et billig tidsur på clas ohlson eller biltema... og vips så har du timer på maskinen
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #5 Skrevet 11. august 2005 Jeg har hatt vask liggende i maskinen ofte, seks timer er ikkeno problem. Har hatt tøy som har ligget i et døgn også, uten problem.
tommeline Skrevet 11. august 2005 #6 Skrevet 11. august 2005 Opp til et halvt døgn syns jeg ikke det er noe problem å la klærene ligge. Men hvis de begynner å tørke når de ligger i en krøll syns jeg det er vanskeligere å få bort skrukker enn hvis klærene henges opp ganske med en gang.
Cr@sh Skrevet 11. august 2005 #7 Skrevet 11. august 2005 Jeg liker ikke å la tøyet ligger stort lenger enn et par timer... syntes det har lett for å "slå seg" og lukte vondt... det er ikke noe særlig.... Men det ser ut som om de fleste andre her har greie erfaringer med å la det ligge lenger.... Tidsur på Clas Ohlson var forresten en smart ide...
Gjest Milah Skrevet 11. august 2005 #8 Skrevet 11. august 2005 Det skjer ofte at jeg setter på en vask sent på kvelden og henger den opp om morgenen. Ser ikke på det som noe problem. Dersom jeg glemmer hele vasken og "finner den igjen" morgenen etter det igjen pleier jeg som regel å kjøre en ekstra skylling, gjerne med skyllemiddel. ← Det pleier jeg å gjøre også!
Trill Skrevet 11. august 2005 #9 Skrevet 11. august 2005 Kan godt ligge i 12 tima her med meg. At eg vaska det om kvelden og henge det opp formiddagen etter på. Einaste ulempa er at klærne blir ekstra krøllete.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #10 Skrevet 11. august 2005 Synes klærne blir aaaltfor krøllete til at jeg orker dette, i tillegg til faren for at det utvikles sopp i vaskemaskinen. Kjenner en som gjør dette hele tiden, og klærne hans lukter litt funky
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #11 Skrevet 11. august 2005 Jeg lar ikke klær ligge i vaskemaskinen mer enn toppen ett par timer. Hvis det blir liggende lengre kjører jeg gjennom med en ekstra skylling. Jeg synes klærene får en litt guffen lukt hvis de blir liggende for lenge og blir kjempekrøllete. Ikke gidder jeg å stryke alle klærene mine. Og om du deler maskin med flere andre kan det jo fort bli ett problem hvis du "okkuperer" maskinen i mange mange timer hver gang du vasker. Jeg hadde hvertfall blitt litt grinete over slikt.
Sommerfugl Skrevet 11. august 2005 #12 Skrevet 11. august 2005 Jeg lar ikke klær ligge men henger de opp med en gang.
Spirito Skrevet 12. august 2005 #13 Skrevet 12. august 2005 Jeg synes ikke man bør la klærne ligge i det hele tatt når man deler maskin med andre.
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #14 Skrevet 12. august 2005 Klærne tåler fint å ligge over natten. Men jeg vil ikke dermed anbefale å la det ligge slik hver gang.
Grooo Skrevet 12. august 2005 #15 Skrevet 12. august 2005 Jeg synes ikke man bør la klærne ligge i det hele tatt når man deler maskin med andre. ← Er jo et poeng dette da.. Går det ikke ann å sette klar klærne og be en av de andre sette på maskinen et par timer før du kommer hjem? Så kan du gjøre dette for den andre en annen gang?
Pepita Skrevet 12. august 2005 #16 Skrevet 12. august 2005 Oi... Jeg rekker sjelden henge den opp samme dagen som jeg setter den på. Satte på en håndklevask i gårkveld, flyttet den over i tørketrommelen før jobb i dag, men blir ikke satt på før etter jobb. Ville ikke ha den på når jeg er på jobb. Jeg jobber ofte 8 til 20. Så skal jeg få vasket noe, må det bli etter det og da ligger klærne ofte 1 døgn. Begynner de å lufte vondt setter jeg de på en gang til før jeg tar dem ut. Hilsen MissS, dårlig husmoremne!
kiri Skrevet 12. august 2005 #17 Skrevet 12. august 2005 Det er jeg som er trådstarter. Takk for mange svar. Når det gjelder okkupering av vaskemaskinen vil jeg jo ikke gjøre det om natten og om dagen er alle på jobb. Det at vi deler maskinen er heller en grunn for å vaske til disse tidene, sånn at den er mer ledig på ettermiddagen og kvelden når de andre er hjemme.
starie Skrevet 13. august 2005 #18 Skrevet 13. august 2005 Synes klærne blir aaaltfor krøllete til at jeg orker dette, i tillegg til faren for at det utvikles sopp i vaskemaskinen. Kjenner en som gjør dette hele tiden, og klærne hans lukter litt funky ← Er en på jobben også som gjør dette, og han lukter litt surt/mugg
Spirito Skrevet 13. august 2005 #19 Skrevet 13. august 2005 Det er jeg som er trådstarter. Takk for mange svar. Når det gjelder okkupering av vaskemaskinen vil jeg jo ikke gjøre det om natten og om dagen er alle på jobb. Det at vi deler maskinen er heller en grunn for å vaske til disse tidene, sånn at den er mer ledig på ettermiddagen og kvelden når de andre er hjemme. ← Jeg synes ikke det tar seg ut uansett, med mindre det er avtalt dere i mellom.
Gypsy Skrevet 13. august 2005 #20 Skrevet 13. august 2005 Jeg pleier å henge opp klærne så fort som mulig etter vask, da jeg har oppdaget at håndklærne begynner å lukte vondt etter å ha ligget f.eks over natten i vaskemaskinen. Og, i og med at dere vasker klærne deres på et fellesvaskeri, ville jeg nok tatt med meg klærne mine så fort de var ferdige, jeg har sett eksempler på folk som ikke har fjernet klærne sine, da har bare nestemann tatt de ut og hivd de på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå