Gå til innhold

Oppskrifter «uten tilsatt sukker» - hvilke er gode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å kutte ned på sukker av ulike grunner (ikke vektnedgang) og lurer på hvilke oppskrifter dere her inne kan anbefale.
Til nå har jeg kun likt sukkerfri panna cotta og sukkerfrie hveteboller, men har også prøvd sukkerfrie brownies, sjokoladekake og cookies som jeg syntes smakte helt grusomt 🙈 Har som regel bruk sukrin gold, sukrin+ og fibersirup. 

Anonymkode: ea70e...d18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Uten tilsatt sukker" er vel en betegnelse som brukes på ferdige produkter, ikke i oppskrifter?

Du kan være sikker på at oppskrifter der man egentlig skal bruke sukker, ikke blir like bra med erstatningsprodukter (for å si det pent).

Mitt beste tips hvis du vil kutte ned på sukker, er å spise mindre av matvarer med sukker.

Anonymkode: 721d9...4bc

• Liker 1
Skrevet

Mange sukkerfrie matvarer smaker ikke så godt hvis du samtidig spiser sukker.  Men om du venner deg av med sukkeret først, vil de smake mye bedre.  Smaksløkene våre tilpasser seg det de får. 

Eksempel:  Jeg elsker marsipan.  En gang forsøkte jeg å kjøpe den sukkerfrie marsipanen med sukrin, men syntes den var blæh.   Så begynte jeg med lavkarbokost i fjor, og da kjøpte jeg den på nytt.    Nå er den helt uimotståelig.  Jeg kjøper også sukkerfrie kokosboller, de er nydelige. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis middag, da vel. Ordentlig mat.

Ingen vits å tylle i seg dessert og søtsaker, hvis målet er å kutte ned på sukkeret.

Anonymkode: 1a322...4c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spis middag, da vel. Ordentlig mat.

Ingen vits å tylle i seg dessert og søtsaker, hvis målet er å kutte ned på sukkeret.

Du har tydeligvis ikke peiling...

Ts: mange bloggere som har mange gode oppskrifter. Selv liker jeg godt sjokolademoussen til Sukrin.

Anonymkode: 52a5d...59a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har tydeligvis ikke peiling...

Ts: mange bloggere som har mange gode oppskrifter. Selv liker jeg godt sjokolademoussen til Sukrin.

Anonymkode: 52a5d...59a

Ehhh, jo, det har jeg.

Men for all del, gjør som dere vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri is
Sukkerfri riskrem
Sukkerfri banankake 
Om du snakker om tilsatt sukker🙂 

Anonymkode: 789e4...1c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ønsker å kutte ned på sukker av ulike grunner (ikke vektnedgang) og lurer på hvilke oppskrifter dere her inne kan anbefale.
Til nå har jeg kun likt sukkerfri panna cotta og sukkerfrie hveteboller, men har også prøvd sukkerfrie brownies, sjokoladekake og cookies som jeg syntes smakte helt grusomt 🙈 Har som regel bruk sukrin gold, sukrin+ og fibersirup. 

Anonymkode: ea70e...d18

Er fruktsukker ok? I så fall ville jeg testet ut raw kaker :)

Anonymkode: d74f5...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...