AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #21 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg har hos Bank Norwegian og det fungerer helt fint Anonymkode: b0c92...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #22 Del Skrevet 3. januar 2021 Så rart. Når jeg ble kunde hos DNB ble jeg tvunget til å ta opp kredittkort med 10000 kr. (Var student på tidspunktet). Nå bruker vi sas MasterCard med 50000. Anonymkode: c4719...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #23 Del Skrevet 3. januar 2021 Whistler skrev (11 timer siden): Hvis du betaler alt ved forfall kan du søke om et American Expresskort. Alt til forfall hver måned. Alle kredittkort i Norge er forpliktet til å sette hele beløpet som standard til betaling på faktura hver måned om du ikke selv går inn og aktivt velger mindre. Anonymkode: 24a73...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 3. januar 2021 #24 Del Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle kredittkort i Norge er forpliktet til å sette hele beløpet som standard til betaling på faktura hver måned om du ikke selv går inn og aktivt velger mindre. Anonymkode: 24a73...b01 American Express tilbyr ikke oppdeling av beløpet i det hele tatt. Det er derfor ikke et kredittkort med beløpsgrense. Det er bare et betalingskort uten øvre grense. Det gir forsikring og andre fordeler som regulære kredittkort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2021 #25 Del Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg anbefaler ikke Bank Norwegian. Jeg hadde kredittkort der før, men så ønsket jeg å avslutte kundeforholdet. Det var i 2015. Jeg er kunde fortsatt og har fortsatt aktivt kredittkort. De overser ethvert forsøk på å avslutte kortet. De ber meg bare avslutte kundeforholdet skriftlig over mail, det er til og med responsen deres på mailene jeg sender hvor jeg ber om å få kundeforholdet avsluttet. De nekter rett og slett å forholde seg til at jeg ikke lenger vil være kunde der. Det eneste de gjør er å heve kredittkortgrensa mi - gang etter gang etter gang. I 2015 hadde jeg 10 000 kr i kredittgrense. Nå er den 55 000!!! Anonymkode: 1aba1...2a2 Dette oppdaget jeg at de hadde gjort med meg også. Jeg ba dem slette meg gjennom gjeldsregisteret og da ble det orden. Det var for øvrig et annet kredittforetak som ikke reagerte på den henvendelsen og da måtte jeg ty til finansklagenemda. Det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #26 Del Skrevet 3. januar 2021 Blondie65 skrev (15 minutter siden): Dette oppdaget jeg at de hadde gjort med meg også. Jeg ba dem slette meg gjennom gjeldsregisteret og da ble det orden. Det var for øvrig et annet kredittforetak som ikke reagerte på den henvendelsen og da måtte jeg ty til finansklagenemda. Det hjalp. Godt tips, da prøver jeg den veien også Anonymkode: 1aba1...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #27 Del Skrevet 4. januar 2021 Whistler skrev (22 timer siden): American Express tilbyr ikke oppdeling av beløpet i det hele tatt. Det er derfor ikke et kredittkort med beløpsgrense. Det er bare et betalingskort uten øvre grense. Det gir forsikring og andre fordeler som regulære kredittkort. Så da kan folk sette seg i bunnløs gjeld bare de gjør det på 1 mnd... Står man da også med uendelig gjeld hos Gjeldsregisteret når man har American Express? Anonymkode: 24a73...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #28 Del Skrevet 4. januar 2021 Jeg gikk inn for å se på hva slags fordeler American Express gir, men fy f*** for noen dyre kort. Man må virkelig stå på og benytte seg av fordeler om man skal tjene noe på disse. Jeg bruker uansett av prinsipp aldri kredittkort med faste gebyr, så fullstendig uaktuelt for meg, men om noen vurderer det må dere virkelig regne på om det er noe å tjene på det i det hele tatt før dere skaffer et slikt kort. Anonymkode: 24a73...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #29 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gikk inn for å se på hva slags fordeler American Express gir, men fy f*** for noen dyre kort. Man må virkelig stå på og benytte seg av fordeler om man skal tjene noe på disse. Jeg bruker uansett av prinsipp aldri kredittkort med faste gebyr, så fullstendig uaktuelt for meg, men om noen vurderer det må dere virkelig regne på om det er noe å tjene på det i det hele tatt før dere skaffer et slikt kort. Anonymkode: 24a73...b01 Amex kan være veldig lukrativt for folk som har mange utlegg gjennom jobben i form av reise eller lignende. Da renner det inn med Eurobonus-poeng. Man må bare være nøye med å betale ned kortet ved forfall, men hvis man skriver reiseregning med en gang er det ikke noe problem. Har du et av de dyre kortene får du også topp service hvis det blir noe tull med flyselskapet ved f. eks. refusjon av billetter. Anonymkode: 7369e...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnål Skrevet 15. januar 2021 #30 Del Skrevet 15. januar 2021 Så rart! Da jeg var student, så fikk jeg automatisk 10.000 kr i kreditt på Mastercard hos DNB. Mener jeg fikk det mer slengt mot meg, enn at jeg søkte om det. Hadde akkurat startet nytt kundeforhold i den banken. Jeg klippet det dog bare i to, men kanskje jeg også skulle sjekket som det blir nevnt her om det fortsatt er aktivt? Bruker ikke kontoen i DNB lenger heller. Hva med å bruke en sammenligningstjeneste som viser oversikt over kredittkort med priser? På kredittkortinfo.no/ kan du huke av for hvilke fordeler du ønsker å ha med kredittkortet ditt, som f.eks. reise i ditt tilfelle. Det er mulig noen av disse er lettere å få innvilget? Jeg ville uansett sjekket hva som er registrert på deg i Gjeldsregisteret og hva din kredittscore er satt til. I dag bruker jeg Sbanken sitt kredittkort, og er fornøyd med det. Et godt kundeforhold og at du betaler innen fristen skal jo kunne øke sjansen for at du kan få mer kreditt (om du har stabil inntekt med mer), så ville virkelig undersøkt det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllMa Skrevet 15. januar 2021 #31 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg har både studielån og boliglån, ikke fast jobb. Jeg fikk kredittkort på 70 000kr da jeg byttet til Danske Bank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #32 Del Skrevet 15. januar 2021 Norwegian bank og SAS er generøse på lån og kredittkort. Anonymkode: 1391a...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. januar 2021 #33 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg skaffet meg Norwegian Visa kredittkort i fjor, for jeg tenkte jeg skulle opparbeide meg litt bonus. La merke til at det ikke var noe felt for å fylle ut ønsket kredittgrense da jeg søkte om kortet. Merkelig. tenkte jeg. De ga meg et kort som helt fersk kunde med hele 70 000 i kredittgrense! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå