AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Kjøpte leilighet for en månedstid siden og har drevet å malt veggene. Har nå kommet til stuen og åpnet et nytt spann med hvit maling. Alt virket greit, ingen vondt lukt annet enn vanlig malingslukt men nå lukter det skikkelig dritt på veggen etter den begynte å tørke?? Har brukt samme type maling på de andre veggene bare annen farge og de luktet ikke slik. Hva skjer?? Hvordan fikser jeg det her?? Anonymkode: 31b10...043
ARima Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Fant du ut av det ? Opplevd det samme nå. Mulig malingen har blitt sur siden den er fra i fjor. Men det lukter ikke noe av spannet, men av veggen. det lukter sure gamle sokker/tåfis/oppkast. noen som har tips til hva som hjelper ?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Hva slags maling er det? Anonymkode: c2c81...3e8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Gammel maling kan råtne har jeg hørt, men da burde det vel luktet med en gang man åpner spannet? Anonymkode: c2c81...3e8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Ts her! Den malingen jeg brukte var relativt ny og luktet kun når den tørket på veggen også. Brukte Jotun lady i en lys hvit farge. Ingen lukt ved åpning av spann utenom vanlig malingslukt. Lukta gikk bort etterhvert Har opplevd at maling lukter veldig forskjellig, i vært fall fra forskjellige merker men bare den ene Jotun fargen som luktet vondt når den kom på veggen. Så helt fin ut og lukta gikk bort i mitt tilfelle etter noen dager så tenker det bare var en reaksjon av noe slag haha Anonymkode: 31b10...043
ARima Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts her! Den malingen jeg brukte var relativt ny og luktet kun når den tørket på veggen også. Brukte Jotun lady i en lys hvit farge. Ingen lukt ved åpning av spann utenom vanlig malingslukt. Lukta gikk bort etterhvert Har opplevd at maling lukter veldig forskjellig, i vært fall fra forskjellige merker men bare den ene Jotun fargen som luktet vondt når den kom på veggen. Så helt fin ut og lukta gikk bort i mitt tilfelle etter noen dager så tenker det bare var en reaksjon av noe slag haha Anonymkode: 31b10...043 Vi brukte også lady 10. og virker nesten som den også lukter når den kommer på veggen. Så nå er jeg i tvil hva det er 😅 så godt å høre det gikk bort. Håper det gjør det her også. Lukter fortsatt spy😅 mulig også det er en reaksjon av noe slag.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 ARima skrev (6 timer siden): Vi brukte også lady 10. og virker nesten som den også lukter når den kommer på veggen. Så nå er jeg i tvil hva det er 😅 så godt å høre det gikk bort. Håper det gjør det her også. Lukter fortsatt spy😅 mulig også det er en reaksjon av noe slag. Ts. Var lady 10 jeg brukte også! Spy er det nærmeste jeg kan sammenligne den lukta med ja 😂 helt jævelig. Håper det går over for dere også! Anonymkode: 31b10...043
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Dette har skjedd med meg å. Eneste som hjalp var å male over med ny maling. Lukta piss.🥲 Anonymkode: b06b8...a8c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Hva slags underlag har du malt på? Anonymkode: be397...999
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Ts her Jeg malte på panel. Noe man tydeligvis ikke egentlig skal bruke lady 10 på men jaja (jeg tenke at vegg er vegg uansett men ser jo nå at det finnes maling laget for panel), har ikke hatt noen problemer. Kan være fordi jeg grunnet godt før jeg malte med lady over men ja 😅 Anonymkode: 31b10...043
ARima Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her Jeg malte på panel. Noe man tydeligvis ikke egentlig skal bruke lady 10 på men jaja (jeg tenke at vegg er vegg uansett men ser jo nå at det finnes maling laget for panel), har ikke hatt noen problemer. Kan være fordi jeg grunnet godt før jeg malte med lady over men ja 😅 Anonymkode: 31b10...043 Så lady 10 skal ikke på panel ? Kanskje det er der problemet mitt er. Jeg grunnet 2 lag med kvist og sperregrunn før jeg malte. Men det stinker allikevel. Veldig merkelig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 ARima skrev (På 12.4.2022 den 8.27): Så lady 10 skal ikke på panel ? Kanskje det er der problemet mitt er. Jeg grunnet 2 lag med kvist og sperregrunn før jeg malte. Men det stinker allikevel. Veldig merkelig. Fikk høre fra noen på Obs bygg at den ikke var laget for panel men personlig har jeg ikke hatt problemer med den. De mente bare at den lettere kunne flerre av men jeg har ikke opplevd dette. Jeg grunnet også så tror det hjelper. Tror ikke det er krise. Jeg brukte bare lady 10 og opplevde kun at den ene fargen luktet på veggen. Den som luktet var fargen "letthet" som er en hvitfarge. Har også brukt svart og grønn som ikke luktet. De ble også malt på panel Anonymkode: 31b10...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå