Gå til innhold

Samboer sur igjen..er dette psykiske eller alders trekk? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer begynte å vise sin sure side til meg tidlig i november. Laget et tråd da, men finner den ikke. Han sa han hadde mistet litt for meg desverre. Men vi skulle gjøre alt så godt vi kunne. 

Han har vært relativt blid gjennom jula, hatt mye sex og ligget inntil hverandre på nattestid. Vi har til og med fint fått handlet julegaver sammen. 

Nå idag er han skikkelig sur og gretten igjen. Han irriterer seg over ALT jeg gjør. Han hakker, bjeffer og biter på alt. Jeg orker ikke å grine nå. Vi har vært samboere i 10år og har 3 barn og flere hans og mine. Så lett splittes vi ikke. Vi prøver så godt vi kan, eller hvetfall jeg. 

Hvorfor er han så himla gretten?! Han blir 50 og jeg blir 37. 

Anonymkode: fabb2...62e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gruer seg til hverdagen, kanskje. 

Anonymkode: b670c...c81

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Den mannlige overgangsalderen kanskje ?

Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Tenkte jeg også. Kanskje han bør ta tur til legen, ts? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gruer seg til hverdagen, kanskje. 

Han sa omvendt da det ble ferie. Han sa rett til meg at han trivdes bedre på jobb og gruet seg til ferie.

Det jeg kan si er at han egentlig har strålt gjennom ferien. Det var uventet ift det han fortalte. Nyttårs kvelden satt vi å pratet og mimret. Idag er han så irritabel. Hører han stønner og hakker over alt! Skylder på meg over de minste ting, kjefter og er frekk i munnen. Hva skjer? Han er så opp og ned.... 😪

AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (4 minutter siden):

Ja, har tenkt tanken. Kan det være det? Får menn dette da? Han er mye irritabel. Igjen, føler ikke det er noen damer i bildet. Han holder tlf sin åpen. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykisk sykdom? Angst? Smerter? Eller mentalt ferdig med forholdet?

Anonymkode: b02fd...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Han sa omvendt da det ble ferie. Han sa rett til meg at han trivdes bedre på jobb og gruet seg til ferie.

Det jeg kan si er at han egentlig har strålt gjennom ferien. Det var uventet ift det han fortalte. Nyttårs kvelden satt vi å pratet og mimret. Idag er han så irritabel. Hører han stønner og hakker over alt! Skylder på meg over de minste ting, kjefter og er frekk i munnen. Hva skjer? Han er så opp og ned.... 😪

Han rømte inn i jobb, men var sliten før juleferien. Han kom på at han må tilbake på jobb OG være fortsatt sammen med deg. Og han prøver å gjøre deg ansvarlig for sine dilemma. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han rømte inn i jobb, men var sliten før juleferien. Han kom på at han må tilbake på jobb OG være fortsatt sammen med deg. Og han prøver å gjøre deg ansvarlig for sine dilemma. 

Hvordan da? Forstår ikke hvorfor jeg er et problem. Varter han opp som en 3år gammel gutt, tar hensyn til han og følelsene hans, jeg smiler og er glad. Hadde jeg vært ei sur kjerring, så hadde jeg forstått det. 

AnonymBruker
Skrevet

Han sliter nok psykisk. Noe plager han, åpenbart. I gamle dager sa de «dårlige nerver». Kanskje han har nerveproblemer? Altså tåler lite, og burde trekke seg unna dere en periode. 

Eller så (beklager) klarer han ikke deg mer? Har du spurt han rett ut om dette? 

Anonymkode: 68750...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sliter nok psykisk. Noe plager han, åpenbart. I gamle dager sa de «dårlige nerver». Kanskje han har nerveproblemer? Altså tåler lite, og burde trekke seg unna dere en periode. 

Eller så (beklager) klarer han ikke deg mer? Har du spurt han rett ut om dette? 

Anonymkode: 68750...15d

Hvordan psykisk? Fordi gan er mye irritabel? 

Hvorfor ikke klare meg? Jeg lar han få gjøre alt, jeg lager middag, rydder, har god inntekt. Er ung for han og vil ha sex. Hva vil han da? Bli alene? Forstår ikke hvordan ting kan snu så lett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboer begynte å vise sin sure side til meg tidlig i november. Laget et tråd da, men finner den ikke. Han sa han hadde mistet litt for meg desverre. Men vi skulle gjøre alt så godt vi kunne. 

Han har vært relativt blid gjennom jula, hatt mye sex og ligget inntil hverandre på nattestid. Vi har til og med fint fått handlet julegaver sammen. 

Nå idag er han skikkelig sur og gretten igjen. Han irriterer seg over ALT jeg gjør. Han hakker, bjeffer og biter på alt. Jeg orker ikke å grine nå. Vi har vært samboere i 10år og har 3 barn og flere hans og mine. Så lett splittes vi ikke. Vi prøver så godt vi kan, eller hvetfall jeg. 

Hvorfor er han så himla gretten?! Han blir 50 og jeg blir 37. 

Enkleste svar? Spør han. Det er mye som kan påvirke humøret.

Har han sovet dårlig? Har han smerter han ikke har fortalt om? Vinterdepresjon?

Anonymkode: 6cbb9...067

Gjest Alterego666
Skrevet

Mine, dine og våre barn er jo et slit. Ble enige om å bite tenna sammen til barna blir selvstendige og voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Har en svigerfar som brått endret seg det siste året, han er rundt 55. Maken til sur type skal man lete lenge etter. Vi tror det går mye på at han trenger litt mer alenetid enn han har. 

Anonymkode: 6aee5...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er også sånn til tider. Han sier han trives i forholdet (og det vet jeg stemmer), men likevel er han bare så sur av og til. Her er det stress (tror jeg). Når det står på vurderer jeg seriøst å gå... Jeg ville vurderet å konfronteret han TS, det er bare så vondt å bli hakket på. 

Anonymkode: 737b5...300

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det nevnes «mannlig overgangsalder» som årsak. Om det er noe som heter det er vel omdiskutert i fagmiljøer. Det som er sikkert er at menns hormonnivåer faller jevnt og trutt fra ca. 35-års alder og resten av livet. Altså ulikt som for kvinner hvor det skjer en brå endring. Det høres derfor litt rart ut for meg at dette legges til grunn når TS opplevde en markant endring i hans væremåte i november.

Anonymkode: d2240...8be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har observert at mange menn endrer væremåte i 50 årsalderen. Blir mer sure og grinete. Er vel en slags overgangsalder for de og. Men skjer vel mer gradvis enn for kvinner. Testosteron nivå faller

Anonymkode: 77fd1...499

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg husker rett fra din forrige tråd, så er dette en mann som lett hopper fra forhold til forhold. Det innebærer jo også at han har lite av den egenskapen som trengs for å få langvarige forhold, dvs evne til å inngå kompromisser og evnen til å «stå han av» når ting er vanskelig. 

Han må rett og slett skjerpe seg og oppføre seg som voksen. Og jeg forstår ikke hvorfor du driver å varter opp en voksen mann som oppfører seg som en liten drittunge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enkleste svar? Spør han. Det er mye som kan påvirke humøret.

Har han sovet dårlig? Har han smerter han ikke har fortalt om? Vinterdepresjon?

Anonymkode: 6cbb9...067

Sovet dårlig i 2mnd? Tvilsomt. Jeg tenker nok også vinterdepresjon eller noe der, kanskje også alderen. Han nevnte for ei stund tilbake at kanskje det var aldersforskjellen som gjorde det. Det har han ikke snakket om tidligere. 

Han og vi må jo være litt tålmodige, hvis det egentlig ikke er dette han vil. Jeg gir han tid og håper han gir meg tid. Det som er vondt er jo at vi ikke har noen fremtidsplaner slik det ser ut nå. Jeg aner ikke hbor lenge han blir. Jeg prøver å bli og holde ut så lenge jeg kan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...