Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

20. dag jul er normen fra gammelt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe julestemning i dette landet lenger, siden alt er ferdig pynta i starten av november 😔 Så det kan vel bare henge der, så slipper man å stresse til neste høst? 

Anonymkode: b4e87...f1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lysene ute på veranda oppe til ut januar iallefall, de lyser opp vintertiden, syns det er koselig. Men julestjerne og sånt i vinduer tas ned om ikke så lenge😊 Jeg syns du kan gjøre som du selv vil😊

Anonymkode: caf88...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er så koselig med all den fine julebelysningen i år. Den gir litt lys, estetikk og glede i en ellers mørk tid, men hvor lenge kan man egentlig ha den oppe? Da tenker jeg i hovedsak på den tradisjonelle, enkle julebelysningen ute med varm-gult-lys og stjerner i vinduet. 

Anonymkode: cbdb5...d93

Jeg mener at de veldig «julete» lysene må bort. Mens mer «vinterlys», på busker ol. kan få lov til å henge mens det enda er mørkt tidlig ute. 

Anonymkode: f62ca...0fd

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Har også lyst å hive det dryssende juletreet ut og alle nissene og kulene ned i kjelleren. Har noen lysende dyr/trær ute, og fargelys og "rennende" istapper langs hustaket, de har jeg lyst å ha litt lengre. Men det ser litt dumt ut å ha julehuset til langt uti januar! :)

Skrevet

Her skrus alt av, inne og ute, 20. dag jul. Altså tre uker etter lille julaften. 

Skrevet (endret)

Vi har utebelysningen på ut januar i alle fall. Nå som julen er over tenker vi ikke på det som julelys, men vinterlys. :) Lys og pynt inne blir ryddet bort 13. dag jul. 

Endret av Arkana
Skrevet

Mest sannsynlig neste helg. Utelysene er på ut januar, minst. Sikkert litt lengre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2.februar, mikkelsmesse, er tradisjoneltsett "siste frist", så det er bare å ha det oppe gjennom hele januar for den som ønsker det.  :)

Anonymkode: a610d...4f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er til vanlig helt for å fjerne alt 13.dag jul, men i år (og fjor) så er alt lov! Her kommer lysene til å henge ute helt til jeg ser at det blir lysere ute. 

Anonymkode: 0833a...463

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 12.03):

Fram til mars er alt for lenge! Da er det mye lysere dager, løkplanter kan settes ut (her i milde strøk av Norge). Da er det blodharry med disse julelysene som henger og lyser i sola. Latskap, intet annet.

Anonymkode: 5337d...1d7

Her oss oss er det snø til ca mai/juni, så ikke noe løplanter her i gården haha..

Her står de til påske (man tatt vekk all annen pynt da, kun lys på plantene ved ytterdøren + dørkransen

Anonymkode: 3fa9d...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 14.40):

Det er ikke noe julestemning i dette landet lenger, siden alt er ferdig pynta i starten av november 😔 Så det kan vel bare henge der, så slipper man å stresse til neste høst? 

Anonymkode: b4e87...f1d

Bare fordi DU ikke evner/klarer å få julestemning, er jo ikke det andres problem. Har ulestemning som bare det jeg, akk som når jeg var liten. Elsker å pynte i november, og julefølelser dabber ikke av den grunn. ...

Skrevet

Vi har kun hvite utelys, og de står på til ut januar.

Personlig synes jeg fargede julelys og lys med nisser, snømann og reinsdyr hører jula til, og da bør de ned senest 20 dag jul.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å ha dem oppe til mars i alle fall.

Og jeg bor i Nord-Norge, så de løkplantene kan du bare ha for deg selv! :fnise:

Anonymkode: 59462...178

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er like mange meninger rundt dette temaet som alle andre mulige temaer, og jeg stemmer for at man gjør som man selv vil😊 Jeg syns derimot det er litt komisk med dere som er så nøye på dette med 13.dag jul eller 20.dag jul, er dere så nøye på dette at det måå skje akkurat den dagen dere mener det er rett å ta bort all julen? Eller tar dere en dag i nærheten av den datoen dere mener er riktig, hvis man har bedre tid eller det passer bedre sånn? Bare en litt morsom undring fra min side, til alle dere som skriver 13. eller 20.dag jul😄

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (12 minutter siden):

Vi har kun hvite utelys, og de står på til ut januar.

Personlig synes jeg fargede julelys og lys med nisser, snømann og reinsdyr hører jula til, og da bør de ned senest 20 dag jul.

Personlig liker jeg ikke fargede lys uansett😆 Her går det i varmhvite lys, og definitivt ingen blinking😆

AnonymBruker
Skrevet

Nissen med lys ble byttet med snømannen. Lysene ute får henge en stund til, da de lyser opp trappene ute. Julepynten tar jeg i morgen eller på lørdag. Ble ekstra jobb denne uken, så orker ikke etter jobb. 

Anonymkode: 4e50c...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg rar som ikke liker annet enn varmhvite lys hjemme hos meg selv, men elsker å se på fargede lys hos andre når jeg er ute og går tur med hunden? Særlig der jeg vet at det bor søte gamle mennesker også har de skikkelig glorete belysning i alle mulige farger. Syns det er så koselig og disney-aktig :fnise: Men ikke blinkende lys. Der går grensen :P 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er jeg rar som ikke liker annet enn varmhvite lys hjemme hos meg selv, men elsker å se på fargede lys hos andre når jeg er ute og går tur med hunden? Særlig der jeg vet at det bor søte gamle mennesker også har de skikkelig glorete belysning i alle mulige farger. Syns det er så koselig og disney-aktig :fnise: Men ikke blinkende lys. Der går grensen :P 

Samme her! gjelder også masse farger og "rot" hos andre, kan være sjarmerende hos de - men hadde fått migrene og vært ulykkelig om jeg hadde hatt det sånn hjemme haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...