Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så koselig med all den fine julebelysningen i år. Den gir litt lys, estetikk og glede i en ellers mørk tid, men hvor lenge kan man egentlig ha den oppe? Da tenker jeg i hovedsak på den tradisjonelle, enkle julebelysningen ute med varm-gult-lys og stjerner i vinduet. 

Anonymkode: cbdb5...d93

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Normen er til 7.januar!

Anonymkode: 370b1...e74

AnonymBruker
Skrevet

Normen er så lenge du vil. 

Anonymkode: b847a...995

• Liker 1
Skrevet

13 dag jul er vel en greie? Moren min insisterer på det 😄 Om det ikke er lysende snømenn bare enkle lys så kan de vel bare stå om du liker det 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Normen er til 7.januar!

Oi, jeg hadde faktisk trodd det var litt lenger enn det.. men takk for svar

Gjest Føsleguri
Skrevet

20. dag jul dvs. 13. januar er helt greit.

AnonymBruker
Skrevet
Emet skrev (1 minutt siden):

13 dag jul er vel en greie? Moren min insisterer på det 😄 Om det ikke er lysende snømenn bare enkle lys så kan de vel bare stå om du liker det 😃

Jeg har hørt at 13. dag jul eller 20. dag jul er siste frist for å ta ned julepynten avhengig av hvem man spør), men tenkte at det kanskje var mer vanlig å ha julelysene ute oppe litt lenger, siden det er så mørkt og trist. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kaller det ikke for julelys. Vinterlys og synes det kan henge oppe hele vinteren! Lyser opp en mørk og kald årstid. ❤️

• Liker 19
Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Normen er til 7.januar!

Nei, det er ikke normen. Like mye norm med 20. dag jul dvs 13. januar.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du måtte ønske! 

Anonymkode: 9f22c...c27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom vi pyntet opp med julelys tidligere nettopp fordi det for mange var en litt ekstra hard og mørk vinter/jul pga. korona, burde vi vell holde julelysene litt lenger oppe i år?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Boblerone skrev (2 minutter siden):

Jeg kaller det ikke for julelys. Vinterlys og synes det kan henge oppe hele vinteren! Lyser opp en mørk og kald årstid. ❤️

Blir nok til at jeg har de oppe en god stund. Vinterlys er et godt ord! Blir så glad av å se at det lyser, nå som vinteren er her. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ettersom vi pyntet opp med julelys tidligere nettopp fordi det for mange var en litt ekstra hard og mørk vinter/jul pga. korona, burde vi vell holde julelysene litt lenger oppe i år?

Absolutt! Lysene ute blir iallfall ut februar. 

Anonymkode: be54a...684

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hørt at 13. dag jul eller 20. dag jul er siste frist for å ta ned julepynten avhengig av hvem man spør), men tenkte at det kanskje var mer vanlig å ha julelysene ute oppe litt lenger, siden det er så mørkt og trist. 

ja ikke sant? Man kan ha de oppe lengre om man vil. Men julepynt som er veldig intenst jul bør vel ned innen rimelighetens grenser (om man bryr seg :P

Skrevet

Julepynten inne forsvant i går, lysene ute tar jeg nok ikke ned før mars. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her henger lys ut januar. 

Anonymkode: aa233...c55

AnonymBruker
Skrevet

Og hvis du ikke tar ned lysene før februar så skjer.... 😑😑

Anonymkode: 851b7...75c

Skrevet (endret)

Stjernen i vinduet har jeg tatt ned, men utelysene får henge til ca. 1. februar. 

Endret av Meadow
Presisering
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fram til mars er alt for lenge! Da er det mye lysere dager, løkplanter kan settes ut (her i milde strøk av Norge). Da er det blodharry med disse julelysene som henger og lyser i sola. Latskap, intet annet.

Anonymkode: 5337d...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det ekstra lys inne og ute minst ut januar. Resten blir ryddet bort i dag:) 

Anonymkode: 6e701...f0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...