Gå til innhold

Hender det du leser flere bøker samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som at du har lest mange sider i en bok og istedenfor for å fullføre den samme kveld, så tar du en pause og leser noe annet istedenfor?

Jeg gjør det stadig vekk , men prøver å begrense det litt. Bruker jo lengre tid på å fullføre boken jeg startet med.😁

Anonymkode: 830a9...71b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, liker å gjøre meg ferdig med en bok om gangen. 

Skrevet

Ja, det gjør jeg hele tiden. En ting er at jeg gjør det når jeg studerer, men også på fritiden. Jeg leser etter humøret, og noen ganger vil jeg ha krim, andre ganger en dokumentar. Så ja, jeg leser ofte mange forskjellige bøker av gangen. 

Skal sies, om boka er veldig spennende holder jeg meg stort sett til den, dvs at jeg gjerne leser den ut på en dag eller to (eksempel på dette er gjerne bøkene til Jo Nesbø, de er ofte så spennende at jeg sjeldent klarer å legge dem fra meg). :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder sjelden på med færre enn 4-5 om gangen. Et par romaner, en sakprosabok, en biografi, en pocketbok i veska (som kan være hvilken som helst sjanger), en diktsamling og en novellesamling på nattbordet - alt til sitt bruk og sitt humør. Noen bøker er såpass krevende at det holder med et kapittel eller to i slengen, andre kan strekkleses på noen timer, noen må bare prioriteres i det øyeblikket jeg får dem i hende og jeg jobber på bibliotek, så det er ganske fort gjort :fnise: ). Holder jeg ikke på med fminst 3, føler jeg egentlig at noe mangler :ler: 

• Liker 5
Skrevet

Jeg gjorde det før, da kunne jeg lese 10-12 bøker samtidig, men jeg gjør det ikke nå lenger nå leser jeg bare 1 bok om gangen.

• 5 uker senere...
Skrevet

Ja, konstant. Nå for tiden ca. 15 bøker samtidig. Jeg leser veldig mye, og for meg blir det litt som å følge med på flere serier samtidig. Bøkene er veldig forskjellig, alt for Dostojevskij, til amerikansk murstein, dokumentar om Øst-Europa, ukjente noveller osv osv. Bøkene er så forskjellig, at det er ikke mulig å blande dem. Jeg har alltid en bok som kan leses etter dagshumøret, enten det er ren underholdning, fakta, tung klassiker, eller hva det nå er.

Anonymkode: bf28f...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...