Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har bestemt meg for krystallsliping og har vært innom to hudpleie salonger i nærheten av hvor jeg jobber, men ingen av dem utfører dette. Da tror jeg at det ikke er hvem som helst som kan drive med dette. Det jeg da lurer på er om noen av dere har erfaring med noen dyktige hudpleiere som tar krystallsliping og som dere kan anbefale meg i oslo området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd krystallsliping en gang. Hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men hudpleieren der jeg var "overtalte" meg og sa det var bra for huden. En mild sliping av huden sa hun, som skulle ta vekk døde hudceller ol. Huden føltes myk og fin ut etterpå, men har senere hørt at man bør ta det flere ganger for å oppnå bra og synlig resultat. Men samtidig er dette med krystallsliping omdiskutert så vidt jeg har forstått. Mener jeg så en debatt på tv der en hudlege var skeptisk, fordi slipingen kunne skade/ ta vekk deler av de beskyttende cellene som ligger utenpå huden. Han mente disse burde være der. Han uttalte også at man ikke burde utføre dette sommerstid, når huden var mye utsatt for sol.

Litt forskjellige syn altså, men har en venninne som gikk til jevnlig behandling med krystallsliping og ble fornøyd (hos Wah Wah i Bergen tror jeg). Bor ikke i Oslo, så har ikke noe sted å anbefale, men søker du på nettet finner du helt sikkert. :)

• 2 år senere...
Gjest Jente18
Skrevet
Jeg har prøvd krystallsliping en gang. Hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men hudpleieren der jeg var "overtalte" meg og sa det var bra for huden. En mild sliping av huden sa hun, som skulle ta vekk døde hudceller ol. Huden føltes myk og fin ut etterpå, men har senere hørt at man bør ta det flere ganger for å oppnå bra og synlig resultat. Men samtidig er dette med krystallsliping omdiskutert så vidt jeg har forstått. Mener jeg så en debatt på tv der en hudlege var skeptisk, fordi slipingen kunne skade/ ta vekk deler av de beskyttende cellene som ligger utenpå huden. Han mente disse burde være der. Han uttalte også at man ikke burde utføre dette sommerstid, når huden var mye utsatt for sol.

Litt forskjellige syn altså, men har en venninne som gikk til jevnlig behandling med krystallsliping og ble fornøyd (hos Wah Wah i Bergen tror jeg). Bor ikke i Oslo, så har ikke noe sted å anbefale, men søker du på nettet finner du helt sikkert. :)

Gjest Jente18
Skrevet

Hei, sliter veldig med kviser sånn av og til rundt mensen...og har "ganske" mange synlige arr i ansiktet, og vurderer å ta krystallsliping..noen som har god erfaring med dette??blir det bedre??

-Hilsen litt nervøs...- :bukke: :)

Skrevet

Har gått til krystallspiping flere ganger nå, og i motsetninger til penslinger/syrebehandlinger, bearbeider krystallsliping huden utenfra. Det fungerte veldig bra på min hudormer, og en venninne fikk redusert akne arr og jevnet huden veldig etter fem behandlinger.

Karl Johan hudpleie har denne behandlingen ganske rimelig.

Skrevet

kan anbefale colosseum spa. fikk jevnet ut arr og porene mine så litt mindre ut :) men folk reagerer ulikt sa de. det gjøres en analyse før de setter i gang for å kartlegge huden din og da sier de litt om hva slags resultater du kan forvente på din hud samt de må prøve seg litt frem med styrkegraden på slipingen. sier seg jo selv at de gjerne ikke kjører på med full styrke første gangen.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei..

Alles beauty clinique har salonger mange plasser i oslo, og utfører denne. jeg tok det på den avdelingen i oscars gate. Jeg ble anbefalt en kur på 8 behandlinger, og huden min har blitt kjempefin!!!!!!!- Anbefaler d ette på det sterkeste..!!!

• 1 år senere...
Skrevet

Hei!

Vurder å ta krystallsliping, men er liksom litt skeptisk. Er det noen risiko ved dette? Hører jo om så mye rart! Kan dere spom har prøvd dette si litt om hva slags resultater dere har fått?

Takk for hjelpen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...