Gå til innhold

Jul og fordeling av samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen er skilt og eks mener at barnet må feire jul der som det er barn, uavhengig av hvor vi voksne er. Så er det slik at jeg er alene her og har familie 7 timer unna. Der er det barn. Han har familie 5 min unna, hvor det er barn.

Det kan virke som han mener at barnet vårt alltid må feire julaften der andre barn er, altså han og hans familie, eller min og min familie, men ikke alene sammen med en av oss. Barnet er veldig sosialt, men blir også veldig sliten av masse gave sjau. Hans familie er enig og synes at barnet må være der som de er, ikke alene hos meg. Hos meg er det jo veldig rolig om jeg er helt alene..

Synes det er så rigid tankegang dette, men det er min mening. Altså at barnet aldri skal få feire julaften alene med meg og ha minner om meg på julaften, uten at det er andre barn der. Det er ikke alltid jeg kan reise i 7 timer i jula, det er over fjellet og ofte storm..Hva tenker dere? barnet er 8.

Anonymkode: cd7fb...2e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver jul uansett om dere er alene eller med andre. Har dere ikke samværsavtale?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det naturlige er annenhver jul. Det er eneste som blir fruktbart i lengden. 

Få på plass en samværsavtale, del prosentvis, så faller dagene der de faller.

Anonymkode: 3be82...e7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer hvordan din jul blir. Antar du lar jentas meninger styre noe.

Anonymkode: 67c86...0ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Guddla skrev (2 minutter siden):

Annenhver jul uansett om dere er alene eller med andre. Har dere ikke samværsavtale?

ja, vi har 50% men han mener fortsatt at jula skal være sånn og sånn. At barnet må være der andre barn er. Ingen av oss har andre barn. 

Samtidig så virker det som at han mener at når jeg har barnet i jula, så bestemmer jeg, Men, samtidig får han inn at det er best at barnet er der som andre barn er. Jeg synes det er rart tenkt, men vet at han selv er vant med at det er mange barn sammen på julaften og at han vil at mitt barn også skal oppleve det. 

Anonymkode: cd7fb...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Dette må han jo gjerne mene, men den meningen kan jo ikke påvirke samværsordningen. Dere får legge inn et julebesøk for barnet hos hans familie der mange barn er en av de andre juledagene eller nyttår i dine juler der dere ikke drar til familie.  Ut over det spiller det ingen rolle hva han og hans familie mener, bare hold dere til avtalen.

Anonymkode: e1758...df2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo mene det han vil.men du bestemmer hva dere gjør når det er din jul. Dete bør du bare slutte å diskurere med ham. Det har han ingenting med.

Anonymkode: 2b195...8a6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...