Gå til innhold

Har jeg oppfattet kjærlighets mønsteret mitt riktig, eller hva mener du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si jeg er en 6’er på skalaen(1-10 på utseende/personlighet). Jeg har alltid oppsøkt mannfolk som er 3-4 hakk under meg på stigen. Jeg har gjort dette, fordi jeg liker å bli bedåret av dem, at de blir helt oppslukt i hvor pen og fantastisk jeg er 😅 jeg liker å føle at I’m the best they ever had. (ikke at jeg er noe super menneske, har mine skavanker jeg også, men i deres øyene er jeg perfekt) 

Det har ført til flere forhold som har endt pga mannen er sjalu. Gikk opp for meg i dag, at det kan være pga mine valg ganske tidlig i fasen til kjærlighet og relasjoner. 

Jeg starter med å finne noen som kommer til å føle seg ikke bra nok for meg, fordi jeg er noen hakk over dem. Dette har ikke jeg tenkt over, jeg har da bare nytet all oppmerksomheten og hatt det veldig fint med det. Så kommer sjalusien frem, fordi de føler seg utrygge pga sin egen egenfølelse. Jeg har aldri og kommer aldri til å være utro, dette står jeg sterkt for. Og dette vet guttene. Men like vell er de såpass sjalue, at det går ut over livet mitt ellers, såpass mye at forholdet da ryker. 

Det kan være at jeg skal på middag til ei venninne, og må ringe typen hver time og sende bilder av hvor jeg er og hvem jeg er med, for typen er helt sikker på at min plan egentlig er at vi skal på en fest med masse gutter og ha orgie i et boblebad. 

Jeg fikk også inne tid. 

Når han var med sine kompiser, så ble han dypt såret over at jeg ikke sendte han meldinger og ringte hver time. 

Det kan være at han skal bort et par dager, og forventer at jeg bare skal være hjemme. Han blir veldig skeptisk om jeg spontant finner på noe med noen andre, og ikke forteller det til han før jeg drar ut å møter ei venninne. Da tenker han at jeg skal ut å feste med en gang han drar, og dette har jeg planlagt før han dro. 

Disse eksemplene er typiske eksempler som har forekommet i alle mine 4 forhold. 

Det må være noe jeg gjør som ender med at jeg finner såpass sjalue mannfolk. Tror dere fremgangsmåten min er det dårlige mønsteret som kan forklare situasjonen? Eller hva tror du? 

Er åpen for alle mulige teorier 😊

Anonymkode: 8375e...723

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid oppsøkt mannfolk som er 3-4 hakk under meg på stigen. Jeg har gjort dette, fordi jeg liker å bli bedåret av dem

Du er en 6'er, men ser på menn rundt 2 og 3? Nope, det har jeg ingen tro på. Her overdrive du nok, og finner menn rundt 5 og 6.

Anonymkode: 7ae94...96e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eller er det noe helt annet, noe jeg gjør som får dem til å føle seg sjalue? De vet jo så veldig godt hva jeg føler om utroskap... jeg liker godt en fest/sammenkomst med venninner, men de fleste gjør jo det 🤷🏼‍♀️Det vil jo ikke si at jeg kommer til å være utro... Jeg liker å føle meg pen og kan gå med en utringet topp på byen. Men det vil heller ikke si jeg er utro.... jeg syntes jeg skal få lov til å gå med litt utringet topp selv om jeg har kjæreste. Jeg kommer aldri til å begynne dekke meg til og bare gå med høyhalset gensere fordi jeg ikke er singel

ts

AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt sikker på at du velger menn som ligger på 2 og 3? 

image.thumb.png.61fc33dc602113fdf2710dd1a5d5ac98.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er en 6'er, men ser på menn rundt 2 og 3? Nope, det har jeg ingen tro på. Her overdrive du nok, og finner menn rundt 5 og 6.

Nei det er faktisk sant 😅 skulle gjerne lagt ut bilder av både meg og mine ekser, men tror ikke det er så lurt her ikke 😅 men kan se om jeg finner noen eksempel bilder 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå bruker jeg skalaen 1-10 da 😜 men ut ifra dette bildet anser jeg meg selv på 5 og har tidligere datet 3 og 2’ere 🙈

ts

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

La oss si jeg er en 6’er på skalaen(1-10 på utseende/personlighet). Jeg har alltid oppsøkt mannfolk som er 3-4 hakk under meg på stigen. Jeg har gjort dette, fordi jeg liker å bli bedåret av dem, at de blir helt oppslukt i hvor pen og fantastisk jeg er 😅 jeg liker å føle at I’m the best they ever had. (ikke at jeg er noe super menneske, har mine skavanker jeg også, men i deres øyene er jeg perfekt) 

Det har ført til flere forhold som har endt pga mannen er sjalu. Gikk opp for meg i dag, at det kan være pga mine valg ganske tidlig i fasen til kjærlighet og relasjoner. 

Jeg starter med å finne noen som kommer til å føle seg ikke bra nok for meg, fordi jeg er noen hakk over dem. Dette har ikke jeg tenkt over, jeg har da bare nytet all oppmerksomheten og hatt det veldig fint med det. Så kommer sjalusien frem, fordi de føler seg utrygge pga sin egen egenfølelse. Jeg har aldri og kommer aldri til å være utro, dette står jeg sterkt for. Og dette vet guttene. Men like vell er de såpass sjalue, at det går ut over livet mitt ellers, såpass mye at forholdet da ryker. 

Det kan være at jeg skal på middag til ei venninne, og må ringe typen hver time og sende bilder av hvor jeg er og hvem jeg er med, for typen er helt sikker på at min plan egentlig er at vi skal på en fest med masse gutter og ha orgie i et boblebad. 

Jeg fikk også inne tid. 

Når han var med sine kompiser, så ble han dypt såret over at jeg ikke sendte han meldinger og ringte hver time. 

Det kan være at han skal bort et par dager, og forventer at jeg bare skal være hjemme. Han blir veldig skeptisk om jeg spontant finner på noe med noen andre, og ikke forteller det til han før jeg drar ut å møter ei venninne. Da tenker han at jeg skal ut å feste med en gang han drar, og dette har jeg planlagt før han dro. 

Disse eksemplene er typiske eksempler som har forekommet i alle mine 4 forhold. 

Det må være noe jeg gjør som ender med at jeg finner såpass sjalue mannfolk. Tror dere fremgangsmåten min er det dårlige mønsteret som kan forklare situasjonen? Eller hva tror du? 

Er åpen for alle mulige teorier 😊

Eh..   jeg tror ikke disse mennene er sjalu fordi du er så utrolig mye bedre enn dem, men heller fordi de generelt sliter med sjalusi. Sjalusien er neppe mindre i andre forhold de har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå bruker jeg skalaen 1-10 da 😜 men ut ifra dette bildet anser jeg meg selv på 5 og har tidligere datet 3 og 2’ere 🙈

ts

Ja skalaen gikk til 10, men jeg kopierte bare til 7 ettersom dem er irrelevante uansett, og for at du skulle få lese teksten. 

image.thumb.png.ef9ee3552962af0351af2ac1cfe2cd8a.png

Ellers så tenker jeg at personlighetstype avgjør grad av sjalusi. Herav også selvtillit. Så at du har valgt menn som er betydelig mindre "verdig" deg med allerede lav selvtillit kan nok dette gjøre dem mer sjalue, og agerer utifra det. 

Gjest Jente-
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er nettsiden? Jeg vil se hele😅 er det en for jenter også? 

Jeg synes kanskje at rekke nr 1. Burde ha starter der 2 er. De som er på 1 er jo egentlig syke.. 

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Eh..   jeg tror ikke disse mennene er sjalu fordi du er så utrolig mye bedre enn dem, men heller fordi de generelt sliter med sjalusi. Sjalusien er neppe mindre i andre forhold de har. 

Jeg mener ikke jeg er på noen måte bedre enn dem, men at jeg er på en annen liga får den til å føle seg mindre attraktive og dermed føler seg mer truet av andre mannfolk

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gjort akkurat det samme som TS 

Anonymkode: f3d69...c6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dårligste lista ever...mange av de på 7, vil for mange ikke være kjekke, varierer jo fra person til person hva man synes er fint...

Anonymkode: 79ff8...8e8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sett deres personlighet på en skala fra 1-10 også, og gjør det samme med din, så får du summere opp hvem som scorer høyest til slutt😊 Høres ut som et dårlig utgangspunkt å velge velge ut i fra en skala. Har du sjans på disse som er 5-6 i din skala i det hele tatt? 

Endret av Pitofinaa
AnonymBruker
Skrevet
Jente- skrev (2 minutter siden):

Hva er nettsiden? Jeg vil se hele😅 er det en for jenter også? 

Jeg synes kanskje at rekke nr 1. Burde ha starter der 2 er. De som er på 1 er jo egentlig syke.. 

image.thumb.png.586cd45cc6b21d9c43cf333332b477bf.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pitofinaa skrev (Akkurat nå):

Sett deres personlighet på en skala fea 1-10 også, og gjør det samme med din, så får du summere opp hvem som scorer høyest til slutt😊 Høres ut som et dårlig utgangspunkt å velge velge ut i fra en skala. Har du sjans på disse som er 5-6 i din skala under hele tatt? 

Jaja det har jeg 😅 Men de blir ikke like betatt av meg 😂😂 hvertfall ikke på samme måte

ts

Skrevet

Dessuten tror jeg de aller fleste rater seg selv høyere enn der man realistisk er😊 Sier ikke det er sånn i ditt tilfelle, TS

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener ikke jeg er på noen måte bedre enn dem, men at jeg er på en annen liga får den til å føle seg mindre attraktive og dermed føler seg mer truet av andre mannfolk

ts

Jeg forstår ikke mennesker som deler seg opp i ligaer og terningkast. Det er bortenfor min forstand. Ser du mennesker som hvem de er som en helhet, eller vil et skjevt ansiktstrekk gjøre dem "mindre verd"?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dårligste lista ever...mange av de på 7, vil for mange ikke være kjekke, varierer jo fra person til person hva man synes er fint...

Anonymkode: 79ff8...8e8

Enig, dårlig liste, så her er en annen og bedre: 

image.thumb.png.52c86582c6df1415fc658d66db15d773.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke mennesker som deler seg opp i ligaer og terningkast. Det er bortenfor min forstand. Ser du mennesker som hvem de er som en helhet, eller vil et skjevt ansiktstrekk gjøre dem "mindre verd"?

Da må du heller spørre hele verdens befolkning hva som antas for å være attraktivt eller ikke. I vår tid er det en generell standard over hva som er attraktivt, men som var noe annet for 100 år siden. Sånn er det bare. Derfor kan vi dele opp i ligaer ettersom hvor man er på stigen etter det «perfekte» og nedover. 

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.

Mulig jeg er en generasjon for gammel, men jeg tenker at mye ligger i den mentaliteten hvor du vurderer etter en skala. 

Du legger opp til at de blir usikre fordi du jo har definert dem som uverdige ut fra snevre krav. 

Dette er virkelig ikke kjærlighet eller noe som vil føre til langvarig forhold. Du bør heller være singel enn å behandle folk på denne måten. 

Anonymkode: ef2e1...496

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...