AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Samboeren min drikker alkohol ca hver andre dag, 1-2 øl hver gang. Jeg synes han drikker ofte, og sammenlagt mye. Hva synes dere? Anonymkode: 6d7f8...418
SoWhat? Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Det blir ca en øl pr dag. Syns ikke at det er mye. Nå får man øl på både flaske og boks, og det er vel litt forskjell. Hva er du bekymret for da? 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Man blir ikke ruset av 1-2øl. Så da drikker vedkommende ikke for rusen sin del, men smaken. Det ser jeg ikke noe problematisk med. Anonymkode: 0dac2...96f 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Så lenge man snakker om pils og ikke pol-øl på 10-15 %, syns jeg ikke 1-2 øl hver andre dag er mye. Spørsmålet er om det ikke fort blir mer. Anonymkode: 3d7b5...718
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 1-2 øl hver gang hadde jeg ikke tenkt over. Vi drikker ofte rødvin til maten. Drikker oss ikke fulle. Anonymkode: d522a...d5d 5
Camillapb Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Blir han påvirket? Føler du deg ukomfortabel når han gjør det? Om ikke ville jeg ikke tenkt over det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samboeren min drikker alkohol ca hver andre dag, 1-2 øl hver gang. Jeg synes han drikker ofte, og sammenlagt mye. Hva synes dere? Anonymkode: 6d7f8...418 https://www.nrk.no/livsstil/tegnene-pa-at-du-drikker-for-mye-1.11384168 Anonymkode: 82341...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 Jeg drikker 1-2 enheter alkohol hver dag. Ser ikke problemet med hverken hans eller mitt forbruk. Jeg er forøvrig kvinne. Anonymkode: f221b...10e 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg drikker 1-2 enheter alkohol hver dag. Ser ikke problemet med hverken hans eller mitt forbruk. Jeg er forøvrig kvinne. Anonymkode: f221b...10e Hvis du som kvinne drikker to enheter pr dag så drikker du det dobbelte av hva som er anbefalt for kvinner. Du drikker såpass mye at det skader helsen din. Hadde du tatt en blodprøve hadde garantert din PEth vært for høy (markør for alkoholinntak). Du lurer deg selv ved å tro at dette er et ok mengde alkohol. Sorry! Anonymkode: ec0b7...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du som kvinne drikker to enheter pr dag så drikker du det dobbelte av hva som er anbefalt for kvinner. Du drikker såpass mye at det skader helsen din. Hadde du tatt en blodprøve hadde garantert din PEth vært for høy (markør for alkoholinntak). Du lurer deg selv ved å tro at dette er et ok mengde alkohol. Sorry! Anonymkode: ec0b7...cb7 Jeg drikker 1-2 enheter. Det vil si 1 enhet til vanlig og noe ganger 2 enheter f.eks på en fest. Jeg har et svært moderat forbruk og skader ikke min helse. Kutt ut å spre feilinformasjon og tolk innlegg i hytt og pine. Anonymkode: f221b...10e 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Samboeren min drikker alkohol ca hver andre dag, 1-2 øl hver gang. Jeg synes han drikker ofte, og sammenlagt mye. Hva synes dere? Anonymkode: 6d7f8...418 Jeg hadde ikke likt om min samboer drakk alkohol så ofte. Finnes da en drøss andre alternativer for å "slukke tørsten", må det være alkohol? Er glad min samboer ikke drikker ofte. Anonymkode: 3bff8...152 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis du som kvinne drikker to enheter pr dag så drikker du det dobbelte av hva som er anbefalt for kvinner. Du drikker såpass mye at det skader helsen din. Hadde du tatt en blodprøve hadde garantert din PEth vært for høy (markør for alkoholinntak). Du lurer deg selv ved å tro at dette er et ok mengde alkohol. Sorry! Anonymkode: ec0b7...cb7 Det dobbelte av hva som er anbefalt for kvinner? WHOs storforbruk defineres som mer enn 14 enheter per uke. 1-2 enheter (halvannen for enkelhets skyld) om dagen er 10,5 i uken. Null problem. Du er på viddene. Sorry! Anonymkode: d522a...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge man snakker om pils og ikke pol-øl på 10-15 %, syns jeg ikke 1-2 øl hver andre dag er mye. Spørsmålet er om det ikke fort blir mer. Anonymkode: 3d7b5...718 Han drikker stortsett kun pol-øl, så en del sterkere enn vanlig, ja. Han drikker ikke for rusen, men smaken (øl-entusiast). Jeg er ikke bekymra for rusen o.l., men at han skyller alkohol gjennom kroppen så ofte, det er jo tross alt en gift. TS Anonymkode: 6d7f8...418
Gjest Alterego666 Skrevet 3. januar 2021 #14 Skrevet 3. januar 2021 Gitt at forbruket ikke eskalerer, ville jeg vært mer bekymret for livsstilsykdommer en alkoholisme. Fedme, diabetes II og tidlig demens kan trigges av høyt inntak av karbohydrater og alkohol. Jeg ville altså vært nesten like bekymret for daglig inntak av brus og snop.
KapteinJ Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han drikker stortsett kun pol-øl, så en del sterkere enn vanlig, ja. Han drikker ikke for rusen, men smaken (øl-entusiast). Jeg er ikke bekymra for rusen o.l., men at han skyller alkohol gjennom kroppen så ofte, det er jo tross alt en gift. TS Anonymkode: 6d7f8...418 Om man drikker "vanlig poløl" så er det jo stort sett 5-8% (la oss regne 6.5 for enkelhet), det er ikke svært mye. Poløl er stort sett 0.33, så tilsvarer ca 1-2 halvlitere 3.5 ganger i uken. Dvs drikker han 5.25 halvlitere med standard øl ekvivalenter i snitt. Hver halvliter er 1.5 alkoholenheter, dvs drikker han under 8 alkoholenheter i snitt i uken. Det er definitivt ikke et problematisk inntak av alkohol. Spsielt med tanke på hvor spredt det er, da spredt inntak er mye bedre for kroppen enn såkalt "binge drinking". 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Her drikker gubben 3-4 øl hver kveld. Ser virkelig ikke problemet. Mannfolka må få kose seg litt no når dei er blitt voksne 😁 Anonymkode: 33432...abe
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Alle de som drikker så ofte har egentlig et alkohol problem de selv ikke vet om. De samme folka kommer med eder og galle om noen en sjeldent gang tar MDMA, LSD eller en joint....sukk Anonymkode: 3bff8...152 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 Min mann tar seg gjerne 2-3 øl på kvelden i helgene. Jeg synes det er mer enn nok! Jeg liker ikke at alkohol skal være en del av hverdagen. Anonymkode: 4af2a...433
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her drikker gubben 3-4 øl hver kveld. Ser virkelig ikke problemet. Mannfolka må få kose seg litt no når dei er blitt voksne 😁 Anonymkode: 33432...abe Har han ikke andre måter å kose seg på enn å innta alkohol hver kveld? Anonymkode: 4af2a...433
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her drikker gubben 3-4 øl hver kveld. Ser virkelig ikke problemet. Mannfolka må få kose seg litt no når dei er blitt voksne 😁 Anonymkode: 33432...abe Da er han alkoholiker. Anonymkode: cdd48...37f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå