Gjest ThessyB Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Er igang med prøving etter en SA på tampen av året. Har hatt mensen en gang etter SA, og på grunn av mye rot rundt SAen (blødde i halvannen mnd) har jeg brukt clearblue digitaltest (den rosa) for å finne eggløsning og se om syklusen min er som normalt. Hadde samleie på torsdag, og fikk smilefjes på ettermiddagen. Fredag fikk jeg runding, og idag testet jeg ikke men hadde samleie. Kan vi ha truffet eller var vi for sein/tidlig? Når bør man egentlig ha samleie med disse testene? Har egentlig ikke tenkt å fortsette å teste el i neste syklus men er jo fryktelig nysgjerrig på om vi har sjangs denne mnd eller er helt ute å kjører. 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Du, sæden kan leve i flere dager Man sier vel ca. 5 dager, men noe forskning foreslår opptil 10(!). Her er en artikkel som forklarer en del. Høres ut som dere traff greit med timingen, selv om det aldri er noen garanti for at det klaffer. https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth?fbclid=IwAR0LhkRTbNH0ejflszJpWXHBW3m4Rcfs82EF35zfO6ygeLRjNrVjU-7heTM Anonymkode: c4520...ecf
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Man er fruktbar i 5-6 dager, så null stress. Ellers ville det jo vært latterlig enkelt å unngå graviditet uten prevensjon. Anonymkode: 6d933...597
supernaturalfan Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har lært at i perioden ca 5 dager før EL og et døgn etter EL er man fruktbar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå