Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Går årsenhet i bedriftsøkonomi, var usikker fra start om økonomi var veien å gå. I det siste har jeg vippet over til en annen retning, men mangler dessverre S1+S2, Kjemi 1+2 og Fysikk 1 :) Jeg tenker å ta S1, Kjemi 1 og Fysikk ved siden av studiet dette semesteret, og lurer på hvor vanskelig det kan være å lære seg disse tre fagene ila. 4-5 mnd? Fikk A i matte dette semesteret, men synes p-matten på vgs var mye vanskeligere og måtte jobbe hardt for en 4’er .. :) så vil si at mattekunnskapene mine er litt over gjennomsnittet. Ønsker ikke å gå Sonans etc., ettersom at det er ufattelig dyrt, samt. at jeg så og si kun trenger ståkarakter i realfagene. 

Mest sannsynlig vil jeg ikke ha mulighet til å øve på lab-forsøk, men tenker at videoer på YouTube evt. kan holde? 

Samtidig lurer jeg fælt på om noen av dere har erfaring fra MP-eksamen i enten fysikk eller kjemi, og evt. kunne fortelle litt om hvordan dette gikk🙏🙏 (selv om jeg vet at dette kan varierer veldig fra sted til sted)

+ mange sier at kjemi 2 er vanvittig mye vanskeligere enn kjemi 1? 

Mvh. En som river seg i håret snart:)

Anonymkode: b2645...d65

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet (endret)

Om du kun trenger ståkarakteren ligger lista for det svært lavt, spesielt på muntlig eksamen. Men med tanke på studiene som krever MEROD ser jeg ikke helt hvordan det er realistisk å komme inn på noen av de med fem 2-ere på kortet.

Endret av Kastanjefrø
AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (1 time siden):

Om du kun trenger ståkarakteren ligger lista for det svært lavt, spesielt på muntlig eksamen. Men med tanke på studiene som krever MEROD ser jeg ikke helt hvordan det er realistisk å komme inn på noen av de med fem 2-ere på kortet.

Er klinisk ernæring jeg tenker meg inn på, og der er ikke snittet så høyt (Bergen/Tromsø), har bra snitt fra før, samt alderspoeng + tilleggspoeng, og Oslo er ikke et sted jeg vil studere i heller:) Men selvfølgelig er det ønskelig med karakteren 4-6, så vet ikke hvor lett det blir å lese opp til det på egenhånd

Anonymkode: b2645...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...