Gå til innhold

Ser ut til at 2021 blir et like ille dritt-år som 2020. Hva kan man finne på i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet jo heller ikke om vaksina vil funke, så jeg tviler på at det blir noe reising til utlandet. Kjeder meg allerede utrolig mye, treningssenter er stengt og alt som er gøy. Så her sitter jeg og seer på tv dag ut og dag inn :( 

Får ikke reist i Norge heller, siden vi må ha munnbind overalt. Så hva kan man finne på i Oslo som er gøy? Jeg har ikke bil og tør ikke kjøre. 

Anonymkode: 5a4b7...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er allerede innstilt på 2021 blir sånn som 2020, og at det er 2022 som man må satse på. :) Det er som du sier alt gøy er stengt, så man må bare belage seg på at ting blir roligere. Vi kjøper PS4 spill for harde livet. :ler:

Og hva som skjer i sommer vet vi ikke ennå, men jeg regner med at det ikke blir noe festivalsommer i år også. 

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Skrevet

Isbading og hengekøyeturer😀

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt feriepengene fra i fjor på ny TV som er kjempestor, har nå kino i stua. Verdt hver krone. Men sommeren som kommer...... krysser fingrene for at Europa får vaksinert de sårbare gruppene kjapt, slik at vi som tåler å bli koronasyke kan leve litt mer som normalt.

Anonymkode: b514b...8fb

• Liker 3
Skrevet

Kommer til å tilbringe det lille jeg har til rådighet av sommeren i båten og på hytta. De kan bare prøve seg på et nytt hytteforbud... Over mitt lik!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg vil til Lofoten i sommer, men drømmer nesten hver dag at jeg reiser til Spania: ligger på stranda, hører på bølgene som treffer sanden, ser på kjekke menn, bestiller en kald corona, hører på bra musikk, leser, flørter, tar meg en sigg.. 💔Men Lofoten er sikkert veldig bra det også. 

Anonymkode: dc14f...9e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
On 1/3/2021 at 5:46 AM, AnonymBruker said:

Får ikke reist i Norge heller, siden vi må ha munnbind overalt

Eller du kan ta på munnbind og reise overalt? 

Anonymkode: f3d05...304

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Blir vel bare å ligge på stranda på dagen og trene på kvelden og drikke på natta med noen få venner. 

Anonymkode: 77d06...813

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert leve akkurat som i 2020. Mer eller mindre isolert frem til sommeren, men da kan du ligge tett i tett på Sørenga, ta ferge ut til øyene, pub til pub-runder, osv.  Gikk i alle fall helt fint i fjor 😄  Smitten dabber av til sommeren uansett, og antageligvis enda mer nå som mange vil være vaksinerte.  Det som virkelig er spennende å se, det er om smitten tar seg opp igjen til høsten eller om vi kan gå tilbake til en slags normaltilstand da....

Anonymkode: 6d25c...376

• Liker 2
Skrevet

Jeg tipper vi kan reise til våre naboland 🇸🇪🇩🇰 De danske strendene blir vel det nærmeste man kommer syden. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 2.05):

Eller du kan ta på munnbind og reise overalt? 

Anonymkode: f3d05...304

Jeg HATER å gå med munnbind. Føles som jeg holder på å kveles. I tillegg så blir jeg ekstremt snørrete, så er mye styr for meg å gå med munnbind. Får vondt bak ørene av strikkene, og det dugger på øynene :(  Virkelig HATER! Håper det kommer en dag der vi kan kvitte oss med de ekle munnbindene. 

Kunne tenkt meg en tur til Tromsø for å besøke en venninne, men orker ikke 6 timer + med munnbind (tenker da fra jeg tar bussen hjemmefra til jeg har kommet fram). Sommeren i år blir jo nesten verre enn i fjor med tanke på alle restriksjoner, i fjor slapp vi å gå med munnbind i det minste. Er ikke alle som har råd til bil. 

• Liker 5
Skrevet

Feilen er at du bor i Oslo tenker jeg. For her på bygda kjeder jeg meg ikke et sekund om sommeren. Bare å sitte ute og nyte været er en ferie i seg selv. 

Anonymkode: d583e...29a

• Liker 9
Skrevet

Er mindre fridager enn i fjor, så da blir det mere jobbing i år😆

Anonymkode: a0992...b2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Feilen er at du bor i Oslo tenker jeg. For her på bygda kjeder jeg meg ikke et sekund om sommeren. Bare å sitte ute og nyte været er en ferie i seg selv. 

Anonymkode: d583e...29a

Det er riktig! Veldig strenge regler her. Tenk om vi må gå med munnbind resten av livet :( 

Kunne tenkt meg en tur til Finnmark eller Tromsø, men orker ikke munnbind på i så mange timer.  Snakket med en venninne som har bil, så hun inviterte meg til å bli med på hyttetur. Så da har jeg NOE å se fram til. Telting i naturen er ikke min greie, har sett flere foreslå det. Tretopp-hytte kanskje, hvordan er de hygieniske forholdene der, noen som vet? Er det dusj og do i nærheten? 

Skrevet

Hva pleide du å gjøre før det ble stengt? Min erfaring er at de som var aktive før korona, også er det nå, og de som var lite aktive, sitter bare hjemme. 

Treningssentre, kulturtilbud og sjenkebevilling kommer til å åpne i 2021, sannsynligvis i.l.a første halvår. Noe annet fungerer rett og slett ikke, de tar livet av økonomien, arbeidsledigheten er for høy, og det er før vi snakker om de psykososiale effektene.

Grensene er ikke stengt, hverken innad Norge eller mot utlandet. Men du må a) teste, b) bruke munnbind og c) ha karantene. De kommer nok til å lempe noe på karantene og testing for de som etterhvert blir vaksinert, men en viss grad av smittevernregler vil det være likevel. Så spørs det hvor gjerne du vil reise.

Anbefaler å få deg lappen og en bil. Det er en absolutt nødvendighet både for å ha glede av Oslo og komme seg ut av byen. Parkering og holde bil i Oslo generelt er blitt et mareritt etter MDGs regime, men jeg er fortsatt villig til å bruke mye penger på det. Vi hiver oss i bilen og kjører til marka på ukedagene, og hytta i helgene. Jeg hadde vært deprimert uten solskinn og frisk luft i denne perioden.

Vi planlegger barn om ca et år, så dette er tiden vi skal leve. Og det kommer vi til å gjøre. Gjør alt for ikke å bli smittet og tester hyppig, men jeg kommer aldri igjen til å se så mye tv og film som i år. Jeg flytter til et land med mindre restriksjoner hvis de strammer inn mer her. 

Anonymkode: a4f8c...028

• Liker 2
Skrevet

Treningssentrene er vel åpen. Benytt sjansen til å bli super veltrent!

• Liker 2
Skrevet

For meg er det lite aktuelt å reise på ferie i Norge. For det første er det dyrt og for det andre har vi ustabilt vær. Jeg reiser alltid alene og ser heller ikke for meg at ferie i Norge blir så sosialt. Vi nordmenn har ikke lett for å åpne opp for fremmede. 

Anonymkode: c1266...6d4

• Liker 3
Skrevet

For vår del blir det mye stolpejaktsafari ;) Har bestilt en liten campingvogn og greier ;) Blir å kjøre rundt og stå en natt her og der mens jeg gjør unna de forskjellige kartene. Satser på en god plassering på topplista 🙃 Billig, sunt, og man trenger ikke munnbind når man går eller løper tur i skogen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg HATER å gå med munnbind. Føles som jeg holder på å kveles. I tillegg så blir jeg ekstremt snørrete, så er mye styr for meg å gå med munnbind. Får vondt bak ørene av strikkene, og det dugger på øynene :(  Virkelig HATER! Håper det kommer en dag der vi kan kvitte oss med de ekle munnbindene. 

Du er ikke alene om det! Må man så må man :regler::cry3::cry3:

For dem som tror på Lilli Bendriss kan året 2021 bli et bedre år utover våren. Håper hun har rett :) 

https://sosialnytt.com/andenes-makt-lilli-med-spadommer-for-2021-bade-gode-og-darlige-nyheter-i-vente/?fbclid=IwAR1P2o_fkYSuda2kTDBHw9Kr4Ewqvz1EhA_1xAjAG9wxzJBa-OyQPUjANA4

Skrevet

Det blir stolpejakt. Og ellers lange turer i skog, mark og fjell til fots og sykkel. Hvis det blir regnsommer, så vet jeg da faen. 

Anonymkode: a3e1c...023

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...