Gå til innhold

Dere som faktisk har bruk for stor bil med firehjulstrekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som faktisk har bruk for stor firehjulstrekker, hva slags vil har dere ? 

Anonymkode: 4075a...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har Nissan xtrail,ikke den nyeste. Vi er veldig fornøyd.

Anonymkode: deaa7...eaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en gammel Land Cruiser med alt av utstyr som en ekte firehjulstrekker skal ha, ramme, reduksjonskasse, sperrer og en stor dieseltank.

Har i tillegg en annen mindre bil som brukes til småkjøring.

Anonymkode: aef2b...024

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mercedes GLS. Komfortabel, kommer opp på fjellet uten stress. 

Anonymkode: b75eb...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla model X. Veldig fornøyd med luftfjæringen som hever bilen og. Siden drivverket er elektrisk merker bilen svært fort om et av hjulene spinner og man slipper å slure på clutch. 

Om jeg virkelig trenger? Nja. De få dagene i året det er såpeglatt opp bakken til barnehagen er det veldig fint. Eller når bilen nærmest har blitt måkt inne enten hjemme eller på hytta. 

Men det finnes andre veier til barnehagen og veggen med snø kan man måke vekk. Så jeg trenger egentlig ikke. 

Veldig behagelig med det gode grepet til vanlig og. 

Anonymkode: e7def...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VW Passat 4x4. Helt nødvendig med firehjulstrekk for å komme oss opp på fjellet om vinteren, samt for å komme oss til boligen vår samt hjem til barnas besteforeldre. 

Anonymkode: 406e1...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mitsubishi Outlander og Nissan Xtrail. Hadde ikke klart meg uten 4x4 og høy bil. 

Anonymkode: 825f1...53c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tesla model X. Veldig fornøyd med luftfjæringen som hever bilen og. Siden drivverket er elektrisk merker bilen svært fort om et av hjulene spinner og man slipper å slure på clutch. 

Om jeg virkelig trenger? Nja. De få dagene i året det er såpeglatt opp bakken til barnehagen er det veldig fint. Eller når bilen nærmest har blitt måkt inne enten hjemme eller på hytta. 

Men det finnes andre veier til barnehagen og veggen med snø kan man måke vekk. Så jeg trenger egentlig ikke. 

Har ikke elektrisk, heller ikke kløtsj, men likevel jobber den lynraskt med å hindre å spinne og skli. Jeg vil vite hvor du har det fra at det sliter på kløtsjen når antispinn/skrens jobber!

Anonymkode: ab324...acf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Landcruiser er vel toppen av kransekaka. Men mitt hjerte brenner for UAZ:

Camper-Van-Rent-Uaz-Buhanka-452-16000681

Anonymkode: 8fcde...ff8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ikke elektrisk, heller ikke kløtsj, men likevel jobber den lynraskt med å hindre å spinne og skli. Jeg vil vite hvor du har det fra at det sliter på kløtsjen når antispinn/skrens jobber!

Sier ikke at clutchen gjør det når systemene jobber. Jeg snakker om når man må manøvrere bilen frem og tilbake i feks høy snø. Det blir mye jukking frem og tilbake. 

De fleste lignende systemer jobber svært raskt, men fordelen til elbil er jo at drivverket ikke jobber med begrensningene til fossile motorer. Når det er sagt, det er vanskelig å slå noe med diffsperre og andre triks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så stor da, men vw Tiguan. Trygg og god. Ønsker oss større, og da vil mannen ha en Toyota Land cruiser. Jeg vil ha BMW X5, Skoda Kodiaq, Volvo eller samme Mercedes som en over nevnte. Audi q7 er også et alternativ for meg... Huff, vanskelig 😜

Anonymkode: a6e7a...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke stor bil, men min Toyota Rav4 kommer frem når jeg trenger det. Bruker den hver dag i jobben, jobber som tømrer så varrierer veldig hvordan innkjørselene til folk er. Kjekt med 4x4 da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Second this:)

Anonymkode: b82b6...3fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke stor bil men har Suzuki swift 4 hjulstrekk

Anonymkode: e5e31...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sier ikke at clutchen gjør det når systemene jobber. Jeg snakker om når man må manøvrere bilen frem og tilbake i feks høy snø. Det blir mye jukking frem og tilbake. 

De fleste lignende systemer jobber svært raskt, men fordelen til elbil er jo at drivverket ikke jobber med begrensningene til fossile motorer. Når det er sagt, det er vanskelig å slå noe med diffsperre og andre triks. 

Man skal ha utrolig liten innsikt i mekanikken for å kunne påstå noe slik. Har en bensinbil som jobber utmerket, når underlaget er kranglete. Diffsperre er gammeldags, er vel knapt på traktorer lengre, men var gull verdt da VW hadde sine syncro modeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man skal ha utrolig liten innsikt i mekanikken for å kunne påstå noe slik. Har en bensinbil som jobber utmerket, når underlaget er kranglete. Diffsperre er gammeldags, er vel knapt på traktorer lengre, men var gull verdt da VW hadde sine syncro modeller.

Om du leser det jeg skrev en gang til skriver jeg at de fleste systemer fungerer fint - selv ditt. 

Fordelen til elbiler er den korte avstanden mellom hjulmonitorering og drivverket. I tid altså. Elbiler reagerer rett og slett raskere, på godt og vondt. 

Gammeldags er det nok, men du får neppe bensinbilen din gjennom samme løype jeg dro en gammel 4x4 mercedes for litt siden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om du leser det jeg skrev en gang til skriver jeg at de fleste systemer fungerer fint - selv ditt. 

Fordelen til elbiler er den korte avstanden mellom hjulmonitorering og drivverket. I tid altså. Elbiler reagerer rett og slett raskere, på godt og vondt. 

Gammeldags er det nok, men du får neppe bensinbilen din gjennom samme løype jeg dro en gammel 4x4 mercedes for litt siden 😀

Ikke sammenlign en gammel MB med noe anna, nok et bevis på at du er på tynn is i din påstand. Og du vet heller ikke hva jeg har gjort med min 4x4, men der hadde du ikke kommet fram med elbilen. De har jo alle som en dårlig bakkeklaring pga batteriet som krever plass ned mot bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet om et sted det nettopp ble henta 5 slike som ikke klarte føret til hytta. 

Anonymkode: 11ea3...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...