Gå til innhold

Din verste snike i kø historie?

jordbær86

Anbefalte innlegg

Fortell? Her må det være da jeg var på burger King en gang, hun i kassa spurte hva jeg skulle ha, skulle til å svare da barnefamilien bak meg gikk foran og sa hva de skulle ha. Unnskyld meg sa jeg men jeg var før dere. Da ble mora sur og sa at jeg måtte ikke tro jeg kunne ha alle fordeler i verden og tro jeg var viktigere, og hun hadde jo barn så da var det viktigere at de fikk gå først. Ble så satt ut at jeg bare gikk, fikk et stygt blikk fra henne. Ikke noe galt med barnefamilier men disse her gjorde meg sint. Og ja, dere som ikke tror meg, det er sant.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvakkekyllingen

Kan egentlig ikke huske noen spesiell episode men ja, jeg tror deg. Hva er galt med folk??

Greit nok hvis man er litt uoppmerksom eller ikke helt vet hvor køen starter, men da sier man beklager og går unna. 

Folk altså!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (52 minutter siden):

Kan egentlig ikke huske noen spesiell episode men ja, jeg tror deg. Hva er galt med folk??

Greit nok hvis man er litt uoppmerksom eller ikke helt vet hvor køen starter, men da sier man beklager og går unna. 

Folk altså!! 😂

Ja, man kan lure på hva som feiler enkelte folk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min  var på matbutikken en onsdag for mange år siden. Jeg hadde fri, så klokka var cirka 10. Få kunder i en stor butikk og kun en kasse åpen. Jeg er sikker på at jeg stilte meg bakerst i køen med mine 5 varer, da jeg husker å at jeg lent meg mot isdisken. Man da jeg kom frem til kassen og det var min tur, spratt en sur eldre dame fram og anklaget meg for å snike før henne. Jeg sa unskyld og slapp henne forran. Hun hadde bare vg og 2 ting, så ikke noe stort å slippe inn forran.

Dette er sikkert 10 år siden nå, men det irriterer meg litt fortsatt når jeg tenker på det. Jeg rimlig sikker på at det var hun som snek seg inn forran meg. Kunne hun ikke bare spurt om å få gå først i stedet for å anklage meg for sniking?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker barna mine hadde stått i kø for å kjøpe seg lørdagsgodt, da det endelig var deres tur kom en voksen mann og betalte over hodet deres. Jeg gikk fram og sa høgt og tydelig at det var barna sin tur og at de hadde stått i kø lenge. Han bare fnyste, svarte at han skulle bare ha en ting uansett, og  betalte og kassadama lot han betale. Irriterer meg fortsatt 🤬

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg tenkte på da, men jeg skulle med fly fra Frankrike til Norge. Var veldig forsinket pga dårlig vær, så hastet inn på flyplassen. Ser et skilt hvor det står innskjekking mitt fly. Ser det står mange i kø, foran en annen skranke, men var ikke før etterpå jeg oppdager at de hadde åpnet en skranke til for innsjekk siden det gikk så sakte. Skulle vært bakerst i køen, ikke fremst i nye 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke de store historiene, men stod i kø i matbutikken og kassen ved siden av ble åpnet (pga mye folk i kø)

Jeg var nestemann til å legge varene på båndet og tok da steget over til andre kassen (siden etter køordningen var jeg nestemann) . Da kom det en ung man fra lengre bak i køen og "kastet" seg foran meg.

Jeg sa at "jeg tror jeg var nestemann"

Han svarte "men jeg kom meg først frem" (eller noe slikt)

Jeg sa "Jeg synes ikke det er slik det fungerer" gikk foran ham og la varene mine på båndet.

Nylig på en søndagsåpent butikk opplevde jeg og en litt spesiell ting, kanskje mer som følge av smittevern. Det er en liten butikk og reglene stod med store bokstaver utenfor.

-2 meter avstand
-Munnbind
- Begrenset antall folk i butikken (dvs at man kunne gå inn like mange som kom ut)

Da jeg kom stod vi 5 personer i kø utenfor butikken, alle med 2 meter mellom. Da jeg var nr 2 til å komme inn kom det 2 damer. De stilte seg opp mindre enn en meter bak meg (uten munnbind) og stod og pratet.  De hørtes øst-europeiske ut og om det kan være grunnen til at de ikke skjønte de store plakatene vet jeg ikke, mne de må da ha sett hvordan alle andre oppførte seg.

Da nestemann kom ut av butikken og jeg rykket frem tok jeg et langt steg frem for å få avstand til dem, men de fulgte på og stilte seg like nærmt (til tross for god plass og at de ikke hadde noen bak seg).

Da nestemann kom ut av butikken gikk jeg inn.
Da jeg var kommet inn og snudde meg så jeg at disse damene ikke hadde fulgt ordningen, men bare gått rett inn, selv om det ikke var gått  flere ut.
Vi var da inne i et slags "forrom" til butikken hvor de hadde frukt og grønt.
Da jeg hadde funnet den ene tingen jeg skulle ha og skulle inn i butikken, stod disse 2 nekene og blokkerte døren inn til selve butikken mens de pratet sammen og holdt på å ta på seg munnbinn de hadde funnet ved inngangen (lå 10pk til salgs for at folk skulle kunne få munnbind selv om de ikke hadde med). Jeg endte altså opp med å stå og vente på de som egentlig ikke skulle ha gått inn i det hele tatt.

Jeg hadde ikke overskudd til noe krangling, men i sum angrer jeg litt på at jeg ikke sa noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei litt eldre dame en gang som ganske tydelig prøvde å snike seg forbi meg, men jeg tok bare å blokkerte veien for henne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kina, en liten gammel dame snek seg systematisk framover i køen med å sette en spiss albue i magen på folk, inkludert meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
Frøkensina skrev (4 timer siden):

I Kina, en liten gammel dame snek seg systematisk framover i køen med å sette en spiss albue i magen på folk, inkludert meg. 

Næmmen.... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lurer på hvorfor noen føler seg berettiget til å snike i kø og presse seg foran kun fordi de har barn?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (37 minutter siden):

Lurer på hvorfor noen føler seg berettiget til å snike i kø og presse seg foran kun fordi de har barn?...

Det har vel med egoisme å gjøre. Meg, meg, meg og meg. Det samme som når folk mener de kan snike fordi de er gamle, noen mener de kan snike fordi de er rike, noen fordi de har god jobb, noen bare fordi de mener deres ærend er viktigere enn alt annet helt uten grunn ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Tyskland og sto i kø. Joda, tyskere er høflige og ordnung muß sein og alt det der,  men køkulturen er like ille som ellers i Europa.  Det er min erfaring etter å ha bodd i landet. Det var to køer som gikk paralellt, men det var ingen tvil om hvem sin tur det var  pga stor avstand og annenhver sin gang. Plutselig småspringer ei dame for å nå foran meg når jeg står foran kassa. Hun som er sammen med snikeren ( vennine eller datter) blir flau og sier til henne: tror det er den andre dama  ( altså meg) sin tur altså. Snikerdama: hahah jeg vet jo det men jeg driter i det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...