AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Vi er en stor familie. Et felles familiemedlem er 17 år og sliter psykisk. jeg har veldig god kontakt med hen og hen åpner seg til meg og forteller. min søster er fryktelig irritert og sur på meg fordi jeg ikke vil fortelle henne om hen på 17 år. Hun spør meg hele tiden, og vil vite. Hun er nyskjerrig. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke vil dele dette videre da dette blir et tillitsbrudd mellom meg og 17 åringen. hun kan selv ta kontakt med hen og spør hvordan vedkommende har det.. men de har ikke noe nær kontakt. nå er hun dritsur på meg fordi hun ikke får vite noe. Selv om jeg sier at jeg ikke vil dele, så vinkler hun spørsmålet på en annen måte for å få meg til å fortelle.. 17 åringen får god hjelp og har familie og støtte rundt seg. Min søster vet at hen har problemer, men vet ikke hva det handler om. Mine foreldre er også veldig på meg og spør meg ut og skal vite. De er så forbannet fordi jeg ikke vil si noe. Anonymkode: a83bb...fde 1
Mezzosoprena Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi er en stor familie. Et felles familiemedlem er 17 år og sliter psykisk. jeg har veldig god kontakt med hen og hen åpner seg til meg og forteller. min søster er fryktelig irritert og sur på meg fordi jeg ikke vil fortelle henne om hen på 17 år. Hun spør meg hele tiden, og vil vite. Hun er nyskjerrig. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke vil dele dette videre da dette blir et tillitsbrudd mellom meg og 17 åringen. hun kan selv ta kontakt med hen og spør hvordan vedkommende har det.. men de har ikke noe nær kontakt. nå er hun dritsur på meg fordi hun ikke får vite noe. Selv om jeg sier at jeg ikke vil dele, så vinkler hun spørsmålet på en annen måte for å få meg til å fortelle.. 17 åringen får god hjelp og har familie og støtte rundt seg. Min søster vet at hen har problemer, men vet ikke hva det handler om. Mine foreldre er også veldig på meg og spør meg ut og skal vite. De er så forbannet fordi jeg ikke vil si noe. Anonymkode: a83bb...fde Er det noe du lurer på her, eller? Jeg finner ikke noe spørsmål... Ellers er det jo helt riktig det du gjør... 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Teatrica skrev (3 minutter siden): Er det noe du lurer på her, eller? Jeg finner ikke noe spørsmål... Ellers er det jo helt riktig det du gjør... Nei.. uff. lurer egentlig ikke på noe, bare en liten utblåsning. Blir bare så lei av familien som hele tiden skal grave og få ting ut av meg, men som aldri tar initiativ selv til å snakke med «hen» eller foreldrene.. Anonymkode: a83bb...fde 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Det er forferdelig tungt å lese "hen", "hen", "hen", men så ga ikke innlegget noen mening uansett, så det gjør ingen ting fra eller til 🤷♂️ Anonymkode: b1a3f...dd5 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er forferdelig tungt å lese "hen", "hen", "hen", men så ga ikke innlegget noen mening uansett, så det gjør ingen ting fra eller til 🤷♂️ Anonymkode: b1a3f...dd5 Er da vel ikke noe mere slitsomt å lese hen enn han og hun. Det er én anderledes bokstav. Det får du til. Jeg har trua på deg. 💪 Anonymkode: d0fb8...963 16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er da vel ikke noe mere slitsomt å lese hen enn han og hun. Det er én anderledes bokstav. Det får du til. Jeg har trua på deg. 💪 Anonymkode: d0fb8...963 Jo, det er annerledes. Man skriver for eksempel ikke "snakke med hun", så når det byttes til "hen" høres setningen dårlig ut, og det er forstyrrende lesing. Hadde vært like anonymt om det stod han/ham eller hun/henne gjennom hele innlegget. Anonymkode: 5c1cb...aaf 4
SoWhat? Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 Hvordan vet de at 17-åringen åpner seg til deg? At du vet så mye?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 For meg som forelder så er det forståelig at "hens" mor ønsker å vite hvordan barnet hennes har det. Ærlig talt, klarer du ikke å berolige mor og besteforeldre uten at du bryter "tilliten" så er kanskje ikke du den beste barnet prater med heller. Hele greia høres merkelig ut. Anonymkode: f9833...944
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg som forelder så er det forståelig at "hens" mor ønsker å vite hvordan barnet hennes har det. Ærlig talt, klarer du ikke å berolige mor og besteforeldre uten at du bryter "tilliten" så er kanskje ikke du den beste barnet prater med heller. Hele greia høres merkelig ut. Anonymkode: f9833...944 Les innlegget på nytt. 17 åringen har familie rundt seg, og jeg snakker med 17 åringens foreldre.. men det er mine foreldre og søsken som er nyskjerrig og vil vite.. Anonymkode: a83bb...fde 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Hvordan vet de at 17-åringen åpner seg til deg? At du vet så mye? Alle vet at 17 åringen sliter, men ikke alle vet hva hen sliter med. Alle vet at jeg har god kontakt med 17 åringen, og de graver for å vite. Skjønner godt de vil ha en oversikt over hva som er problemet, men da får de ta det med foreldrene til 17 åringen, ikke meg som hen har betrodd seg så mye til. Anonymkode: a83bb...fde 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Så fint at 17-åringen kan stole på deg. ❤️ Altfor mange sladrer om ting de får vite i fortrolighet. Anonymkode: 62166...301 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Fortsett sånn TS. Så flott av 17-åringen føler hen kan stole på deg Anonymkode: 700b9...d6e 4
SoWhat? Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle vet at 17 åringen sliter, men ikke alle vet hva hen sliter med. Alle vet at jeg har god kontakt med 17 åringen, og de graver for å vite. Skjønner godt de vil ha en oversikt over hva som er problemet, men da får de ta det med foreldrene til 17 åringen, ikke meg som hen har betrodd seg så mye til. Anonymkode: a83bb...fde Skjønner ikke hva som er problemet her egentlig. Mange vet, men søsteren din og foreldrene dine skal ikke vite? Det er helt normalt og også bra å være nysgjerrig. Og det er naturlig at de spør deg framfor andre. Du kan fortelle hva det handler om uten å gå i detaljer osv. Du hadde irritert meg også 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les innlegget på nytt. 17 åringen har familie rundt seg, og jeg snakker med 17 åringens foreldre.. men det er mine foreldre og søsken som er nyskjerrig og vil vite.. Anonymkode: a83bb...fde Jeg leste innlegget ditt og tenker de er nysgjerrige fordi de er bekymret. Du er kanskje ikke den de mener er best "hen" betror seg til eller de vil bare vite for de er bekymret. Hadde blitt overrasket hvis mor ikke hadde vært bekymret. Har du barn selv? Anonymkode: f9833...944
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leste innlegget ditt og tenker de er nysgjerrige fordi de er bekymret. Du er kanskje ikke den de mener er best "hen" betror seg til eller de vil bare vite for de er bekymret. Hadde blitt overrasket hvis mor ikke hadde vært bekymret. Har du barn selv? Anonymkode: f9833...944 Det er jo ikke 17-åringens foreldre som graver, men foreldrene til ts! Anonymkode: 62166...301 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke 17-åringens foreldre som graver, men foreldrene til ts! Anonymkode: 62166...301 Besteforeldre og moren til barnet, altså søsteren?? Anonymkode: f9833...944
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 Så fint at vedkommende kan stole på deg. Det er så viktig. Forstår at andre er nysgjerrige, men dette handler om respekt. Du kan jo spørre din søster om hun ville likt det om du delte noe privat om henne som hun har fortalt deg i fortrolighet. Anonymkode: ddd48...bea 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Da har jeg misforstått, du kan jo be de drite og dra, trodde det var besteforeldre og mor som var bekymret jeg. Anonymkode: f9833...944
Hactar Skrevet 2. januar 2021 #19 Skrevet 2. januar 2021 SoWhat? skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke hva som er problemet her egentlig. Mange vet, men søsteren din og foreldrene dine skal ikke vite? Det er helt normalt og også bra å være nysgjerrig. Og det er naturlig at de spør deg framfor andre. Du kan fortelle hva det handler om uten å gå i detaljer osv. Du hadde irritert meg også 🙂 Kanskje syttenåringen ikke er interessert i at vanskene skal kringkastes til enhver nysgjerrigpers forlystelse? Syttenåringens nærmeste vet og er på saken. Kreti og pleti som ungdommen føler ikke er nære nok til å betros dette, må tåle at dette har de ikke noe med. 3
Leonaen Skrevet 2. januar 2021 #20 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi er en stor familie. Et felles familiemedlem er 17 år og sliter psykisk. jeg har veldig god kontakt med hen og hen åpner seg til meg og forteller. min søster er fryktelig irritert og sur på meg fordi jeg ikke vil fortelle henne om hen på 17 år. Hun spør meg hele tiden, og vil vite. Hun er nyskjerrig. Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke vil dele dette videre da dette blir et tillitsbrudd mellom meg og 17 åringen. hun kan selv ta kontakt med hen og spør hvordan vedkommende har det.. men de har ikke noe nær kontakt. nå er hun dritsur på meg fordi hun ikke får vite noe. Selv om jeg sier at jeg ikke vil dele, så vinkler hun spørsmålet på en annen måte for å få meg til å fortelle.. 17 åringen får god hjelp og har familie og støtte rundt seg. Min søster vet at hen har problemer, men vet ikke hva det handler om. Mine foreldre er også veldig på meg og spør meg ut og skal vite. De er så forbannet fordi jeg ikke vil si noe. Anonymkode: a83bb...fde Spør nysgjerrige familiemedlemmer om dette er en sak de tror det er: 1.nice to know, eller 2.need to know. For din del søster; er dette noe du trenger å vite fordi det er viktig i en sammenheng, eller noe du bare ønsker å vite for ingen grunn?? Svaret avgjør. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå