Gå til innhold

Svigers og banning... urimelig av meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i litt over 2 år, og han er blitt en flott bonuspappa for mine barn. Første jula vi var sammen var vi hos slekta mi, og denne jula var vi hos hans. 

Jeg har vært ganske streng når det kommer til hva som blir sagt rundt barna. Man skal jo ikke skåne og skjerme de for mye, men akkurat banning synes jeg folk kan la være så langt det lar seg gjøre. Så når slekta hans har vært på besøk hos oss så har jeg sagt fra om at dette er et småbarnshjem og at her banner vi ikke. 

Så det ble jo litt slitsomt i jula hvor vi var hos hans slekt hvor de bruker mye banneord i måten de snakker på. Sambo er også fæl til å "legge om" når han er på hjemlige trakter og banner også mer selv. Han sa i jula at jeg er urimelig som er så fisefin på dette og at det dessuten er en stor del av dialekta deres denne banningen, noe jeg mener er tull. 

Så i jula har jeg gått rundt å hysjet og kremtet når noen har bannet, blikket/sett stygt på de og pekt på barna og gitt tegn til at det må roes ned. Sambo sa det var flaut at jeg drev på sånn i deres hjem men de har jo heller ikke små barn og jeg mener det bør tas hensyn hvis de vil ha oss på besøk igjen over lengere tid.

Fikk også inntrykk etterhvert i at det var underholdene at jeg slo ned på det, og at det ble kompensert med ytterligere mer og grovere banning.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 93672...ca1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du hoster eller kremter veldig høyt MENS de banner? Da får jo ikke ungene med seg ordet. 

Anonymkode: 469a5...421

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der kommer barna til å lære før eller siden uansett så det er bare å roe seg ned. Har selv vokst opp med familiemedlem som bannet støtt og stadig og jeg har ikke tatt skade av det. 

Anonymkode: 569c6...b6a

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder med samboeren din. Har selv slekt som banner. Jeg lærer barna at de ikke får banne fordi det er stygt. At jeg har et ansvar for at de skal kunne prate på en ordentlig måte. Hva andre voksne gjør får jeg ikke nok noe med. 

Håper du troller TS. For hadde du holdt på sånn hjemme hos meg så ville jeg bedt deg være stille. 

Anonymkode: ca909...7f5

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor gamle barna dine er, men jeg hadde ikke dratt dit med mine barn igjen. Er barna under 13 år burde det ikke være nødvendig å be voksne om å moderere språket🤨

Anonymkode: 2cf48...ea9

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Men det spørs vel litt hva de sier?

Forskjell på «nå er det faen meg middag dere små fittesataner av noen motherfuckers, send meg det forpulte saltet din mugne hore»

og

»faen da, der knakk jeg pepperkakehuset» og så senere på dagen «årh, helsikes drittregn».

Hvilken kategori var det liksom? 🤷‍♀️

Skrevet

Du kan ikke oppdra voksne folk. La dem banne. Så snakker du heller med barna om de begynner å herme etter de voksne. 

• Liker 10
Skrevet

Nei, kjære vene - her skjønner jeg at samboeren din reagerer... Du har da ikke noe med å hysje på voksne folk i deres eget hjem... Greit nok at banning er ikke pent, men barna dine kommer til å lære det uansett...

• Liker 33
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Herre. Så lenge de ellers er greie mennesker og de banner litt så bit det i deg. 

Man kan fint si til barna at selv om noen folk har litt grovt språk så betyr ikke det at det er ok hos dere. 

At du hysjer og oppdrar voksne mennesker er temmelig pinlig. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dialekt er det snakk om?

Skal de snakke riksmål når dere er på besøk?

Anonymkode: 6e6d2...fca

• Liker 2
Skrevet

Barn lærer seg fort at folk er forskjellige, og blir ikke automatisk apekatter om andre har et friskt språk. Det er i såfall lett å avlære etterpå om de plukker opp et uttrykk eller to.  Lær heller barna dine dette, fremfor å skulle overstyre voksne menneskers adferd og språk. Du kan ikke skjerme dem fra alt, og det er viktig at de utvikler toleranse for andre, fremfor at det er noe "feil" med alt og alle som ikke passer inne i mors rammer. Lytt til samboeren din og slapp av litt. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Her banner de i annen hver setning og jeg har prøvd å skjerme han jeg har fra før. Har tatt en rolig prat uten barn tilstedet om at de kanskje kan roe ned enkelte ord mens barna er der. 

Anonymkode: 98e14...586

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Imponerende eksempel, ler så jeg griner 😂

Anonymkode: 6e02c...8f4

Har halvparten av genene fra Vardø, litt sånn jeg ser for meg juleselskapene der 😇

Og så mimret jeg nettopp til Eddie Murphy Raw om når Bill Crosby ringte og klagde på at han sa «fuck».

»Next time that motherfucker calls, tell him he can suck MY dick. Have a coke and a smile and shut the fuck up». 

Skrevet

Auda. Du har jo oppført deg helt upassende. Forstår veldig godt at kjæresten din blir flau!

Barna tar ikke skade av banning i 1 uke eller 2 i året. De vil forstå at det er ulike kulturer for språkbruk og at det ikke betyr de skal banne. 

Du må seriøst ta deg en bolle!

• Liker 32
Skrevet

Regner med at du var nord i landet, for der banner de ekstremt mye iblant. Men du kan da ikke gå rundt å hysje på voksne folk i hjemmet deres?! Ohmygod.  Ikke rart de fant det underholdende å banne mer og høyere med deg gående rundt.  Stakkars samboeren din sier jeg.

Ungene dine overlever fint at folk er forskjellige.  

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...