Gå til innhold

Babycam - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å overvåke barnet sitt med babycam? Altså hvor stort var barnet den dagen du la bort babycam? 

Jeg spør fordi en venninne av meg fortsatt sitter å ser på 9 åring sin på babycam på kvelden.. Hun forklarer det med at barnet kan ha mareritt/voksesmerter/miste dyna/bli for kald/for varm osv og da er det viktig at foreldrene raskt kan få det med seg.

De bor i et helt vanlig hus, det er ikke langt fra stua til barnets soverom. Barnet slår meg som en trygg unge og feiler ingenting. 

Jeg bare synes det er helt merkelig å følge med på et så stort barn. Barnet har jo krav på privatliv tenker jeg. Er dette vanlig?

Anonymkode: 80cd1...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet ikke feiler noe medisinsk som skal kunne forsvare bruk av babycam på en 9 åring, synes jeg det er litt underlig at de fortsatt bruker det. Hadde jeg blitt overvåket som 9 åring, uten at jeg visste, eller forsto rekkevidden av det, hadde jeg fått et tillitsbrudd til mine foreldre. En 9 åring begynner å nærmere seg alderen hvor man blir mer og mer bevisst sin egen seksualitet, og det skal man få utforske i fred. 

Vi har babycam på vår 2,5 åring, har ikke på 6 åringen. Døra til soverommet er på gløtt om natta og han kommer inn til oss om natten/morgenen hvis det er noe. 

Jeg ville ha spurt foreldrene åpne spørsmål om hva de tenker rundt barns privatliv, utforskning av egen seksualitet og tillitsforhold mellom barn og foreldre. Kanskje setter det i gang refleksjon rundt ulike problemstillinger som de kanskje ikke har tatt høyde for?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

9 år er jammen gammelt! Nei, det synes jeg ikke er greit! Som du sier skal man ha mulighet for privatliv.

Her har vi babycall uten kamera som vi henger på døra til 4 åringen, da hører vi hvis han er ute på vandring. Han vet også at den henger der og snakker i den hvis han vil vi skal komme. Jeg synes faktisk at han er for stor til at babycall skal ligge inne på rommet hans når han skal sovne!

Må også nevne at vi bor i et hus der vi ikke hører hvis han gråter eller går på vandring på kveldene. På nettene sover i i naborommet, da uten babycall 😊

Anonymkode: 0b490...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre man har et enormt hus ser jeg ikke behov for babycam i den alderen! 

Vi har døra på gløtt til 2.5-åringen. 5-åringen kommer ut selv hvis det er noe

Anonymkode: f1c0e...33e

• Liker 1
Skrevet

Tror vi kuttet ut ved 2-2.5 års alderen..  Så ikke lenger behov da.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...