AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Hei. Noen trafikklærere her som kan fortelle litt om hvordan lønnen deres er? Hvor mye jobber dere og jobber dere mye kveld/helg? Anonymkode: bcfbe...59e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Kanskje @ajarRun kan svare på det for deg? Om jeg ikke tar feil er den brukeren kjørelærer, beklager om jeg tar feil!😊 Anonymkode: 4d2ec...688
ajarRun Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Lønnen er en plass mellom 200 og 350 per undervisningstime (bedre betalt i nord enn i sør). Antar vi 8.4 undervisningstimer per dag, og 260 arbeidsdager er årslønnen mellom 436 800 og 764 000 (mulig regnestykket mitt der er litt feil). Men det er veldig vanlig å jobbe mye mer. MC-undervisning gir mer lønn, og tungbil har mye høyere lønn per undervisningstime. Ofte er kurs i klasserom høyere betalt. Noen skoler regner de som flere timer, noen regner dem med høyere sats. For et bedre bilde, sjekk alle trafikklærere rundt der du vil bo på skattelistene. Husk at de som driver egen skole sannsynligvis senker personlig inntekt på diverse kreative måter. Jeg personlig jobber hver helg når det er mye å gjøre, og kjører timer fra morgen til kveld. Det er ikke uvanlig at jeg underviser rundt 300 timer på en måned. Noen lærere jobber bare 8 til 16, og unntaksvis kurs. Det varierer utifra hvor man skal jobbe. Å jobbe kun dagtid er mye vanskeligere hvis alle andre jobber når som helst. Husk at bransjen er et dritthul. Det er ikke uvanlig å få tilbud om 100% jobb, for så å innse at de bare betaler etter produksjon. Jeg snakket med en nyutdannet lærer som måtte sitte på jobb 12 timer for å undervise 6, tiden mellom timene var ikke lange nok til å dra hjem, og hvis hun ikke jobbet kveld fikk hun ikke produsert nok timer. Du kan sikkert tvinge dem til å betale deg 100% en stud, men de sier deg opp før prøvetiden er ferdig. Vurder fagforening og ikke finn deg i noe tull. Fordelene og ulempen med bransjen er omtrent det samme. Vi følger ikke fellesferie, vi har ikke nødvendigvis arbeidstid til spesifikke tidspunkt. Hvis partneren din har ferie i fellesferien, og dere har barn er det kun en ulempe. Men hvis du kan ta ferie når som helst kan du reise når det er dårlig vær, billig å reise og få turister. Hvis du har en partner med merkelig arbeidstid kan du tilpasse din egen arbeidstid til det. Jeg jobber de dagene jeg vil jobbe, min arbeidsplass krever ikke at jeg jobber X-antall timer (men jeg produserer mer enn forventet uansett). Jeg kan ta fri mandag og onsdag, isteden for helg. Jeg kan stort sett begynne så tidlig eller sent som jeg ønsker, og det er ingen som bryr seg om når jeg tar ferie. Hvis du vil ha fleksibilitet funker det veldig bra, vil du ha like dager og like uker funker det dårlig. Husk også når du forhandler om lønn å tenke på firmabilavtale, telefonavtale, forsikringer og pensjon. Noen dekker ikke drivstoff, og bompenger, da er det lite lønnsomt å betale sjablongskatt på en dyr bil. Andre gir deg fri bruk, og dekker drivstoff. Noen betaler for telefonen din, og nettbrett. Mange har helseforsikring. Stort sett suger pensjonen så be om bedre vilkår. Hvis du vil bruke trafikklærer som springbrett for videre utdanning, så er det en lett og god utdanning. I tillegg er det enkelt å få jobb i store deler av landet. Men jeg ville ikke satset på det som en karriere for livet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Takk for godt og utfyllende svar. Om jeg forstår deg rett så er det muligheter for å tjene relativt godt om man har kundegrunnlaget og jobber en god del. Samtidig kan bransjen være ganske dritt, med mye kyniske arbeidsgivere. Arbeidstiden er varierende og man burde medregne en del arbeid utenfor ordinær arbeidstid for å tjene ok? Selv jobber jeg i en nødetat pr nå og tjener rundt 570-600k med alle tillegg og rundt 200 timer overtid i 2020. Da jobber jeg 3 skift med døgnkontinuerlig turnus og jeg har jobbet en god del røddager. Jeg synes studiet ser veldig interessant ut og det vurderes sterkt. Anonymkode: bcfbe...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå