AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Jeg har en sønn på 9 år, i hverdagen legger han seg klokken 20.00 og i helgene 21.30/22.00. Han legger seg uten diskusjon til disse tidene, og sovner nesten med en gang, å sover til 06.30/07.00 (hverdag) og 08.00/09.00 (helg). Så det virker jo som at han "trenger" den søvnen han får. Problemet er at jeg vet noen kamerater av han ler og "erter" han for å legge seg så tidlig. Han bryr seg heldigvis ikke noe om det. Spørsmålet mitt er egentlig: Legger han seg for tidlig ift alder? Å når legger deres jevnaldrende barn seg? Anonymkode: 4110d...414
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Min niåring våkner av seg selv etter ca 10 timer, så bør sovne innen 21. Det skjer sjelden, innsovningsvansker og generelt veldig 'styrete' av seg. Jeg har lært henne at i slike ting er det lov å 'skylde på' meg. At mamma er streng/sær. Leggetid og generelt regler rår de tross alt ikke så mye over i den alderen 😉 Anonymkode: 733e0...b23 2
Millimani Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Det er en helt passelig tid å legge seg på. At kamerater synes det er rart, det er veldig dumt. Han er sikkert ikke den eneste på 9 år i den kretsen dere er som legger seg på det tidspunktet, men noen har bedre rutiner enn andre. Dere har en god rutine. Lærer de om leggetid på skolen, og blir det snakka om på foreldremøter? Da jeg var 10 år var det klar beskjed om å legge meg kl 20:30. Det var punktum og finale, og som regel ikke noe problem. Sånn var det for søstrene mine også. Endret 3. januar 2021 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Kommer jo helt an på 9-åringen. Samboeren her har en snart 6-åring, og hun legger seg 20.30, så sånn umiddelbart ville jeg sagt at det er tidlig for en på ni å legge seg åtte. Men du kjenner jo sønnen din best, så hvis du føler han trenger leggetid klokka åtte - så gjør han nok det. Stol på deg selv, og gjør det du føler er best. Anonymkode: 472a7...d33
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Jeg personlig synes ikke det er tidlig. Når min var 9 la han seg også kl 20. Han er 12 nå, og legger seg kl 21. Rett og slett fordi han trenger de timene med søvn for å fungere. Anonymkode: 31691...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå