SJW Skrevet 5. januar 2021 #21 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den har forbrenningsmotor, og er det kaldt der du bor er det absolutt å anbefale. Mindre slitasje når den starter. Søk på Defa sin webside med regnr eller biltype, så får du og svar på om det er å få. Anonymkode: f35d3...7bb En hybridbil har per definisjon også en elektrisk motor.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #22 Skrevet 5. januar 2021 I bilen jeg hadde tidligere så var det webasto som gikk på motor, og tok diesel fra samme tank som bilen. Er ikke det vanlig? Tenker på diskusjonen rundt batteriforbruk, det var aldri noe problem for min del, da den vel kun brukte strøm for å starte/tenne. Anonymkode: 56985...ee9
tdm900 Skrevet 5. januar 2021 #23 Skrevet 5. januar 2021 SJW skrev (8 minutter siden): En hybridbil har per definisjon også en elektrisk motor. Er det den elektriske motoren som trenger motorvarmer??? Tror ikke du har fått med deg at det er en Toyota C-HR som det er spørsmål om. Og der sitter det en bensinmotor som det er mulig å sette på en motorvarmer. Ja det er en hybrid, det har jeg visst om helt siden den kom på markedet.
SJW Skrevet 5. januar 2021 #24 Skrevet 5. januar 2021 tdm900 skrev (4 minutter siden): Er det den elektriske motoren som trenger motorvarmer??? Tror ikke du har fått med deg at det er en Toyota C-HR som det er spørsmål om. Og der sitter det en bensinmotor som det er mulig å sette på en motorvarmer. Ja det er en hybrid, det har jeg visst om helt siden den kom på markedet. Men hva skal du med en motorvarmer til bensinmotoren, når den har en elektrisk motor som hjelper den i gang?!
tdm900 Skrevet 5. januar 2021 #25 Skrevet 5. januar 2021 SJW skrev (1 minutt siden): Men hva skal du med en motorvarmer til bensinmotoren, når den har en elektrisk motor som hjelper den i gang?! Bilen min har og en elektrisk motor som drar den i gang, men det er ikke hybrid for det. Det er heller ikke den elektriske framdrift motoren som drar i gang bensinmotoren. Det er en egen startmotor.
Morten1 Skrevet 10. januar 2021 #26 Skrevet 10. januar 2021 On 1/5/2021 at 1:49 PM, AnonymBruker said: I bilen jeg hadde tidligere så var det webasto som gikk på motor, og tok diesel fra samme tank som bilen. Er ikke det vanlig? Tenker på diskusjonen rundt batteriforbruk, det var aldri noe problem for min del, da den vel kun brukte strøm for å starte/tenne. Anonymkode: 56985...ee9 Den bruker samme drivstoff tank ja, batteriforbruket er at du holder motoren i gang ved gløding (hvis diesel) samt kupeviftene i bilen vil jo også blåse ut luft.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #27 Skrevet 11. januar 2021 Kompis har VW ladbar hybrid med fjernstart. Webasto bruker mye strøm. Såpass at om dersom man glemmer å skru den av og bilen står i ro et par dager, er den strømtom. Anonymkode: cdf1f...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå