Gå til innhold

Webasto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Ser på en bruktbil (Toyota C-HR) som jeg ønsker å kjøpe. Er det noen som har denne? Og evt har webasto på den? Hvordan funker det? Opplever dere problemer? 

Anonymkode: fd287...abe

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke den, men har en annen Toyota (Rav4) med integrert webasto. Min fungerer fint. Er ikke fjernkontroll og må skrus på manuelt. Bruker den når det er kaldere enn -5, setter på i ca.15-20min., og bilen starter som ei klokke. I romjula var det minus 21 grader og da sto den på i en halvtime 

Anonymkode: 4729b...c9f

Skrevet

Hvis du skaffer deg webasto, huks å bruk den riktig, veldig mange lar den kun gå noen få minutter og da soter den igjen hvis den ikke får brent seg ren. På mange biler er det automatisk innstillt at den går 30min av gangen, noe som er kjekt med tanke på kostnaden det koster å reparere ved feil bruk. 

• Liker 2
Skrevet
Morten1 skrev (4 minutter siden):

Hvis du skaffer deg webasto, huks å bruk den riktig, veldig mange lar den kun gå noen få minutter og da soter den igjen hvis den ikke får brent seg ren. På mange biler er det automatisk innstillt at den går 30min av gangen, noe som er kjekt med tanke på kostnaden det koster å reparere ved feil bruk. 

Ts her. Hvordan er det med tanke på strøm på batteri hvis du alltid lar den gå 30 min og bruker bilen til småkjøring (5-10min om gangen)? 

Skrevet
1 minutt siden, anonymkatt123 said:

Ts her. Hvordan er det med tanke på strøm på batteri hvis du alltid lar den gå 30 min og bruker bilen til småkjøring (5-10min om gangen)? 

Uansett hvilken bil man kjører, uten om elbil, så er det ikke optimalt med småkjøring. Hvis du småkjører veldig mye kan man enten koble opp en vedlikeholdslader + webasto, eller så kan du kjøpe og montere defa sitt system. Det går på strøm og da får man følgende alternativer: Motorvarmer, motorvarmer + vedlikeholdslader, motorvarmer + vedlikeholdslader + kupe vifte, kupevifte. Dette krever at du har en 16A kurs  med vanlig stikk kontakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei! 

Ser på en bruktbil (Toyota C-HR) som jeg ønsker å kjøpe. Er det noen som har denne? Og evt har webasto på den? Hvordan funker det? Opplever dere problemer? 

Anonymkode: fd287...abe

Leveres den med Webasto?

Skrevet
tdm900 skrev (10 minutter siden):

Leveres den med Webasto?

Nei

Skrevet
anonymkatt123 skrev (17 minutter siden):

Nei

Ettermonterer du må du passe på å kjøre webastoen lenge nok, samt at du kjører bilen lenge nok for at batteriet blir ladet godt opp igjen. Ellers går dèt tomt og så står du der uten strøm.

Sjekk heller om det er mulig å sette inn Defa varmepakke, billigere er den og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 17.45):

(Toyota C-HR

Er ikke dette en hybrid? Hva skal du i så fall med Webasto?

Skrevet
Heatwave skrev (12 timer siden):

Er ikke dette en hybrid? Hva skal du i så fall med Webasto?

Hybrid-biler kan også ha webasto? Eller er det noe jeg har misforstått? Trenger man defa da?? 

Skrevet
anonymkatt123 skrev (13 timer siden):

Hybrid-biler kan også ha webasto? Eller er det noe jeg har misforstått? Trenger man defa da?? 

Hva skal en hybrid med Webasto når den har en elektrisk motor fra før av?

• Liker 1
Skrevet
SJW skrev (3 minutter siden):

Hva skal en hybrid med Webasto når den har en elektrisk motor fra før av?

webasto er vel med kupévarmer, slik at bilen er varm og aviset når du skal kjøre.. det er vel greit uansett om du har elbil?

Skrevet
kalini skrev (5 minutter siden):

webasto er vel med kupévarmer, slik at bilen er varm og aviset når du skal kjøre.. det er vel greit uansett om du har elbil?

Vel, har ikke en moderne hybrid denne funksjonen? Alle moderne elbiler, som har elektrisk motor har denne funksjonen, hvorfor skal ikke da en moderne hybrid med en bensinmotor og en elektrisk motor ha funksjonen?

• Liker 1
Skrevet
SJW skrev (16 minutter siden):

Vel, har ikke en moderne hybrid denne funksjonen? Alle moderne elbiler, som har elektrisk motor har denne funksjonen, hvorfor skal ikke da en moderne hybrid med en bensinmotor og en elektrisk motor ha funksjonen?

Ikke alle elbiler som webasto nei. De hadde vel for noen år siden, men nå er det mer at de bruker varmepumpe i stedet for. 

AnonymBruker
Skrevet

Webasto er gull det, men jeg ville ikke brukt det til småkjøring siden du da risikerer flatt batteri. 

Anonymkode: 4e30f...a7d

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke den bilen, men har innebygget webasto med fjernkontroll, og den skrur seg automatisk av etter 30 min. 

Det er en gudsgave! 😍 verdens beste oppfinnelse 😂

Anonymkode: f8a84...ce0

• Liker 1
Skrevet
SJW skrev (34 minutter siden):

Ikke alle hybridbiler har det som standard?

Skrevet
tdm900 skrev (26 minutter siden):

Ikke alle elbiler som webasto nei. De hadde vel for noen år siden, men nå er det mer at de bruker varmepumpe i stedet for. 

Selvfølgelig har ikke elbiler Webasto, hva skal de med det?

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har ikke den bilen, men har innebygget webasto med fjernkontroll, og den skrur seg automatisk av etter 30 min. 

Det er en gudsgave! 😍 verdens beste oppfinnelse 😂

Anonymkode: f8a84...ce0

Ikke om du bare kjører korte turer.

Skrevet

Kan noen fortelle meg, trenger en hybridbil motorvarmer generelt? Hvorfor ikke? Noen med kompetansenpå dette området? 

AnonymBruker
Skrevet
anonymkatt123 skrev (54 minutter siden):

Kan noen fortelle meg, trenger en hybridbil motorvarmer generelt? Hvorfor ikke? Noen med kompetansenpå dette området? 

Den har forbrenningsmotor, og er det kaldt der du bor er det absolutt å anbefale. Mindre slitasje når den starter. Søk på Defa sin webside med regnr eller biltype, så får du og svar på om det er å få.

Anonymkode: f35d3...7bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...