Gå til innhold

Mannen har blitt PlayStation-avhengig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp meg! 

Dette medfører utrolig mye krangling. Vi har ikke vært et par som har kranglet noe særlig tidligere.

De siste månedene har mannen blitt mer og mer avhengig av sin PlayStation. Han blir sittende våken langt utover natten for å spille. 

Dette begynte i det små. Et par timer her og der. Nå sitter han på «gutterommet» store deler av kvelden og natten. I romjulen har han ikke lagt seg før kl 7 om morgenen. Dette passer særdeles dårlig da vi har barn. Jeg har gjentatte ganger satt ned foten på alle mulige måter. Jeg har prøvd å være høflig - ikke fungert. Jeg har vært desperat - ikke fungert. I min største frustrasjon røsket jeg ut ledningen til PlayStation da han spilte og skrek at han fikk komme seg opp av sofaen da han har 2 barn han må ta seg av dagen etter. 

Jeg blir sittende alene om kvelden og legger meg alene. Jeg skal ikke lyve, det var deilig i et par dager. Nå syns jeg det begynner å bli trist. 

Jeg har etterspurt svar om hvorfor PlayStation har blitt så viktig for han. Jeg får som svar at nå i disse Corona-tider er det hans måte å være sosial på. Jeg får høre at jeg prater med mine venninner i hytt og pine på tlf. 

Før noen kommenterer at vi bør kommunisere så gjør vi det. Jeg føler at vi nå ikke prater om annet. 

Det store problemet er blitt at det virker ut som at han vil krangle for å kunne finne en unnskyldning for å springe rett inn på gutterommet for å spille. 

Dette er ikke mannen jeg ble sammen med.. Vi var et aktivt par, med mange turer i skog og mark uansett årstid. Barna var alltid med.

Nå ligger han og sover til langt utover dagen. Om jeg spør han om vi skal ha en koselig kveld med litt vin og god mat etter barna har lagt seg så finner han sin måte å spille på uansett. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg føler jeg blir mer og mer desperat. 

Anonymkode: 8a4cf...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ber ham velge; Deg og barna, eller PS.....

Anonymkode: 47e62...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...