Gå til innhold

Artikkel om Marte i VG+ - noen som kan fortelle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står at hun ikke har blitt rik, men fått en stabil økonomi. Hun gikk gjennom flere måneders bruk i nettbanken og oppdaget et overforbruk, ikke luksusfellen overforbruk, men alltid litt på etterskudd. Hun satte opp budsjett og voilla.

Anonymkode: b0faa...030

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeey. Bra for henne da. :) 

Anonymkode: 4608b...fbd

Skrevet

Glad jeg ikke betalte for den artikkelen. Tenk så genialt, gå gjennom regnskapet og redusere forbruket! 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, n_97 said:

Glad jeg ikke betalte for den artikkelen. Tenk så genialt, gå gjennom regnskapet og redusere forbruket! 

😂

Herregud for noe clickbait. Da jeg leste overskriften tenkte jeg hun hadde blitt mangemillionær eller noe, ved å gjøre et eller annet genialt. Så har hun bare fått litt bedre råd ved å bruke litt mindre penger

Anonymkode: 638a6...8f4

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂

Herregud for noe clickbait. Da jeg leste overskriften tenkte jeg hun hadde blitt mangemillionær eller noe, ved å gjøre et eller annet genialt. Så har hun bare fått litt bedre råd ved å bruke litt mindre penger

Anonymkode: 638a6...8f4

He he, det er typisk VG. 

Anonymkode: 5627c...2f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun har skaffet seg en buffer på 70 000 på et år ved å lage budsjett og spare mer 🙄

Anonymkode: 6951c...65c

• Liker 5
Skrevet

Sikkert ved å selge historien til VG+ så de kan ta betalt, og så får hun betalt

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

He he, det er typisk VG. 

Som slankeartikler, samtlige kan kokes ned til det enkle og «revolusjonerende» rådet spis mindre og beveg deg mer.

Anonymkode: 58e2e...f39

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har skaffet seg en buffer på 70 000 på et år ved å lage budsjett og spare mer 🙄

Anonymkode: 6951c...65c

Er hun student ettersom dette er et imponerende beløp?

Gjest kira87
Skrevet
Pinkee skrev (6 minutter siden):

Er hun student ettersom dette er et imponerende beløp?

Nei, hun tjente visst 40.000kr netto i måneden. 

Skrevet
kira87 skrev (Akkurat nå):

Nei, hun tjente visst 40.000kr netto i måneden. 

Å da er det noe å skrive om i avisen at hun klarte å spare 70tusen, på ett år? VG er BS!

• Liker 5
Skrevet

70000/12 = ~5800

40000 - 5800 = 34200

Hun satt altså igjen med ganske mye ETTER at hun hadde lagt til side penger. For all del, Marthe er sikkert et trivelig menneske som jeg unner å ha god økonomi. Men det er ikke noe genialt over det. Og å kalle det å ha 70k på bok for rik. Ikke i Norge. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som startet denne, har ikke VG+ men trenger sårt en million. 😅😇 Høres rart ut, slik behov, men etter katastrofe-boligkjøp er vi satt tilbake såpass i formue, og trenger så pass til å komme oss igjen i en bolig av en størrelse som passer for en familie på fire. :)  Er villig til hva som helst, slik som ekstra arbeid, men flytting er vanskelig da barna er knyttet (skole). 

Mindre forbruk er selvsagt allerede igangsatt. Men 70 tusen kroner på konto, og ikke engang et par hundre tusen på konto, gjør oss ikke mye nærmere målet, ikke før om åtte-ti år. Noe som er også overkommelig og er planen, men men men, tenk om det var en måte å bli fort rik på. 😅 Som bare Vg+ visste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg som startet denne, har ikke VG+ men trenger sårt en million. 😅😇 Høres rart ut, slik behov, men etter katastrofe-boligkjøp er vi satt tilbake såpass i formue, og trenger så pass til å komme oss igjen i en bolig av en størrelse som passer for en familie på fire. :)  Er villig til hva som helst, slik som ekstra arbeid, men flytting er vanskelig da barna er knyttet (skole). 

Mindre forbruk er selvsagt allerede igangsatt. Men 70 tusen kroner på konto, og ikke engang et par hundre tusen på konto, gjør oss ikke mye nærmere målet, ikke før om åtte-ti år. Noe som er også overkommelig og er planen, men men men, tenk om det var en måte å bli fort rik på. 😅 Som bare Vg+ visste. 

Liknende situasjon her. Vi sparte penger til abonnement på VG+ i hverfall 😛 

Anonymkode: 5b4e3...6d8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det sto vel at hun i tillegg hadde solgt unna ting på finn og leid ut hytte/hus på airbnb. Ikke akkurat revolusjonerende 🙈

Anonymkode: 844e5...2d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Liknende situasjon her. Vi sparte penger til abonnement på VG+ i hverfall 😛 

Anonymkode: 5b4e3...6d8

jepp 😅 

AnonymBruker
Skrevet

En veldig merkelig artikkel fra VG sin side, og veldig lite imponerende for de aller fleste.. Noen som har gått fra overforbruk til normalforbruk, og gir ut en bok om hvordan man gjør det. 
Alt i alt en reklame for boken og instagramprofilen hennes.

Anonymkode: 4dc5c...d6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En veldig merkelig artikkel fra VG sin side, og veldig lite imponerende for de aller fleste.. Noen som har gått fra overforbruk til normalforbruk, og gir ut en bok om hvordan man gjør det. 
Alt i alt en reklame for boken og instagramprofilen hennes.

Anonymkode: 4dc5c...d6f

Journalisten er i slekt eller venn med henne? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

70k på et år meg 40k utbetalt i måneden er ikke mye i det hele tatt?? Det er 5800 kr spart i måneden, 34 200 til overs. Hun burde i hvertfall klare å spare 10 000 kr i måneden uten å måtte anstrenge seg. 

Anonymkode: 2ce1b...d27

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...