Gå til innhold

Til dere som samsover- over flere år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ødelgger ikke dette "soverommet" for deg og din mann? Jeg mener, ødelegger ikke dette intimiteten dere imellom når dere har barn mellom dere over flere år? Jeg skjønner liksom det første året når barnet er baby, men i 2-5 år fremover? 

Eller er det bare mor som ikke syntes dette er et problem, mens kanskje far faktisk ikke syntes noe om det?

Anonymkode: faa2d...2f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Her havner de ikke i vår seng før etter kl 1 en gang, så nei. Vi pleide ikke kose eller sove inntil hverandre når vi sov før det kom barn i midten heller. Hadde ungene lagt seg for å sove helt fra leggetid av, ville det nok ødelagt ja.. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det mannen som sover med ungene, og jeg som sover alene, fordi han elsker det og jeg vil sove i fred. Eldste er 6 og yngste 3. De flyttet til pappa så snart nattammingen var over mellom 18-21 mnd alder. 🥰 Mannen min sier at han sover mye dårligere uten kosebamsene sine, og selv om de har 270 cm bred seng ligger de stort sett i en haug alle sammen.

Jeg liker meg best når jeg har det mørkt og stille og ingen rører meg, men ofret jo gladelig det for nattammingen. 🥰

Intimitet savner vi ikke, har sex annahver dag omtrent, og kysser og koser masse. Finnes ikke noe mer sexy enn en godt tilknyttet og tilstedeværende far spør du meg, og man får lyst på sex av å få nok søvn. 👌

Samsoving er den biologiske normen for mennesker, så selv om jeg er ødelagt av måneder med skrikekurer som liten, er jeg evig takknemlig for at mannen min gir barna det beste i verden. ❤

Anonymkode: d8303...461

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her samsoves det ikke, men de aller færreste er vel intim konstant gjennom hele natten? Forstår det slik at de som samsover med litt større barn som 2+år legger barnet i egen seng før barnet kommer inn senere på natten på eget initiativ.

Anonymkode: a2e6e...34d

• Liker 5
Skrevet

Alenemamma så for meg hadde det ingenting å si, ingen menn skal i hus her.

Men hadde jeg hatt en mann så hadde det ikke vært noe problem for man kan jo ha sex andre steder enn på soverommet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samsovet med barna i 5 år, og har sex andre steder eller i senga mens barna leker i en annen etasje. Vi har så godt som aldri barnevakt (kanskje et par timer 1 eller 2 ganger i året mens vi gjør andre ærend) så alle runder i høyet er «kjappiser» og det er jo egentlig litt kjipt. 

Anonymkode: a167c...c37

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på 2,5 år som havner i senga vår mellom 23 og 01 en gang. Barnet sover dårøig og var gjort det hele veien. Sexlivet vårt er relativt dårlig kan man si. Også fordi vi er så trøtte at vi ikke har overskudd. 

Jeg hater samsoving. Sover dårlig pga det er trangt, blir vekket hele tiden og null kos med mannen. 

Anonymkode: e9c3b...b94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har en på 2,5 år som havner i senga vår mellom 23 og 01 en gang. Barnet sover dårøig og var gjort det hele veien. Sexlivet vårt er relativt dårlig kan man si. Også fordi vi er så trøtte at vi ikke har overskudd. 

Jeg hater samsoving. Sover dårlig pga det er trangt, blir vekket hele tiden og null kos med mannen. 

Anonymkode: e9c3b...b94

Hvorfor velger dere å samsove da?

Anonymkode: a2e6e...34d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange blander begrepet samsoving og uvaner. 

Anonymkode: b01e6...f59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller. Sex andre steder, ja vel, men jeg hadde savnet å ha sex i sengen min.

Anonymkode: 7445c...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lar barna styre dette selv, de er 7år og 2år. 7åringen har mistet interessen og vil sove mer på eget rom. Minsten sover best i vår seng enda. Vi er begge enige om dette. 
Sex og intimitet kan man ha mange andre steder enn i senga. Vi tar ofte med oss et håndkle på sofaen, det holder i massevis. Sex i senga er ikke like morsomt etter vi ble vandt med sofaen😂 Intimitet er også mer enn seksuelle handlinger. Det som tåler dagens lys som klem, kyss og flørting gjør vi selv om barna er til stede. Det er bare sunt for dem å se. 

Anonymkode: 9587e...d3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ødelgger ikke dette "soverommet" for deg og din mann? Jeg mener, ødelegger ikke dette intimiteten dere imellom når dere har barn mellom dere over flere år? Jeg skjønner liksom det første året når barnet er baby, men i 2-5 år fremover? 

Eller er det bare mor som ikke syntes dette er et problem, mens kanskje far faktisk ikke syntes noe om det?

Anonymkode: faa2d...2f6

Hei. Datteren vår på fem kommer inn i løpet av natta. Vi har sex i stua, eventuelt på soverommet i kjelleren. Sex i senga kanskje to ganger i året. Men ikke noe farlig, vi har deilig sex likevel 😁

Anonymkode: 78444...4be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner ikke jeg heller. Sex andre steder, ja vel, men jeg hadde savnet å ha sex i sengen min.

Anonymkode: 7445c...09c

Vi har sex i senga også vi, ungene legger seg på eget rom og minste blir flyttet inn når vi legger oss. (Praktisk for å ta hn på do før vi skal sove) eldste kommer inn i 1-tiden omtrent. Pluss at vi har jo "gjestesenga" alså den jeg sover i.. ;) Men har hjulpet på kreativiteten å ikke være avhengig av seng. ;)

Anonymkode: d8303...461

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror mange blander begrepet samsoving og uvaner. 

Anonymkode: b01e6...f59

👏🏻 spot on!

Anonymkode: fd9d7...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...