Gå til innhold

Hvis vi avskaffet politiet, hva hadde skjedd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Police_abolition_movement

Personlig synes jeg ideen er helt koko. Og blir litt skremt over at noen kan være  så naive. Politiet i Amerika er ikke som politiet i Norge, de gjør mye rart( som vi vet om) Likevel så fortjener de respekt de også. 

Et samfunn uten politi hadde gjort ting verre. Som liberaler vil jeg advare andre liberalere å gå i denne fellen. Dette er en  gavepakke til ekstrem høyre. 

Har ikke hørt noen foreslå noe lignende her i Norge. Så jeg regner med at de fleste her synes det er helt på trynet.

Anonymkode: feeac...af1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten politi ville noen tilby "beskyttelse". Noen seriøst som kanskje Securitas, mens andre i mer mafiastil. 

Mange ville føle et behov for å bevæpne seg. Så ville en eskalering av vold og blodhevn følge. 

Samfunnet slik vi kjenner det ville kollapse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som driver med kriminalitet i dag ville fått fritt spillerom? Det hadde vel ganske raskt vokst frem type "mafia" som kontrollerte områder og byer. Gjør som de sier eller ta konsekvensene. Ikke et samfunn jeg vil leve i. 

Anonymkode: 746a8...50f

AnonymBruker
Skrevet

Politiet i usa er korrupt og fungerer ikke som den skal. Politiet har så mye makt at de kan drepe,, voldta, lyv i politie rapport og kun bli straffet med betalt ferie. Er det da rart at noen syns at endringer må skje. USA har per i dag ingen demokratisk rettsystem.   

Dette er aurora police som demonstrer måten de drepte Elijah mcclain. Man kan ikke reforme den type ondskab.  image.png.09c8a40d85f75decb0478dc28305d0f5.png 

Anonymkode: 23b1f...8d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Politiet i usa er korrupt og fungerer ikke som den skal. Politiet har så mye makt at de kan drepe,, voldta, lyv i politie rapport og kun bli straffet med betalt ferie. Er det da rart at noen syns at endringer må skje. USA har per i dag ingen demokratisk rettsystem.   

Dette er aurora police som demonstrer måten de drepte Elijah mcclain. Man kan ikke reforme den type ondskab.  image.png.09c8a40d85f75decb0478dc28305d0f5.png 

Anonymkode: 23b1f...8d0

Mens vi lever i Norge... 

Anonymkode: f5661...785

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...