Erosrose Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Hvordan gikk deres andre fødsel, i forhold til den første? (og dere som ble klippet.... Ble dere klippet igjen på fødsel nr 2? Min første fødsel gikk super fort... Fra første rie til baby var ute tok 2t20min. Jeg rakk litt lystgass, ble klippet (uten bedøvelse) Det var utrolig vondt, alt gikk så fort.... Hvordan er deres erfaringer? 😊
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Fra første rie til ungen var ute gikk det 40 minutter. Ungen kom som ei kule i gangen inn til føden. Hadde ikke sjans til å rekke og komme meg inn. Det var helt rått, men også veldig skummelt. Da var jeg glad jeg hadde gjort det en gang før. fra vannet gikk på vei ut heisen, var det bare 5 press og så var ungen ute. Kjente at hun kom, og måtte bare legge meg ned. Da hadde jeg sterke rier med 50 sekunders mellomrom (samboeren hadde en rieteller). Alt gikk overraskende fint. Følte meg veldig sprek etterpå. Bedre enn med første egentlig. Så jordmora sa at hvis vi skulle ha et tredje barn, måtte vi ikke flytte så langt unna sykehuset! Anonymkode: adf5d...235
Arkana Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Første fødsel var lang og tøff. Andre fødsel var en kjapp og grei styrtfødsel på 2 timer fra første ri. Jeg ble klippet både med nr 1 og nr 2 (men ikke med nr 3). Nr 3 ble født på 25 minutter, så det har gått bare fortere og fortere.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Første starta riene i 22 tia, var inne på føden 02.00 da jeg ikke turte vente mer hjemme. 05.41 var gutten ute etter 1 time aktiv fødsel,12-15 min med pressing ish så var gutten ute ❤️Revna masse, men ikke alvorlig. Ble sydd av kirurg i fødesenga. Fødsel nr 2 var igangsatt, fikk ballong 12.00, den dro jeg ut ca 22.30. Neste dag fikk jeg en modningspille klokka 09.00, klokka 15 ble jeg flytter inn på føden da livmorhalsen var veldig tøyelig, 2 cm åpning ca. Ting tok rid, riene kom ikke, så jordmor tøyde meg 3 ganger, og satte akupunktur og da starta jeg nærmest rett i aktiv fødsel klokka 19.00. 2 timer aktiv fødsel, 7 min med pressing så var jenta ute ❤️ revna veldig lite, sydde 2-3 sting. Forsøkte lystgass begge gangene, første gangen fikk jeg det for sent, andre gang fikk jeg det til passe tid og det hjalp veldig under åpningsriene. Synes fødselene var like men alikavel ulike i og med at jeg ble satt i gang andre gang. Anonymkode: f14df...231
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Første fødsel gikk passelig fort. Startet med vannavgang. Rier ca 1t etterpå. Fra riene startet til 10cm tok det 4t. Så stoppet alt opp, jeg fikk ikke pressrier. Lå 1t uten at noe skjedde. Og måtte da presse på kommando fra lege. Da tok det ca 1.min før babyen var ute. Måtte klippes da hodet skulle ut. Fødsel nr 2 var i gangsatt. Fra rienenstartet til 8-9cm tok det 3t. Så stoppet det opp. Lå igjen en time uten at noe skjedde. Men hadde da fortsatt rier. Jordmor tok vannet, og da var babyen ute på et par minutter. Fikk heller ikke pressrier denne gangen.Trengte bare et lite pyntesting. Nr 3 kom i seteleie. Fødsel på 50.min. Trente bare et pyntesting. Anonymkode: 1565d...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå