sjokoladeelskeren Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av en IPL hårfjernings-maskin, men lurer på om det er verdt det. Er det noen her som har testet det ut og som kan fortelle litt om hvordan det funket på deg? Lurer også på om det er farlig i private områder? Sliter mye med inngrodde hår og kløe etter barbering, så hadde blitt veldig glad om dette funker.
Jentegutt Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 sjokoladeelskeren skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av en IPL hårfjernings-maskin, men lurer på om det er verdt det. Er det noen her som har testet det ut og som kan fortelle litt om hvordan det funket på deg? Lurer også på om det er farlig i private områder? Sliter mye med inngrodde hår og kløe etter barbering, så hadde blitt veldig glad om dette funker. Lurer på det samme, følger 😊
LeneXCII Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 IPL er ikke farlig, men virker langt dårligere enn laser! 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 LeneXCII skrev (11 timer siden): IPL er ikke farlig, men virker langt dårligere enn laser! Hvordan da? Vurderer kjøp selv, men gidder jo ikke om det overhodet ikke fungerer.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Har en og den funker på et vis. Men den må brukes fast over lang tid, ser at det er områder på beina hvor det ikke vokser hår når jeg bruker den. Har ikke brukt den på et år og er like hårete igjen nå. Den bør heller ikke brukes på sommeren, eller da må du ikke utsette det område for sol. Så best nå på vinteren Anonymkode: d4e8e...9bb
LeneXCII Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Hvordan da? Vurderer kjøp selv, men gidder jo ikke om det overhodet ikke fungerer. Fordi IPL ikke er laser. Skikkelig laser fjerner håret permanent, det beste du kan håpe på med IPL virker som er viss reduksjon, men ikke like langvarig. (Selv om laser er permanent, vil du oppleve noe gjenvekst da man med laser kun kan fjerne permanent de hårene som finnes på behandlingstidspunktet, kan ikke hindre at det kommer nye hårsekker etterhvert.)
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 LeneXCII skrev (12 timer siden): IPL er ikke farlig, men virker langt dårligere enn laser! Har du selv fjernet håret i intimsonen med laser? Pris? Smerte? Anonymkode: 47f40...119
LeneXCII Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du selv fjernet håret i intimsonen med laser? Pris? Smerte? Anonymkode: 47f40...119 Ja, pris er nok litt individuelt, men for brasiliansk regn med 1500-2000 pr behandling ved kjøp av en "pakke". Enkelte steder kan gjøre litt vondt, smertestillende krem kan brukes på forhånd for å minske ubehag. (Send evt pm for mer detaljer.)
Gjest Fnuggolina Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 LeneXCII skrev (57 minutter siden): Fordi IPL ikke er laser. Skikkelig laser fjerner håret permanent, det beste du kan håpe på med IPL virker som er viss reduksjon, men ikke like langvarig. (Selv om laser er permanent, vil du oppleve noe gjenvekst da man med laser kun kan fjerne permanent de hårene som finnes på behandlingstidspunktet, kan ikke hindre at det kommer nye hårsekker etterhvert.) Ja, det visste jeg forsåvidt. Spørsmålet er litt tid/kostnad osv. Jeg får ikke helt taket på tidsbruk med IPL per kroppsdel - altså, hvor mange minutter tar eksempelvis en legg. Jeg kan godt gå over noen ganger i måneden, barbering tar jo langt mer tid. Enkelte her har svart tidligere at de ble permanent hårfrie med IPL (da bikinilinje). Men sikkert ikke noe å forvente.
LeneXCII Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Vil si det tar lengre tid enn å barbere, i hvert fall hvis du skal være nøye og gjøre det skikkelig. Området som lysglimtet treffer er jo ikke så stort, så skal man dekke alt, må man bruke litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå