Gå til innhold

Pusset opp badet nylig? Hva lærte du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å pusse opp badet, og tenkte det kunne være nyttig å høre hva andre lærte da de pusset opp sitt. Var det noe dere prioriterte som dere ser i ettertid vat helt unødvendig? Noe dere glemte eller nedprioriterte som dere ser dere skulle hatt? Materialer som viste seg å ikke fungere, noe dere er sjeleglade for at dere valgte?

Del deres erfaringer med meg! :) 

Anonymkode: 1001d...335

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venter spent på svar. Vi starter totalrenovering mandag.

Anonymkode: 58934...c0b

Skrevet

Jeg gjorde det selv å angrer på at jeg ikke planla det elektriske litt bedre, samt å lage en inspeksjonsluke.

• Liker 1
Skrevet

Gjorde alt selv utenom rørlegging og det elektriske - Så gikk nå egentlig ganske bra! 

La fliser på gulv, men kunne ønske jeg ikke var så treig med å fjerne fugemassen 🙄 Super vanskelig å fjerne det dagen etter (skal fjerne det egentlig når det blir hvitt, ca. 40 min). 

Flis fuge generelt er noe herk å fjerne, må bytte vann i bøtten hver gang vannet ble skittent (dyppet svampen 3-4 ganger oppi så ble vannet for skittent å bruke). 

Knebeskyttere er gull verdt om du styre på med gulvet! 🤩🤩

Fibo badromsplater er verdt alle kronene og er langt lettere enn å legge på fliser. Man slipper å styre på med membran og alt det andre på veggene for at det skal være godkjent og tett! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte vel ikke så mye, siden det var mannen som gjorde all jobben og han jobber med det til daglig også. 🙈

Så alt som ikke er synlig har jeg ikke så god greie på. Valgte farger på fliser, baderomsinnredning og alt som synes da. 

Anonymkode: 3541e...696

Skrevet

Veldig bra om dere kun kan konsentrere dere om badet. 

Her toralrenoverte jeg et helt hus samtidig, og jeg angrer på at valg av fliser var forhastet. Det er så varig at man bør bruke GOD tid på å planlegge. 

Badet er fint det, og hvordan det skulle være utformet hadde jeg heldigvis brukt god tid på, men jeg burde ha lagt mer tid i å hente inspirasjon fra andre sine bad i magasiner, og ha en bedre formening om akkurat hvordan jeg ønsket at det skulle være. 

Det hadde jeg da et mindre toalett skulle flislegges, og det er er blitt mye mer min stil. Gjennomtenkte valg. 

AnonymBruker
Skrevet
TomHm skrev (1 time siden):

Jeg gjorde det selv å angrer på at jeg ikke planla det elektriske litt bedre, samt å lage en inspeksjonsluke.

Kan du utdype dette litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med fliser i storformat, designsluk fra purus med flis inni og stikkontakt i skuffen på servanten. 

Meste gang kommer jeg ikke til å velge grå fliser, vil heller ha noen hvite med varm tone. 

Anonymkode: 3c76d...00a

Skrevet (endret)

Badet mitt ble totalrenovert av et firma i 2019.

Bare en bagatell, men.... Jeg kunne ønske jeg hadde valgt håndklestang istedenfor håndklekrok til å henge opp håndkleet/håndklærne man tørker hendene på etter å ha vasket seg ved dobesøk. Håndklærne tørker fortere når de henger brettet ut på en stang, og blir ikke "innelukket" og hengende småfuktige lenge som de gjør når de folder seg sammen på en krok.

Dessverre var jeg for sent ute i prosessen til å velge noe annet, og det ble krok, ikke stang. Men jaja.  

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du utdype dette litt :)

La opp ledning til et lys feks som jeg ikke trengte likevell.

Inspeksjonsluke for å kunne holde øye med at ingenting lekker inni veggen eller at fuktprosenten er for høy.

AnonymBruker
Skrevet

At jeg skulle valgt slett baderomspanel. Valgte med «fliser» og kun en halv millimeter skjevhet synes så godt i «fugene»😩

Anonymkode: e57f0...561

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At jeg skulle valgt slett baderomspanel. Valgte med «fliser» og kun en halv millimeter skjevhet synes så godt i «fugene»😩

Hvem monterte platene dine?

Anonymkode: 28828...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Badet hos oss ble renovert av forsikringsfirma for en del år tilbake. De hadd ikke like fliser for gulvet, så valgte noen lysegrå. Jeg var ung og turte ikke å protestere. Men de har alltid irritert meg i ettertid. At de er så lyse gjør at absolutt alt av støv synes kjempegodt! Vi dusjer på flisene, og selv det miste hårstrå synes her... 

Anonymkode: e577d...843

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvem monterte platene dine?

Anonymkode: 28828...2dc

En snekker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...