Pæretre Skrevet 5. januar 2021 #61 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Fint å høre det fungerer for deg å ikke veie maten. Men for min del så utgjør det mye om jeg spiser 200-300kcal +\- Så jeg må nok gjøre det etterhvert. Kjedelig om jeg går ned kun 0,1kg i uken av å ikke veie. Trenger bare en langsom start nå etter julen. Anonymkode: e0f3e...fd9 Skjønner 👍 ellers var endringene jeg gjorde ganske store, også uten veiing. Jeg ca halverte alle porsjoner. Veldig lite styr og absolutt effektivt. Lykke til med planen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #62 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg må bare si at det har vært utrolig godt å kutte ut brød og andre raske karbohydrater for min del. Kjennes lettere i kroppen og jeg er ikke så oppblåst som jeg har vært i julen 😅 Heier på dere alle sammen! Milla Anonymkode: 444c7...194 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #63 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hyggelig å lese hvor flink mange av dere har vært til å gått ned i vekt tidligere. Hva er det beste dere gjorde da som dere vil gjøre igjen nå? *snipp* Anonymkode: e0f3e...fd9 Jeg gikk fra 88kg på det meste til 63kg på det minste, og det eneste jeg gjorde var å være mer aktiv og telle kalorier. Tok meg også pauser hvor jeg kun holdte vekta jeg hadde oppnådd. Trente aldri hardt, og i perioder ikke i det hele tatt. Kun en periode hvor jeg blodtrente, og det endte med lynende smerter i et kne, men det ga seg heldigvis. Ikke å anbefale altså:P Men nå fikk jeg endelig preppet mine måltider! Frokost, lunsj og middag i 5 dager:) Kjøleskapgrøt, chiapudding, lam i tomatsaus, torsk med kalkunbacon, kylling og quinoa, og masse, masse grønnsaker:D Og litt potet:P Om der er flere som prepper, noen som vil dele bilder?:) Anonymkode: 8d06d...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #64 Del Skrevet 8. januar 2021 Noen som er litt aleine i dette og kanskje trenger litt støtte / hjelp? Er selv aleine, har mann og barn men ingen venner. Anonymkode: f1399...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 8. januar 2021 #65 Del Skrevet 8. januar 2021 Lurer på hvor utrolig mange "vi som skal ned i vekt før..." tråder jeg har vært med på. Starter med friskt mot, men detter alltid av igjen. Nå er jeg IGjEN med i tråden "vi som skal ned i vekt før påske" og slenger meg på også her for ekstra motivasjon. Kanskje jeg klarer det denne gangen 😉 Skal i første omgang ned 5,5 kg, men helst rundt 7/8 kg og det er ikke all verden, men dæven de sitter godt. Er flink til å gå ned 2-3 kg også plutselig er de tilbake igjen, gjerne da pluss en halvkilo til Jeg har hørt det har blitt sagt at kroppen "husker" den høyeste vekten din og gjør det meste for å holde seg til den. For en idiotisk egenskap🙄 Hjelper heller ikke med hjemmekontor sittende på en stol i 8 timer og så sliten i hodet etter jobb at trening ikke er noe som prioriteres. Har jo også blitt mye god mat, brus og vin i julen og jeg er også generelt glad i å ta et glass vin i ny og ne, der ligger det nok en del skjulte kalorier. Ikke bare har vekten økt greit, men jeg har også fått sykt mye cellulitter (overalt) 😞 Hadde noen få tidligere på lår/rumpe, men nå er det over mye større områder i tillegg til magen og armene Problemet er at jeg tror de har kommet for å bli og da blir jeg faktisk ekstra sur på meg selv at jeg ikke brydde meg mer mye tidligere. Er det andre som sliter med samme problemet og har merket at dette har blitt redusert ved omlegging av kost/trening? Jeg startet i går med en sunn og veldig god kyllingsalat og 5 km gange i tung snø i skogen. I dag blir det bakt ørret med grønnsaker og samme runden i skogen. Må også bli flinkere til å drikke vann. Drikker mye kaffe og farris, men usikker på om kullsyren og saltet i farris er så bra. Mulig noe jeg innbiller meg. Takk for at jeg får være med i dette forumet Gleder meg til å høre hvordan det går med dere og å dele om jeg for 100de gang detter av.... LYKKE TIL! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #66 Del Skrevet 8. januar 2021 Gelica skrev (1 time siden): Lurer på hvor utrolig mange "vi som skal ned i vekt før..." tråder jeg har vært med på. Starter med friskt mot, men detter alltid av igjen. Nå er jeg IGjEN med i tråden "vi som skal ned i vekt før påske" og slenger meg på også her for ekstra motivasjon. Kanskje jeg klarer det denne gangen 😉 Skal i første omgang ned 5,5 kg, men helst rundt 7/8 kg og det er ikke all verden, men dæven de sitter godt. Er flink til å gå ned 2-3 kg også plutselig er de tilbake igjen, gjerne da pluss en halvkilo til Jeg har hørt det har blitt sagt at kroppen "husker" den høyeste vekten din og gjør det meste for å holde seg til den. For en idiotisk egenskap🙄 Hjelper heller ikke med hjemmekontor sittende på en stol i 8 timer og så sliten i hodet etter jobb at trening ikke er noe som prioriteres. Har jo også blitt mye god mat, brus og vin i julen og jeg er også generelt glad i å ta et glass vin i ny og ne, der ligger det nok en del skjulte kalorier. Ikke bare har vekten økt greit, men jeg har også fått sykt mye cellulitter (overalt) 😞 Hadde noen få tidligere på lår/rumpe, men nå er det over mye større områder i tillegg til magen og armene Problemet er at jeg tror de har kommet for å bli og da blir jeg faktisk ekstra sur på meg selv at jeg ikke brydde meg mer mye tidligere. Er det andre som sliter med samme problemet og har merket at dette har blitt redusert ved omlegging av kost/trening? Jeg startet i går med en sunn og veldig god kyllingsalat og 5 km gange i tung snø i skogen. I dag blir det bakt ørret med grønnsaker og samme runden i skogen. Må også bli flinkere til å drikke vann. Drikker mye kaffe og farris, men usikker på om kullsyren og saltet i farris er så bra. Mulig noe jeg innbiller meg. Takk for at jeg får være med i dette forumet Gleder meg til å høre hvordan det går med dere og å dele om jeg for 100de gang detter av.... LYKKE TIL! Definisjonen på galskap er "å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et helt annet resultat”. For meg virkker det som om å kjøre hardt ut og så dette av lasset, har skapt en form for avhengighet hos deg, som hos mange andre - dere gjør det i flokk, så det er åpenbart noe som har sterk appell hos den jevne borger. Hvis det er sånn at du virkelig ønsker å gå ned i vekt, og bli der... Kanskje du kunne prøve en annen tilnærming? En tilnærming basert på logikk og faktiske årsakssammenhenger, og en grunnleggende antakelse av at det ikke er noe galt med deg. Kroppen "husker" ingenting. Fettlagring og -nedbrytning er noe som skjer over tid, når man er i et reelt kaloriunder- eller overskudd. Det er ingen "skjulte" kalorier noen steder; om det ikke står på etiketten, finner du det i Matvaretabellen. Ingen tror vel heller innerst inne at vin og øl er kalorifritt, eller motsatt, at det er kalorier i kullsyre og salt. Anonymkode: 42508...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #67 Del Skrevet 8. januar 2021 Gelica skrev (1 time siden): Lurer på hvor utrolig mange "vi som skal ned i vekt før..." tråder jeg har vært med på. Starter med friskt mot, men detter alltid av igjen. Nå er jeg IGjEN med i tråden "vi som skal ned i vekt før påske" og slenger meg på også her for ekstra motivasjon. Kanskje jeg klarer det denne gangen Forstår deg godt! Og kanskje har anonym over meg rett her, man må gjøre noe ulikt denne gangen. For meg handler det om å prøve å ikke gå tilbake til gamle vaner. Jeg kan ikke midt i dette spise like mye som før, samme mengde karbohydrater, sukker osv som før. Lite vits å spise 15 g karbohydrater frem til 19:00 en kveld også hive innpå med øl eller vin. Så jeg må ikke bare legge om kostholdet, men «legge om» tankesettet. Hva, hvor mye og hvordan mat og drikke skal inntas nå, er noe jeg også må fortsette med. For min del sliter jeg med de tankene at når jeg har vært flink lenge, så begynner jeg å tenke «at jeg ikke får lov til å spise enkelte matvarer». Og da blir jeg så trist og lei meg, kanskje føler at jeg fortjener det og Vipps, så er jeg på gammelt spor. Det må jeg slutte med. Anonymkode: e0f3e...fd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #68 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har for vane å gå tilbake til gamle vaner etter en god stund. Det betyr, være veldig flink lenge uten å skeie ut, så tilbake til en mildere variant av kostholdsresteiksjoner, og da sklie det for mye ut. Jeg kan fint spise et kakestykke uten å skli ut, men jeg tenker ofte at jeg da likesågodt kan spise en sjokolade også siden jeg allerede har skeiet ut. Det må jeg slutte med. Milla Anonymkode: 444c7...194 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 8. januar 2021 #69 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Definisjonen på galskap er "å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et helt annet resultat”. For meg virkker det som om å kjøre hardt ut og så dette av lasset, har skapt en form for avhengighet hos deg, som hos mange andre - dere gjør det i flokk, så det er åpenbart noe som har sterk appell hos den jevne borger. Hvis det er sånn at du virkelig ønsker å gå ned i vekt, og bli der... Kanskje du kunne prøve en annen tilnærming? En tilnærming basert på logikk og faktiske årsakssammenhenger, og en grunnleggende antakelse av at det ikke er noe galt med deg. Kroppen "husker" ingenting. Fettlagring og -nedbrytning er noe som skjer over tid, når man er i et reelt kaloriunder- eller overskudd. Det er ingen "skjulte" kalorier noen steder; om det ikke står på etiketten, finner du det i Matvaretabellen. Ingen tror vel heller innerst inne at vin og øl er kalorifritt, eller motsatt, at det er kalorier i kullsyre og salt. Anonymkode: 42508...11d Du har nok mye rett her, men at kroppen "husker" din høyeste vekt og streber etter den igjen er faktisk forsket på. https://forskning.no/hjernen-partner-universitetet-for-miljo--og-biovitenskap/hjernen-kan-gjore-oss-overvektig/593125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
susilu Skrevet 8. januar 2021 #70 Del Skrevet 8. januar 2021 Gelica skrev (10 minutter siden): Du har nok mye rett her, men at kroppen "husker" din høyeste vekt og streber etter den igjen er faktisk forsket på. https://forskning.no/hjernen-partner-universitetet-for-miljo--og-biovitenskap/hjernen-kan-gjore-oss-overvektig/593125 Huff, ja... Dette har jeg også hørt før. Men denne artikkelen sier ingenting om at denne kropps-hukommelsen svekkes med tiden. Mener jeg har lest en gang at hvis man holder stabil (lavere) vekt i +/- 3 år så "glemmer" kroppen å srebe etter den høyere vekta igjen Men dette klarte jeg altså ikke å finne igjen, så mulig det er en ønskedrøm!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 8. januar 2021 #71 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 14.28): Om der er flere som prepper, noen som vil dele bilder?:) Anonymkode: 8d06d...36a Har ikke så mange bilder å dele, men har et tips, og det er å lage byggesett! Flere ganger i uken lager jeg en form for kjøtt / fisk, enten mager kjøttdeig stekt i panne, fisk bakt i ovn, kjøtt kokt på lav temperatur lenge og revet i filler eller liknende, og koker og skreller egg jeg har i en boks i kjøleskapet. I tillegg pleier jeg å ha ting som røkelaks og cottage cheese lett tilgjengelig. I tillegg steker jeg et brett med diverse grønnsaker som jeg i ovnen, gjerne med noen båter eple innblandet, det synes jeg er ekstra godt. I tillegg forveller jeg brokkoli i buketter, og blomkål som jeg også har i bokser. Hvis du spiser karbohydrater ved siden av som pasta/ris eller potet kan dette også forberedes i forveien. Alt oppbevares separat. Når jeg skal spise tar jeg litt protein, en stor porsjon grønnsaker og litt karbohydrater (etter sult og behov) tilsetter krydder / saus / dressing og varmer enten i stekepannen, mikroen eller i ovnen. Eller spiser kaldt, hvis nøden er stor. Det jeg gjør er at jeg kan lage ganske store kvanta med mat uten å måtte spise akkurat det samme igjen og igjen, og veien fra sult til "ferdig måltid" alltid er ganske kort. I tillegg har jeg alltid fryseren full av aspargesbønner, erter, og blomkålris. Når jeg vil det skal gå ekstra fort eller jeg ikke har noe ferdig preppet gir jeg dem noen min i mikro, blander inn protein (og ev. karbs) og varmer / krydrer / tar på saus og vips ferdig mat. Hvis man varmer/steker i stekepanne eller liknende er det gull å forvelle først. på grønnsaker som for eksempel blomkål eller brokkoli. Forvellingstid står her. Det er ikke et must men gir et bedre resultat etter mitt syn https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/gronnsaker_frukt_og_bar/forvelling_av_gronnsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #72 Del Skrevet 8. januar 2021 Vekten viste 2.7 kilo bare i jula 😞 Håper noe av dette er vann Ruby Anonymkode: 1dfa8...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. januar 2021 #73 Del Skrevet 8. januar 2021 Lurer på om jeg skal slenge meg på, men usikker på om jeg kommer til å huske å oppdatere her da! 16 koselige kilo har sneket seg på de siste 2,5 årene av ymse grunner, så nå må jeg skjerpe prioriteringene. Veier nå rundt 94 kg, vil ned til 76 - 78 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea82 Skrevet 8. januar 2021 #74 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg vil også gjerne med:) Har ikke så mange kilo igjen egentlig, men trenger å finne gode rutiner og bli komfortabel i kroppen min igjen. Fødte ved hastekeisersnitt for litt over fire måneder siden. Og personen (og kroppen) jeg ser i speilet er ikke til å kjenne igjen. Vektmål er ned en 2-4 kg til. Da er jeg 10 kg mindre enn før jeg ble gravid. Spiser litt lavkarbo aktig, men ammer ennå, så passer på og ikke ligge alt for lavt på karbohydratene. Teller ikke kalorier, men rører meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 8. januar 2021 #75 Del Skrevet 8. januar 2021 susilu skrev (4 timer siden): Huff, ja... Dette har jeg også hørt før. Men denne artikkelen sier ingenting om at denne kropps-hukommelsen svekkes med tiden. Mener jeg har lest en gang at hvis man holder stabil (lavere) vekt i +/- 3 år så "glemmer" kroppen å srebe etter den høyere vekta igjen Men dette klarte jeg altså ikke å finne igjen, så mulig det er en ønskedrøm!? Det største "problemet" er at det er ikke bare en jobb å gå ned i vekt. Det er en betydelig jobb å holde vekten også. Man vil aldri kunne spise "som før" uten at vektproblemene kommer tilbake. Det er faktisk greit å innstille seg på først som sist. Å være vektstabil krever at man har vaner, og mestringsmekanismer når livet er kjipt, som jobber med deg og ikke mot deg. Jo lenger man er vektstabil, jo mer vil vanene sitte, og jo mindre vil det koste. Men selvsagt, sklir det ut kan det bli en jobb å dra seg inn igjen. I tillegg vil en kropp som har vært (svært) overvektig ofte ha et lavere vedlikeholdsnivå kalorimessig enn en normalvektig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #76 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg landet på 68 kg etter 2 svangerskap, og har nå gått ned 21-22 kg på 2 år. Jeg ønsker å holde meg her da jeg for første gang i mitt liv føler meg fit og misunner ingen. Det er fantastisk, selvom vekten er noe lav. Skal den øke, blir det i økt muskelmasse og ikke fett. Så jeg er ikke innom her fordi jeg ønsker å endre noe, men jeg kommer gjerne med tips. Vektnedgangen har vært en relativ langsom prosess. Det første året sluttet jeg å spise godteri i hverdagen. Jeg gikk ned 12 kg. Det neste året meldte jeg meg inn på treningssenter og trente styrke når det passet. Trente mye før svangerskapene, så dette var en lett tilvenning. Da pandemien brøt ut, begynte jeg å gå turer, før jeg sakte men sikkert begynte å løpe. Nå har jeg kommet i en god løpeform og kan løpe lange distanser og like det, noe jeg aldri gjorde før. Resten av vekten forsvant her(sammen med sunt kosthold). Jeg trener også styrke for å opprettholde noe muskelmasse. Kostholdet er fremdeles sunt i ukedager, med mye frukt, grønt, gode proteinkilder, nøtter og fiber. I helgene blir det noe mer mat(kommer helt an på om jeg blir invitert på middag eller har gjester selv), men jeg prøver å holde en vis oversikt da også, og ikke ta helt av. Jeg har akseptert at denne kontrollen må til om jeg skal leve i en kropp jeg trives med. Og det er verdt det. Fett og sukker smaker godt, men gjør meg slapp og oppblåst. Heldigvis finner jeg glede i å spise de sunne tingene også. Mitt beste tips er å ikke gå for hardt ut med en gang. Begynn i det små og bygg opp motivasjonen over tid. Finn sunn mat du liker, og tren på en måte du liker. Anonymkode: 7c735...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #77 Del Skrevet 8. januar 2021 Bobleplasten skrev (5 timer siden): Har ikke så mange bilder å dele, men har et tips, og det er å lage byggesett! Flere ganger i uken lager jeg en form for kjøtt / fisk, enten mager kjøttdeig stekt i panne, fisk bakt i ovn, kjøtt kokt på lav temperatur lenge og revet i filler eller liknende, og koker og skreller egg jeg har i en boks i kjøleskapet. I tillegg pleier jeg å ha ting som røkelaks og cottage cheese lett tilgjengelig. I tillegg steker jeg et brett med diverse grønnsaker som jeg i ovnen, gjerne med noen båter eple innblandet, det synes jeg er ekstra godt. I tillegg forveller jeg brokkoli i buketter, og blomkål som jeg også har i bokser. Hvis du spiser karbohydrater ved siden av som pasta/ris eller potet kan dette også forberedes i forveien. Alt oppbevares separat. Når jeg skal spise tar jeg litt protein, en stor porsjon grønnsaker og litt karbohydrater (etter sult og behov) tilsetter krydder / saus / dressing og varmer enten i stekepannen, mikroen eller i ovnen. Eller spiser kaldt, hvis nøden er stor. Det jeg gjør er at jeg kan lage ganske store kvanta med mat uten å måtte spise akkurat det samme igjen og igjen, og veien fra sult til "ferdig måltid" alltid er ganske kort. I tillegg har jeg alltid fryseren full av aspargesbønner, erter, og blomkålris. Når jeg vil det skal gå ekstra fort eller jeg ikke har noe ferdig preppet gir jeg dem noen min i mikro, blander inn protein (og ev. karbs) og varmer / krydrer / tar på saus og vips ferdig mat. Hvis man varmer/steker i stekepanne eller liknende er det gull å forvelle først. på grønnsaker som for eksempel blomkål eller brokkoli. Forvellingstid står her. Det er ikke et must men gir et bedre resultat etter mitt syn https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/gronnsaker_frukt_og_bar/forvelling_av_gronnsaker Dette har jeg faktisk tenkt på, men det er akkurat den uthevede biten jeg tror jeg vil slite med, at jeg skal ta for mye og likevel må veie opp og logge hver dag:P Tør ikke stole på meg selv per nå i alle fall. Men om denne mealpreppingen ikke fungerer som tiltenkt så kan jeg jo forsøke:) Har en venninne som gikk ned 20 kg med mealprepping og holdt vekten(prepper ikke nå lengre) så har muligens litt høye forhåpninger Sharkweek er over så nå kan jeg få til en slags startvek, for den første som viste 79,1 og gav meg hakeslepp tror jeg ikke stemte. Veide meg noen dager senere og var da 77,7, men jeg går alltid ned i vekt før jeg skal ha mens som jeg fikk rett etterpå(er ikke folk flest motsatt?), for så å legge det på igjen til den er over. Bare vann og hormoner men likevel vanskelig å finne noen startvekt. I dag var jeg 76 blank så tror jeg bruker den som startvekt i vi som skal ned i vekt-tråden. Målet er 60kg:) SurSokk Anonymkode: 8d06d...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #78 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har tre kilo for mye. Det er ikke mye, men da jeg er såpass liten i utgangspunktet krever det en del innsats av meg å gå ned. To kom på etter siste graviditet for 1,5 år siden, og en med fjorårets koronakarantene. Det kjipeste er at alle tre kiloene ligger som en bilring rundt magen😂 Er forsåvidt motivert, men har ikke helt klart å legge fra meg all godtekosen fra julen enda. Anonymkode: 372c3...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 10. januar 2021 #79 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg holder koken. Jeg baserer meg på byggesett-prinsipp fra tidligere innlegg når jeg lager/forbereder mat og spiser relativt lavkarbo. Prøver å ha mest mulig sunne fettkilder (nei, jeg gidder ikke ha en lang diskusjon på dette, gjør det du har lyst til selv). I tillegg trener jeg tilsv ca 500 kalorier per dag for å kunne ligge litt høyere på maten. Hjelper på motivasjonen. Trangen til å snackse er bortimot borte. Kjører beinhardt tre måltid om dagen punktum og ingen snacks og mellommåltid. Funker bedre for meg. Ingen mat mellom 17 og 07. vanligvis. Det går fremover. Jeg har allerede mistet ganske mye av bloaten i ansiktet og rundt magen som jeg hadde gjennom hele julen. Fettet andre steder på kroppen har blitt squishy og det er tydelig at det begynner å slippe taket. Det er en del kilo igjen men dette her kan jeg gjøre i månedsvis så jeg har all verdens tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 10. januar 2021 #80 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 21.13): Har en venninne som gikk ned 20 kg med mealprepping og holdt vekten(prepper ikke nå lengre) så har muligens litt høye forhåpninger SurSokk Anonymkode: 8d06d...36a Jeg tror for mange at mealprepping er veldig lurt, fordi man ofte gjør vurderingen om hva og hvor mye man skal spise når man ikke er sulten, og har større kontroll på prosessen. Men det forutsetter jo også at man prepper fornuftige mengder. I tillegg vet jeg at en del blir veldig matlei av dette fordi det blir kjedelig/ensformig etter hvert men det er et tveegget sverd, for mange har også godt av å se litt mer på mat som bensin og ikke som bare kos 100% av tiden. Men magi er det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå