AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #41 Del Skrevet 4. januar 2021 Lykke til. Jeg hiver meg på også. "Ryddet" kjøleskap i går for start i dag. Hva jeg starter har jeg ikke bestemt meg for. Blir det lavkarbo, blir det lavkalori, blir det periodisk faste? Hvem vet, men skal ikke spise noe før jeg har bestemt meg. Lavkarbo også moderat har hatt god effekt tidligere, men krever litt mer planlegging og matlaging. Lavkalori går sakte for meg, fordi jeg i utgangspunktet forbrenner lite i hverdagen og det er begrenset hvor mye man kan kutte. Periodisk faste er også greit, men da må man være bestemt også om kvelden (ikke min styrke). Jeg skal ned 4-8 kg, og håper jeg klarer det til 17 mai. Jeg må mentalt forberede meg på at det går tregt, for det sier all erfaring. Anonymkode: 49d47...131 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #42 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke til. Jeg hiver meg på også. "Ryddet" kjøleskap i går for start i dag. Hva jeg starter har jeg ikke bestemt meg for. Blir det lavkarbo, blir det lavkalori, blir det periodisk faste? Hvem vet, men skal ikke spise noe før jeg har bestemt meg. Lavkarbo også moderat har hatt god effekt tidligere, men krever litt mer planlegging og matlaging. Lavkalori går sakte for meg, fordi jeg i utgangspunktet forbrenner lite i hverdagen og det er begrenset hvor mye man kan kutte. Periodisk faste er også greit, men da må man være bestemt også om kvelden (ikke min styrke). Jeg skal ned 4-8 kg, og håper jeg klarer det til 17 mai. Jeg må mentalt forberede meg på at det går tregt, for det sier all erfaring. Anonymkode: 49d47...131 Dette kunne vært mitt innlegg. Bortsett fra at jeg ønsker ned 10-15 kg. Har også dårlig erfaring av lavkalori, da det tar for lang tid og jeg mister motivasjonen. Lavkarbo går raskere, men som du sier så er det litt mer planlegging. Periodisk faste 16:8 passer meg best. For denne småspisingen til kvelds (som det ble for mye av i julen), må jeg kutte helt ut. Om jeg må følge en regel der, så er det kanskje lettest. Ser for meg at det er veien å gå denne gang. Anonymkode: e0f3e...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #43 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette kunne vært mitt innlegg. Bortsett fra at jeg ønsker ned 10-15 kg. Har også dårlig erfaring av lavkalori, da det tar for lang tid og jeg mister motivasjonen. Lavkarbo går raskere, men som du sier så er det litt mer planlegging. Periodisk faste 16:8 passer meg best. For denne småspisingen til kvelds (som det ble for mye av i julen), må jeg kutte helt ut. Om jeg må følge en regel der, så er det kanskje lettest. Ser for meg at det er veien å gå denne gang. Anonymkode: e0f3e...fd9 Jeg har vært der du er nå, om det er noen trøst. Det som skal av nå er hovedsakelig kommet de siste par månedene. Jeg brukte langt tid før jeg kom ned. Jeg gjorde det med å variere dietten etterhvert som jeg ble lei, eller savnet matvarer. Så lavkarbo så lenge det føltes greit uten brød, poteter osv... Så over til lavkalori til savnet etter ost og majones ble for sterkt. Jeg tror jeg også skal prøve å kutte på kvelden, morgenen går lett og er ingen offer. Jeg tror det er lettere å holde seg unna om kvelden om man er på lavkarbo og ingen alkohol. Det skal ingen alkohol til før jeg blir fysen. En ting er sikkert, jeg har i allefall spist meg frampå. Anonymkode: 49d47...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #44 Del Skrevet 4. januar 2021 Da har jeg veid meg i dag, 87,5 kg. 7 kg igjen til første delmål. Lykke til alle sammen 😊 Milla Anonymkode: 444c7...194 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #45 Del Skrevet 4. januar 2021 63.9 Anonymkode: f1399...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #46 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 1.18): Yippi🥳 vi begynner å bli mange. Starter igjen med å Introdusere meg selv. Ruby, 36 år. Tvillinger for par år siden. Gått fra 54 til 74.5 😒 Vil bare tilbake til gamle klærne mine. Thats it! Gleder meg til å gå med annet enn tights Anonymkode: 1dfa8...c94 Skal veie meg nå. Gruer meg så mye. Er redd jeg sklei helt ut i desember😩 Men å se vekten nå kan gi meg en skikkelig vekker. Startet med lavkarbo på lørdag men drakk dessverre vin. Jeg skal gå 1 min annen hver dag og minst 10.000 skritt. lykke til! Hilsen Ruby 💙 Anonymkode: 1dfa8...c94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #47 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): God morgen! Hvordan tenker dere at vi skal følge opp hverandre? Skal vi ha lik veie dag? Hvordan rapportere/få oversikt? Vet for egen del at det gir motivasjon når noen andre krever svar om hvordan jeg ligger an. Slik at jeg får enda mer boost til å prestere. Men nå er jeg av typen som liker å få ting gjort litt fort. Ikke sikkert det er like positivt i denne sammenhengen. Men ekstra motivasjon kan vel ikke skade? Anonymkode: e0f3e...fd9 Bli med i vi som skal ned i vekt før xx- tråden:D Tror den er akkurat hva du er ute etter:) Planlagt meny for prepping i morra, og må innrømme jeg er litt små-lei, men gud så lettvint:P Så denne gangen blir det to varianter av både frokost, lunsj og middag, fremfor kun to varianter av middag. Disse rettene gjør seg nok litt bedre til oppbevaring også:) Vurderer også å lage disse og disse, for å ha noe til søtsuget om det skulle melde seg. Gått bra så langt, spist 2 pepperkaker og ett drops i helga, til forskjell fra potetgull, sjokolade, is/dessert... Har også fun light-gele i kjøleskapet som jeg akter å ha vaniljesaus på, uten at jeg sprenger kaloribudskjettet SurSokk Anonymkode: 8d06d...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
susilu Skrevet 4. januar 2021 #48 Del Skrevet 4. januar 2021 OK - veiing mandager. 76,8 i dag. Ikke noe stort sjokk siden jeg snikveide på nyttårsaften. Prøver meg vel på litt periodisk faste. Eller "skippe frokosten" som det også kan kalles. Har aldri vært spesielt sulten fra morgenen av, så det faller meg ganske naturlig. Første måltid i dag ble klokka 12.30. Lomper med masse godt fyll / pålegg. Har sagt fra til ungdommene hjemme at det blir sen middag i dag, så da tenker jeg det holder med to måltider. Vanligvis må jeg vel ha tre - lunsj ca 11, middag etter jobb og så litt kveldsmat så jeg ikke dør... Mye godis i skapet etter jul enda 🙈 Må få ungene til å spise det som lørdagsgodt i helga - mens motivasjonen min fortsatt er høy 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 4. januar 2021 #49 Del Skrevet 4. januar 2021 Jeg har gått ned to kilo første uken, men det teller ikke egentlig synes jeg. Hadde spist masse junk i julen så (minst) et av kiloene er bare vann, om ikke mer. Men føler meg i det minste mindre pløsete. Så får man bare stå løpet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #50 Del Skrevet 4. januar 2021 Jeg er med! 172.5 cm høy, har gått opp ti kg etter at jeg fikk kjæreste.. disse skal bort igjen! 75,6 kg 01.01.2021 73,3 kg 04.01.2021 Sasha Anonymkode: ce197...c75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #51 Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg blir med 😃 158 cm høy. Har allerede gått ned fra 93 til 85. Vil ned til 65-70 kg. Holder meg som anonymbruker her. Lyst på baby og vil være normalvektig før svangerskapet. Veier meg lørdager 😃 - Klara Anonymkode: 1339a...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #52 Del Skrevet 5. januar 2021 Hyggelig å lese hvor flink mange av dere har vært til å gått ned i vekt tidligere. Hva er det beste dere gjorde da som dere vil gjøre igjen nå? Selv merket jeg at jeg ikke klarte den brå starten denne uken. Altså til forskjell fra julen, er all godis og snacks selvfølgelig ute. Mer vann, ellers te eller kaffe. Ingen melk eller juice. Og kutter ellers ut brød te fordel for knekkebrød og eggretter. Men orker ikke slaviske veiingen av mat og logging enda. Vet at det må til, men kjenner jeg trenger en roligere start. Hva gjør dere? Anonymkode: e0f3e...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #53 Del Skrevet 5. januar 2021 Savannah123 skrev (På 3.1.2021 den 14.59): Jeg synes også at slanking er privat og at barna ikke trenger å vite så mye om det. Jeg liker å lage mat utifra Roede, og det er jo fin mat til hele familien. Det funker dårlig i lengden å spise annen mat en resten av familien er min erfaring.. God bedring med benet! Håper det gror fint! Kan det være noe du kan trene som ikke innbefatter ben? Armtrening? Roing? Yoga?😊 Beklager, ser jeg har glemt å svare deg. Du har et godt poeng, jeg burde trene litt overkropp og armer😃 Har ikke tilgang til roing, men yoga går an. Situps kanskje. Vekter på armene. Andre forslag? Anonymkode: e0f3e...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 5. januar 2021 #54 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hyggelig å lese hvor flink mange av dere har vært til å gått ned i vekt tidligere. Hva er det beste dere gjorde da som dere vil gjøre igjen nå? Selv merket jeg at jeg ikke klarte den brå starten denne uken. Altså til forskjell fra julen, er all godis og snacks selvfølgelig ute. Mer vann, ellers te eller kaffe. Ingen melk eller juice. Og kutter ellers ut brød te fordel for knekkebrød og eggretter. Men orker ikke slaviske veiingen av mat og logging enda. Vet at det må til, men kjenner jeg trenger en roligere start. Hva gjør dere? Anonymkode: e0f3e...fd9 Liten kommentar, jeg trives best med å ikke veie mat og logge. Og det fungerer helt fint, ned 21 kg til nå, siden juni. Sikkert helt supert for mange å veie maten, men det må ikke til nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #55 Del Skrevet 5. januar 2021 Så mye for mealprepping i dag... Dro for å handle det jeg manglet på butikken, og da jeg skulle dra nekta bilen å starte. Hørte ikke startmotoren en gang. Heldigvis var det ikke verre enn at batteriet var litt for svakt til å dra den igang i kulda. Og Kjekt å vite at jeg kan bruke startkabler:P Men nå er jeg helt stivfrossen så mulig det blir prepping i morra i stedet. Har telt kaloriene likevel i dag da:) Anonymkode: 8d06d...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #56 Del Skrevet 5. januar 2021 I dag har jeg vært flink og laget middager og lunch for 4 dager fremover. Har også avtalt med mannen min at han skal kaste alt usunt og gå langere turer med meg. Han er veldig støttende🥰 men jeg går på streng lavkarbo og kjenner på "ketoflu" nå. Slapp, trist og trøtt. Tar bare noen dager så er energien på topp Anonymkode: 1dfa8...c94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne487 Skrevet 5. januar 2021 #57 Del Skrevet 5. januar 2021 Gikk ned fra 75-64,5 fra august til jul. Gikk opp 2 kg i jula men nå er jeg på vei ned igjen. Bruker Grete Roede appen og veier mat/ teller kalorier. Det fungerer veldig bra. Skal ned til 60 kg. Det er målet mitt 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #58 Del Skrevet 5. januar 2021 Pæretre skrev (2 timer siden): Liten kommentar, jeg trives best med å ikke veie mat og logge. Og det fungerer helt fint, ned 21 kg til nå, siden juni. Sikkert helt supert for mange å veie maten, men det må ikke til nødvendigvis. Fint å høre det fungerer for deg å ikke veie maten. Men for min del så utgjør det mye om jeg spiser 200-300kcal +\- Så jeg må nok gjøre det etterhvert. Kjedelig om jeg går ned kun 0,1kg i uken av å ikke veie. Trenger bare en langsom start nå etter julen. Anonymkode: e0f3e...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #59 Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg er med! Jeg er fornøyd med minus fem kilo til bunaden skal på 17. mai, og 10 kilo innen juni hadde vært fantastisk (men sikkert ikke like realistisk). Jeg satser på streng lavkarbo, baker brød selv, og ikke spising etter kl 18. Jeg har mann og tre barn boende hjemme, så jeg sliter litt med å tilrettelegge for felles måltider som passer oss alle uten at mitt kosthold blir veldig påfallende. Mannen min vet at jeg slanker meg, men jeg liker ikke å snakke om slanking med barn tilstede. Noen som har tips til hvordan slike utfordringer løses? Willow Anonymkode: 9aef0...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 5. januar 2021 #60 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hyggelig å lese hvor flink mange av dere har vært til å gått ned i vekt tidligere. Hva er det beste dere gjorde da som dere vil gjøre igjen nå? Anonymkode: e0f3e...fd9 Det beste jeg gjorde var å lage meg noen helt enkle regler godteri/snacks/alkohol/osv. kun en dag i uka (og ikke nødvendigvis mengder da heller, men det er en annen sak) var utrolig effektivt så lenge jeg holdt meg til det. Det andre var å spise mat som var innenfor det jeg allerede liker å spise, både smaksmessig og i forhold til matlaging og logistikk, altså ikke mye "spesialmat" utover at jeg prøvde å få i meg grove kornsorter, nok protein, mye grønnsaker også videre. Jeg vet at det er veldig individuelt hva som funker for ulike mennesker. Noen må ha et strengt regime med full kontroll, og hvis man får det til er jo det helt greit, men motivasjonsmessig synes jeg det er lettere å trappe opp enn ned. Hvis jeg ser at jeg ikke går ned i vekt etter noen uker er det lettere for meg å stramme inn underveis. Da vil heller ikke de endringene føles like dramatiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå