AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #21 Skrevet 2. januar 2021 Nesten alle jeg ser som er normal/tynne drikker sukkerfri brus. Nesten alle jeg ser som er overvektige/store drikker sukkerfri brus. De som er "feite" (stygt begrep men dere skjønner), er ikke feite fordi de drikker sukkerfri. De drikker sukkerfri fordi de er feite. De vil ikke legge mer ved på bålet. Hva tynne og normalvektige drikker, "ser" folk ofte ikke fordi folk har en tendens til å snoke i hva feite spiser og drikker, men ikke tynne/normalvektige. Alle syns og mener masse om hvilken brus feite drikker. Ingen bryr seg om hva resten drikker. Selv er jeg normalvektig og drikker sukkerfri. Anonymkode: 9f3df...104 5
Jolene Skrevet 2. januar 2021 #22 Skrevet 2. januar 2021 Jeg ser omtrent ingen tynne/normalvektige drikke sukkerfri brus. Den ene jeg vet om, drikker sukkerfri brus pga diabetes. De fleste jeg kjenner som er tynne/normalvektige, drikker brus med sukker når de først drikker brus. De som er overvektige/overvektige++ drikker sukkerfritt. Ser det samme i handlekurver i butikker. Selv drikker jeg vann, kaffe og brus med sukker i når jeg først drikker brus. Har ingen tro på at sukkerfri brus er et godt alternativ, noe forskning også viser til. Is diet soda bad for you? Know the health risks Diet Soda Health Risks and Facts That Might Make You Finally Stop Drinking It Diet Soda: Good or Bad? Derimot er det ikke sånn at det er sunt å drikke vanlig brus (med sukker) heller. Alt handler om balanse, og denne artikkelen fremsetter nettopp det: Sitat However, consuming Coca-Cola and sugar-sweetened beverages in moderation is unlikely to have a severe effect on health. KILDE: Is Coca-Cola bad for you? 3
Nerine_ Skrevet 2. januar 2021 #23 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Altså, jeg ser aldri noen drikke brus med sukker i. Kanskje bare 60+ åringer, de lærer jo ikke lengre. Absolutt alle drikker lettbrus nå. Anonymkode: 160a3...2ca Nei, jeg kjenner svært få som konsekvent drikker lettbrus. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #24 Skrevet 2. januar 2021 De fleste jeg kjenner drikker sukkerfri brus. Tynn eller tjukk Anonymkode: 0214e...5b8 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #25 Skrevet 2. januar 2021 Den eneste jeg kjenner som drikker brus med sukker i er kraftig overvektig. Type BMI på 40. Anonymkode: 98b9b...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #26 Skrevet 2. januar 2021 43 minutter siden, Nerine_ said: Nei, jeg kjenner svært få som konsekvent drikker lettbrus. hvor gammel er du da, og hvor er du geografisk? Jeg er 39 og bor i Oslo. Anonymkode: 160a3...2ca
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #27 Skrevet 2. januar 2021 Ja, det stemmer i min verden. Tjukke folk drikker brus og spiser lavkarbo, slanke mennesker drikker vann og spiser høykarbo. Anonymkode: a82cf...bc0 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #28 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvor gammel er du da, og hvor er du geografisk? Jeg er 39 og bor i Oslo. Anonymkode: 160a3...2ca Jeg er ikke den du spør, men jeg er 45 og bor i Oslo, og har samme erfaring; ingen drikker brus, verken lett eller vanlig. Anonymkode: a82cf...bc0 1
Brunello Skrevet 2. januar 2021 #29 Skrevet 2. januar 2021 Sukkerholdig brus blir sikkert ikke produsert om 10 år. De fleste som drikker brus (i Norge) velger Pepsi Max. Jeg tror overvektige drikker mer brus generelt enn normalvektige.
Gjest theTitanic Skrevet 2. januar 2021 #30 Skrevet 2. januar 2021 Å helle innpå med kjemikalier, noe sukkerfri brus strengt tatt er, er ikke sunt. Og det er laget slik at man får seg etter mer. Hell innpå hva dere vil, men ingen kan påstå at det er sunt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #31 Skrevet 2. januar 2021 Jeg er ikke vant med å se folk drikke brus i det hele tatt. Vi er (vanligvis) mye rundt i middager og sammenkomster. Både privat og gjennom jobb. Det er vann, eller vin, eller eplemost. Her hjemme drikker vi vann til alle måltid. Kaffe om morgenen. Vin innimellom. Kan ikke huske å ha kjøpt inn brus, sukkerfri, eller ikke. Anonymkode: 279e9...89e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #32 Skrevet 2. januar 2021 Det har mye med mengden å gjøre tror jeg. Drikker du mye brus går du for den sukkerfrie. Tar du et glass en sjelden gang velger du det du foretrekker. Anonymkode: 5c5fd...6d8 1
Marye Skrevet 2. januar 2021 #33 Skrevet 2. januar 2021 Vært innlagt en del på psykiatrisk og sett mange anorektikere som drakk Pepsi max 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #34 Skrevet 2. januar 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke den du spør, men jeg er 45 og bor i Oslo, og har samme erfaring; ingen drikker brus, verken lett eller vanlig. Anonymkode: a82cf...bc0 Det er jo ikke samme erfaring. Spørsmål er om lettbrus eller sukkerholdig brus. Den personen svarte meg at hen kjenner ingen som drikker lettbrus, bare sukkerholdig. Jeg synes det er rart at noen sin verdensbilde er så forskjellig fra mitt. Ja, jeg ser jo ikke mange som drikker brus, men de som drikker brus, drikker lettbrus. Anonymkode: 160a3...2ca
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #35 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, jeg ser aldri noen drikke brus med sukker i. Kanskje bare 60+ åringer, de lærer jo ikke lengre. Absolutt alle drikker lettbrus nå. Anonymkode: 160a3...2ca Nei, det er totalt feil! Det er da fremdeles mange som drikker sukkerholdig brus, enten fordi de syns det smaker mye bedre, eller fordi de ikke vil putte i seg de giftstoffene som er i sukkerfri brus. Anonymkode: 14abb...f12 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #36 Skrevet 2. januar 2021 Jeg drikker sukkerfri brus, men ikke store mengder. Kanskje en 1 1/2 liters flaske i uka, mozell light. Jeg er normalvektig, i 30 årene. De fleste av mine venner drikker sukkerfri brus, ingen er overvektige. Men ingen drikker store mengder heller. Anonymkode: b353d...8ea
Nerine_ Skrevet 2. januar 2021 #37 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): hvor gammel er du da, og hvor er du geografisk? Jeg er 39 og bor i Oslo. Anonymkode: 160a3...2ca I tredveårene. Hvor jeg bor er ikke relevant for svaret mitt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #38 Skrevet 2. januar 2021 Marye skrev (17 minutter siden): Vært innlagt en del på psykiatrisk og sett mange anorektikere som drakk Pepsi max Ja, de foretrekker helt klart det. Null kalorier og kullsyre som gir litt metthetsfølelse. Anonymkode: 0214e...5b8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #39 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ingen drikker store mengder heller. Men hva er store mengder? 1/2 liter per dag? Anonymkode: a82cf...bc0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #40 Skrevet 2. januar 2021 Mange drikker brus med sukker. Hvis ikke hadde de ikke solgt det. Jeg har fortsatt til gode å finne en brus uten sukker som er like god som ekte cola. Det drikker jeg en sjelden gang. Mannen og barna drikker bare med sukker. Det er mengden som betyr noe. Og vi tror ikke at det er så lurt å drikke så mye kunstig sukker. Jeg drikker også sukkerfri når jeg skal frotse, men mest vann med kullsyre (uten smak). Anonymkode: 5c5fd...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå