AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Leste dette her inne. «...Verre med sukkerfri brus... sjelden jeg ser normalvektige/slanke folk drikke det » er det sannhet i dette? Anonymkode: bdea9...e7c 1
Brunhilde Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Nei, det tror jeg ikke det er noe sannhet i, jeg tror heller det er slik at de som føler det nødvendig å komme med slike utsagn er opptatt av å legge merke til hva overvektige inntar av mat og drikke. Hva slanke inntar overser de. Endret 2. januar 2021 av Brunhilde Irriterende å-/ogfeil. 27
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Det var kanskje sånn før, men nå føler jeg at absolutt alle, uansett størrelse, drikker ekstreme mengder pepsi max. I min omgangskrets er det nå sånn Anonymkode: faaeb...295 5
Daria Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Det høres ut som et utsagn fra noen som ser det de vil se - de legger merke til det som bekrefter deres egne fordommer og overser det som ikke passer inn i verdensbildet deres. De fleste som ikke har sånne fordommer legger ikke merke til hva andre drikker (eller spiser/gjør/sett inn den fordommen som passer) uansett. Endret 2. januar 2021 av Daria 13
Gjest ti10 Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Nei, det stemmer ikke etter min erfaring.
Pinkee Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 For noen år tilbake var det mer slik. Overvektige og diabetikere drakk sukkerfri brus. Men, så kom det mer og mer at sukker ikke er bra, og fler og flere har gått bort fra sukkerholdig til sukkerfri. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Det høres ut som et utsagn fra noen som ser det de vil se - de legger merke til det som bekrefter deres egne fordommer og overser det som ikke passer inn i verdensbildet deres. De fleste som ikke har sånne fordommer legger ikke merke til hva andre drikker (eller spiser/gjør/sett inn den fordommen som passer) uansett. Enig her. Og så har det kommet et skifte som Pinkee sier, at sukkerfri brus er nå for alle, ikke bare diabetikere. Kjenner både tykke og tynne som drikker sukkerfri brus. Jeg gjør det også. Blir så sabla tørst av sukkerholdig brus at jeg bare har kuttet ut helt. Anonymkode: e29bf...af3 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 Jeg synes heller det er sånn at jeg sjelden ser noen drikke sukkerbrus, uavhengig an kroppsfasong. Anonymkode: 71c78...fae 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 Syns alle drikker sukkerfri uansett hvor mye de måtte veie. Spesielt pepsi max.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 I min krets er det de som slanker seg eller som har hatt en form for spiseforstyrrelse som drikker større mengder Pepsi Max. De som er normalvektige drikker vann med eller uten kullsyre. En sjelden gang kjøper jeg selv en Urge, da med ekte sukker. Anonymkode: 281e7...5a9 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Haha. Gift med en med diabetes type 1. Han er kjempeslank og drikker av logiske årsaker bare sukkerfri brus når han drikker brus. Jeg er normalvektig, og når jeg hadde anoreksi for en 8 år siden så gikk det mye i sukkerfri brus 😅 Så min erfaring er omvendt. Tror det er både og sikkert som med mye annet. Anonymkode: 20afd...5fe 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I min krets er det de som slanker seg eller som har hatt en form for spiseforstyrrelse som drikker større mengder Pepsi Max. De som er normalvektige drikker vann med eller uten kullsyre. En sjelden gang kjøper jeg selv en Urge, da med ekte sukker. Anonymkode: 281e7...5a9 Jeg er alltid like overrasket over folk som tror vann med kullsyre (særlig med smak) er noe bedre enn pepsi max. Forstår de bare ikke at det er det samme, eller er det en image-greie? Anonymkode: 0d252...56c 8
Viktualia Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er alltid like overrasket over folk som tror vann med kullsyre (særlig med smak) er noe bedre enn pepsi max. Forstår de bare ikke at det er det samme, eller er det en image-greie? Anonymkode: 0d252...56c Vann med kullsyre er mye mindre surt enn sukkerfri brus. Det er surere enn vann uten kullsyre, men ikke i nærheten av å være farlig for tennene. For min del liker jeg boblevann og syns ikke det forstyrrer smaken i maten slik brus gjør. 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 Altså, jeg ser aldri noen drikke brus med sukker i. Kanskje bare 60+ åringer, de lærer jo ikke lengre. Absolutt alle drikker lettbrus nå. Anonymkode: 160a3...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 Viktualia skrev (3 minutter siden): Vann med kullsyre er mye mindre surt enn sukkerfri brus. Det er surere enn vann uten kullsyre, men ikke i nærheten av å være farlig for tennene. For min del liker jeg boblevann og syns ikke det forstyrrer smaken i maten slik brus gjør. Det stemmer bare for varianter uten smak, men de fleste drikker vann med kullsyre og smak, og det er akkurat like surt som pepsi max. Anonymkode: 0d252...56c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 Enig i at det var sånn før, men de siste (5 ca?) årene har det blitt mye mer variert hvem som drikker hva. Blitt mer fokus på sukker og kalorier, og synes det har kommet flere gode sukkerfrie erstatninger, så har faktisk byttet fra sukker til sukkerfri selv i løpet av det siste året (Normalvektig) Anonymkode: 90866...3f7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 https://www.huffpost.com/entry/artificial-sweeteners-gut-bacteria_n_5837646?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAKcSx2eoMf7pfydZc7vMUg3m-fUdyoZ4yF-_fZxl8_slfZxNlrEui3iOsHjeyHSP2uSG5DIfy45iMdTTggEg69HXmqIEkGStXNwEEdDmfnBfmKOf-7XBuSY9Y6VV43Hjre1iXlx4QFI1EXGiIV6RjG4BiqO4esu-QRP5kgfyQtCe Alle lenker til forskningen finnes i artikkelen, her er en snippet; "People who drink diet sodas over regular sodas are more likely to be overweight or obese, but scientists weren't sure why. The theories fell into two camps: one, something inherent to artificial sweeteners causes weight gain or two, diet sodas imply a diet and heavy people are more likely to be on one." Anonymkode: 464b0...293 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #19 Skrevet 2. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, jeg ser aldri noen drikke brus med sukker i. Kanskje bare 60+ åringer, de lærer jo ikke lengre. Absolutt alle drikker lettbrus nå. Anonymkode: 160a3...2ca De burde drikke noe annet: https://www.thedailymeal.com/healthy-eating/scary-facts-diet-soda-gallery/slide-3 Quote If soda cravings turn into dependency, mental and physical health issues can follow. Soda addiction, or dependence on soda, can lead to unwanted weight gain, type 2 diabetes, fatty liver disease, dental issues, weakened bones, heart disease, and depression. Quote Diet soda has been linked to depression. I disse tider hjelper det ikke med dobbelt opp av depresjoner. Hvis du har lyst til å leve lenge, bør man revurdere inntaket: Quote Diet soda drinkers have a lower bone density. Quote Drinking diet soda increases your risk of metabolic syndrome and diabetes. Quote Drinking diet soda can interfere with your sense of taste. «Mer mer mer. Gi meg mer sukkerfri brus! Det er det eneste som smaker!» Quote Drinking diet soda puts you at high risk for hypertension. Å måtte gå på blodtrykksmedisiner når man er ung er virkelig drepen. Pun intended. Quote Daily diet soda increases your risk of heart attack. Quote Diet soda consumed by pregnant women can affect their children. Quote Too much diet soda has been linked to neurological disorders. Alzheimer og demens er ikke gøy å få dere. Quote Diet soda raises your risk of stroke. Man lever bare en gang sies det, men vil man leve noe eller bare drikke seg til døde på sukkerfri brus? Anonymkode: acada...ede 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #20 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De burde drikke noe annet: https://www.thedailymeal.com/healthy-eating/scary-facts-diet-soda-gallery/slide-3 I disse tider hjelper det ikke med dobbelt opp av depresjoner. Hvis du har lyst til å leve lenge, bør man revurdere inntaket: «Mer mer mer. Gi meg mer sukkerfri brus! Det er det eneste som smaker!» Å måtte gå på blodtrykksmedisiner når man er ung er virkelig drepen. Pun intended. Alzheimer og demens er ikke gøy å få dere. Man lever bare en gang sies det, men vil man leve noe eller bare drikke seg til døde på sukkerfri brus? Anonymkode: acada...ede Off topic de luxe.. Slapp av.... 😅 Slitsomt med mennesker som skal tvinge sine egne valg ned i halsen på andre.. Foreslår at du holder deg langt unna og lar andre drikke det de vil 🙈 Når det gjelder det tråden handler om: ser ofte normalvektige drikke det, ser ingen drikke sukkerholdig brus. Anonymkode: 38bdb...991 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå