AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Del Skrevet 2. januar 2021 Jeg skal selge leligheten min nå og fikk muntlig tilbud av megler på 80.00 kr. Når jeg ser det skriftlige tilbudet ser jeg at forsikring og takstmann ikke er inkludert. Er det vanlig at dette kommer i tillegg til avtalt pris? Jeg har aldri solgt lelighet før så jeg er så usikker på om jeg burde prøve å forhandle prisen. Eller er dette billig allerede? Håper noen har noen tanker/tips. Dette er rett utenfor Oslo. Har også fått tilbud fra en annen megler, men han skulle ha 110.000 for jobben. Anonymkode: c2f7a...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Del Skrevet 2. januar 2021 Prute er greit, men du må huske at de beste meglerne har mer enn nok jobb. Det er ingen vits i å takke ja til en jobb hvor de ikke tjener fett. De kan bare finne en annen kunde. Anonymkode: e03ee...69f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Del Skrevet 2. januar 2021 Snakk med 4-6 meglere, be om tilbud. Sett dem deretter opp mot hverandre som «jeg fikk et tilbud på 10 000 mindre hos sparebank1, kan du matche dette?». Jeg gjorde dette og sparte 15 000 kr. Meglere er verre enn bilselgere. Har null tillit til dem, men orker ikke selge selv 😂 Anonymkode: 1c5df...15c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prute er greit, men du må huske at de beste meglerne har mer enn nok jobb. Det er ingen vits i å takke ja til en jobb hvor de ikke tjener fett. De kan bare finne en annen kunde. Anonymkode: e03ee...69f Beste meglere? De selger luksusleilighet og ikke vanlige leiligheter. Anonymkode: 132b3...ad2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 2. januar 2021 #5 Del Skrevet 2. januar 2021 Be om tilbud fra flere meglere. Se på finn.no hvem meglere som har solgt leiligheter i nabolaget og spør de samme. De kjenner markedet der du bor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 2. januar 2021 #6 Del Skrevet 2. januar 2021 frysja skrev (5 minutter siden): Be om tilbud fra flere meglere. Se på finn.no hvem meglere som har solgt leiligheter i nabolaget og spør de samme. De kjenner markedet der du bor. Her! En god megler, som kjenner området, kan fort skaffe deg 200tusen ekstra. Da er det dumt å gå for en dårligere en. Og, ikke alle gode meglere selger luksus boliger. Først må man gjøre en god jobb på mer normale prospekt. Når man har fått et godt rykte, ja da selger de kun de dyreste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 2. januar 2021 #7 Del Skrevet 2. januar 2021 Pinkee skrev (2 minutter siden): Her! En god megler, som kjenner området, kan fort skaffe deg 200tusen ekstra. Da er det dumt å gå for en dårligere en. Og, ikke alle gode meglere selger luksus boliger. Først må man gjøre en god jobb på mer normale prospekt. Når man har fått et godt rykte, ja da selger de kun de dyreste. Men det er ikke lett å finne den megleren. Det er veldig mange å velge mellom. Hvordan da vite at det blir den rette. Jeg er i ferd med å skaffe megler, og ser på de som har fått gode priser for andre leiligheter i samme borettslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Snakk med 4-6 meglere, be om tilbud. Sett dem deretter opp mot hverandre som «jeg fikk et tilbud på 10 000 mindre hos sparebank1, kan du matche dette?». Jeg gjorde dette og sparte 15 000 kr. Meglere er verre enn bilselgere. Har null tillit til dem, men orker ikke selge selv 😂 Anonymkode: 1c5df...15c Billigere betyr ikke bedre Anonymkode: e03ee...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Del Skrevet 2. januar 2021 Pinkee skrev (33 minutter siden): Her! En god megler, som kjenner området, kan fort skaffe deg 200tusen ekstra. Da er det dumt å gå for en dårligere en. Og, ikke alle gode meglere selger luksus boliger. Først må man gjøre en god jobb på mer normale prospekt. Når man har fått et godt rykte, ja da selger de kun de dyreste. Jepp, bedre å ikke spare på megleren Anonymkode: e03ee...69f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #10 Del Skrevet 2. januar 2021 frysja skrev (27 minutter siden): Men det er ikke lett å finne den megleren. Det er veldig mange å velge mellom. Hvordan da vite at det blir den rette. Jeg er i ferd med å skaffe megler, og ser på de som har fått gode priser for andre leiligheter i samme borettslag. Hvor ser du det? Anonymkode: e03ee...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Beste meglere? De selger luksusleilighet og ikke vanlige leiligheter. Anonymkode: 132b3...ad2 De som selger mye. Anonymkode: e32b1...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Del Skrevet 2. januar 2021 80 000 er ikke dyrt og det er vanlig at forsikring, takstmann og fotograf er ekstra. Anonymkode: e32b1...cf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 2. januar 2021 #13 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvor ser du det? Anonymkode: e03ee...69f Gå finn.no og hent frem en bolig i nærheten av deg. Gå inn på linken pris statistikk og der er det kart som du kan zoome deg inn på ditt borettslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Del Skrevet 2. januar 2021 frysja skrev (Akkurat nå): Gå finn.no og hent frem en bolig i nærheten av deg. Gå inn på linken pris statistikk og der er det kart som du kan zoome deg inn på ditt borettslag. Må man ikke sende SMS noe sted og betale for denne informasjon? Anonymkode: e03ee...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godhelg2019 Skrevet 2. januar 2021 #15 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må man ikke sende SMS noe sted og betale for denne informasjon? Anonymkode: e03ee...69f Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 80 000 er ikke dyrt og det er vanlig at forsikring, takstmann og fotograf er ekstra. Anonymkode: e32b1...cf9 Takk for at du svarte på det jeg lurte på! Så da er det bare å akseptere prisen? TS Anonymkode: c2f7a...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 2. januar 2021 #17 Del Skrevet 2. januar 2021 Eventuelt kan du jo vurdere Himla som jeg mener koster 30 000 kr, men da må du holde visning selv. Personlig synes jeg dette virker som en finn løsning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Del Skrevet 2. januar 2021 Traktor skrev (17 minutter siden): Eventuelt kan du jo vurdere Himla som jeg mener koster 30 000 kr, men da må du holde visning selv. Personlig synes jeg dette virker som en finn løsning. "Finn"? Hva skal man finne? TS, å holde visning selv er turn-off Anonymkode: e03ee...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 2. januar 2021 #19 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Finn"? Hva skal man finne? TS, å holde visning selv er turn-off Anonymkode: e03ee...69f For din del kunne det kanskje vært en idé å finne seg noe annet å gjøre enn å kverulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå