AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Jeg har fått innvilget stipend og lån for vårsemesteren til høyere utdanning ( høyskole). Denne utdanningen måtte jeg nesten bare ta fordi jeg bor i studentbolig og har ikke råd til å leie privat. Bor ikke sammen med foreldrene mine heller. jeg ønsker egentlig ikke å studere det jeg studerer nå. Det var også det eneste jeg kom inn på på grunn av snittet mitt... jeg ønsker istedenfor å ta opp fag jeg hadde lav karakter på i VGs, som privatist. Deretter søke offentlige høyskoler hvor sjansen for å komme inn på det jeg ønsker å bli, er stor da. er det noen her som vet om jeg eventuelt vil fremdeles få støtte fra Lånekassen hvis jeg tar opp fag HELTID som privatist ved sonans eller akademiet? Eller NKI for dens skyld? fag som jeg må forbedre karakteren på er: jeg ser at skolene er lånekasse godkjent, men vet ikke hvs det helt betyr. hva synes dere? Noen som har tips og råd? Tar imot alt av tips! skl ringe Lånekassen på mandag, men om noen her har erfaring med det så er det bare hjelpelig. Anonymkode: 7790d...b0d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Du kan jo gjøre begge deler Da er du garantert både studielån og studentbolig. Hvis du ikke studerer på høyskolen har du i utgangspunktet ikke rett på studentboligen gjennom studentskipnaden. Anonymkode: 818ca...d21
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo gjøre begge deler Da er du garantert både studielån og studentbolig. Hvis du ikke studerer på høyskolen har du i utgangspunktet ikke rett på studentboligen gjennom studentskipnaden. Anonymkode: 818ca...d21 Hva med hvis man studerer på fagskole deltid, og heltid på Sonans? har man fremdeles rett på fullt studielån + studentbolig? Jeg ser at studentsamskipnaden jeg er medlem av har en fagskole som er "tilknyttede studiesteder". Anonymkode: 7790d...b0d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Hvis du bare har behov for studentboligene frem til sommeren kan du "studere" ved høyskolen (dropp eksamen) og fokusere på privatskole. Hvis du har behov for studentbolig lenger må du vise til eksamensresultater for å beholde boligen. Jeg tror du kan være noe forsinket, det skal stå noe om det i leiekontrakten din. Anonymkode: e0a29...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå