AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Noen som har opplevd det? Jeg venter nr.4, så jeg har sett begge kjønn på ultralyd før, i tillegg er jeg selv helsepersonell og dermed ikke helt ukjent med anatomi. Dette er første gang jeg ikke vet kjønn, forsøkte å ikke vite i mitt 3.svangerskap, men når jeg kom på ultralyd i uke 18 var der første bildet vi fikk opp lillebror som satt på skjermen...😆 Denne gangen var baby langt mer blyg på ultralyd i uke 18, og jordmor visste at jeg ikke ønsket å vite.. Likevel tok hun en tur mellom beina en gang, i et voldsomt tempo riktig nok, men nok til at jeg syntes at jeg så noe som stakk seg godt frem mellom bena... klarte å glemme det jeg så frem til ny ultralyd i uke 24, samme jordmor som sist, som jeg kjenner godt fra tidligere...tar mål av hodet, magen, flytter seg videre ned til lårbeinet....og DER er tuten mellom bena igjen, før hun får rotert seg opp til en annen vinkel av lårbenet og bare tuppen av fremstikkeren vises igjen...🙈 Er det virkelig så vanskelig å ikke få vite kjønnet?? Skal jo gå an å ta mål av lårbenet uten å vise kjønn... Er det noen som har opplevd å vere sikker på at de så en tut mellom bena, og som følte at de hadde litt peiling på hva de så, men som tok feil?? Kjønnet i seg selv er ikke så viktig for meg, da jeg har to jenter og en gutt fra tidligere. Men det var litt viktig å ikke få vite...nå føles det ut som den overraskelsen er ødelagt... Anonymkode: 3501f...1d7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. januar 2021 Jeg tenker vel egentlig at du kunne snudd deg vekk. Du visste hva som kom, men du valgte å se på skjermen. Anonymkode: 15306...0de 59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Når vi ikke ville vite kjønn, ga vi beskjed om det på ultralyden. Å når de skulle måle lårbenet så sa hun at da var det lurt å se vekk, dette pga fosteret ofte beveger seg og en kan plutselig se kjønnet veldig lett da. Så når hun holdt på der så jeg ikke på🙊 Anonymkode: 14964...d61 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Hvorfor i alle dager snudde du deg ikke bort om det er en sak? Er jo din “feil”. Anonymkode: 3090f...eef 29
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Du kunne ha snudd seg vekk. Umulig å garantere at man ikke kan se kjønn, vil jeg tro - særlig ikke når du har «kunnskap» fra før om hva du skal se etter. Anonymkode: 444ef...ca6 17
Maya89 Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har opplevd det? Jeg venter nr.4, så jeg har sett begge kjønn på ultralyd før, i tillegg er jeg selv helsepersonell og dermed ikke helt ukjent med anatomi. Dette er første gang jeg ikke vet kjønn, forsøkte å ikke vite i mitt 3.svangerskap, men når jeg kom på ultralyd i uke 18 var der første bildet vi fikk opp lillebror som satt på skjermen...😆 Denne gangen var baby langt mer blyg på ultralyd i uke 18, og jordmor visste at jeg ikke ønsket å vite.. Likevel tok hun en tur mellom beina en gang, i et voldsomt tempo riktig nok, men nok til at jeg syntes at jeg så noe som stakk seg godt frem mellom bena... klarte å glemme det jeg så frem til ny ultralyd i uke 24, samme jordmor som sist, som jeg kjenner godt fra tidligere...tar mål av hodet, magen, flytter seg videre ned til lårbeinet....og DER er tuten mellom bena igjen, før hun får rotert seg opp til en annen vinkel av lårbenet og bare tuppen av fremstikkeren vises igjen...🙈 Er det virkelig så vanskelig å ikke få vite kjønnet?? Skal jo gå an å ta mål av lårbenet uten å vise kjønn... Er det noen som har opplevd å vere sikker på at de så en tut mellom bena, og som følte at de hadde litt peiling på hva de så, men som tok feil?? Kjønnet i seg selv er ikke så viktig for meg, da jeg har to jenter og en gutt fra tidligere. Men det var litt viktig å ikke få vite...nå føles det ut som den overraskelsen er ødelagt... Anonymkode: 3501f...1d7 Med mine 2 tidligere svangerskap har jeg sagt fra på ultralyd at jeg ikke vil vite kjønn, og dette har de respektert. 😊 Da har de bare vist oss det de kan, og flyttet bort skjermen når de er ved midt partiet 😁 Nå er jeg gravid for 3 gang, å skal heller ikke vite kjønn denne gangen. Får håpe det går like bra på ultralyd denne gang som tidligere🤣 Skjønner veldig godt at du føler overraskelsen er ødelagt, hadde nok jeg også følt!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 De må jo se på hele ungen, selv om du ikke vil vite kjønn. Skal de droppe å måle lårbeinet da eller? Bare fordi du ikke vil vite kjønn? Da kan du heller se bort, og la folk gjøre jobben sin så de er sikre på at barnet ditt er som det skal. Anonymkode: 3ea77...e71 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 Det der må du ta på din egen kappe. En ultralyd er for at helsepersonell skal sjekke at alt er bra. Om du ikke vil oppdage det som er på skjermen, så får du holde øynene lukket da. Lett som en plett. Anonymkode: 20ead...cad 18
GammelKaktus Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 Er din egen feil tenker jeg, om du er såpass kompetent at du klarer å får det med deg så kunne du latt være å glane på skjermen. 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 Ts her. Jeg spurte på ultralyden i uke 18 om jeg burde snu meg bort, men fikk beskjed fra jordmor at det sjelden var nødvendig fordi man stort sett kan få tatt de målene man skal uten å vise frem kjønnet..Dette gjaldt også lårbeinet som man kunne måle fra siden - noe hun gjorde i uke 18. Når jeg da kom tilbake i uke 24 tenkte jeg derfor ikke at jeg på nytt måtte spørre om jeg skulle snu meg bort, når jeg på nytt hadde sagt ifra om at jeg ikke ønsket å vite kjønn... Når jeg snakket med en kollega som jobber med ultralyd om dette bekreftet han det jordmor hadde sagt. At kjønnet befinner seg i et annet plan en lårbeinet, Og at det skal vere greit for noen som gjør ultralyd å unngå å vise frem kjønnet ved måling av lårbeinet.. han selv hadde aldri har bedt pasienter om å snu seg bort under en ultralyd, med mindre baby lå vanskelig til, noe som var vanligere senere i svangerskapet når de hadde dårligere plass... Han sa det var en mulighet for at jeg kan ha sett navlestreng eller smådeler plassert på rett sted til rett tid, det var derfor jeg lurte på om andre hadde lignende erfaring og opplevde å ta feil...??☺️ Anonymkode: 3501f...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Jeg spurte på ultralyden i uke 18 om jeg burde snu meg bort, men fikk beskjed fra jordmor at det sjelden var nødvendig fordi man stort sett kan få tatt de målene man skal uten å vise frem kjønnet..Dette gjaldt også lårbeinet som man kunne måle fra siden - noe hun gjorde i uke 18. Når jeg da kom tilbake i uke 24 tenkte jeg derfor ikke at jeg på nytt måtte spørre om jeg skulle snu meg bort, når jeg på nytt hadde sagt ifra om at jeg ikke ønsket å vite kjønn... Når jeg snakket med en kollega som jobber med ultralyd om dette bekreftet han det jordmor hadde sagt. At kjønnet befinner seg i et annet plan en lårbeinet, Og at det skal vere greit for noen som gjør ultralyd å unngå å vise frem kjønnet ved måling av lårbeinet.. han selv hadde aldri har bedt pasienter om å snu seg bort under en ultralyd, med mindre baby lå vanskelig til, noe som var vanligere senere i svangerskapet når de hadde dårligere plass... Han sa det var en mulighet for at jeg kan ha sett navlestreng eller smådeler plassert på rett sted til rett tid, det var derfor jeg lurte på om andre hadde lignende erfaring og opplevde å ta feil...??☺️ Anonymkode: 3501f...1d7 Du er helsepersonell og vet selv at det er en risk...ditt valg..hjelpes! Anonymkode: 3090f...eef 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Noen som har opplevd det? Jeg venter nr.4, så jeg har sett begge kjønn på ultralyd før, i tillegg er jeg selv helsepersonell og dermed ikke helt ukjent med anatomi. Dette er første gang jeg ikke vet kjønn, forsøkte å ikke vite i mitt 3.svangerskap, men når jeg kom på ultralyd i uke 18 var der første bildet vi fikk opp lillebror som satt på skjermen...😆 Denne gangen var baby langt mer blyg på ultralyd i uke 18, og jordmor visste at jeg ikke ønsket å vite.. Likevel tok hun en tur mellom beina en gang, i et voldsomt tempo riktig nok, men nok til at jeg syntes at jeg så noe som stakk seg godt frem mellom bena... klarte å glemme det jeg så frem til ny ultralyd i uke 24, samme jordmor som sist, som jeg kjenner godt fra tidligere...tar mål av hodet, magen, flytter seg videre ned til lårbeinet....og DER er tuten mellom bena igjen, før hun får rotert seg opp til en annen vinkel av lårbenet og bare tuppen av fremstikkeren vises igjen...🙈 Er det virkelig så vanskelig å ikke få vite kjønnet?? Skal jo gå an å ta mål av lårbenet uten å vise kjønn... Er det noen som har opplevd å vere sikker på at de så en tut mellom bena, og som følte at de hadde litt peiling på hva de så, men som tok feil?? Kjønnet i seg selv er ikke så viktig for meg, da jeg har to jenter og en gutt fra tidligere. Men det var litt viktig å ikke få vite...nå føles det ut som den overraskelsen er ødelagt... Anonymkode: 3501f...1d7 Hærregud! Hvis du er så redd for å vite kjønn. Snu deg vekk da, ikke se på skjermen.... Anonymkode: d30f7...f73 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Jeg spurte på ultralyden i uke 18 om jeg burde snu meg bort, men fikk beskjed fra jordmor at det sjelden var nødvendig fordi man stort sett kan få tatt de målene man skal uten å vise frem kjønnet..Dette gjaldt også lårbeinet som man kunne måle fra siden - noe hun gjorde i uke 18. Når jeg da kom tilbake i uke 24 tenkte jeg derfor ikke at jeg på nytt måtte spørre om jeg skulle snu meg bort, når jeg på nytt hadde sagt ifra om at jeg ikke ønsket å vite kjønn... Når jeg snakket med en kollega som jobber med ultralyd om dette bekreftet han det jordmor hadde sagt. At kjønnet befinner seg i et annet plan en lårbeinet, Og at det skal vere greit for noen som gjør ultralyd å unngå å vise frem kjønnet ved måling av lårbeinet.. han selv hadde aldri har bedt pasienter om å snu seg bort under en ultralyd, med mindre baby lå vanskelig til, noe som var vanligere senere i svangerskapet når de hadde dårligere plass... Han sa det var en mulighet for at jeg kan ha sett navlestreng eller smådeler plassert på rett sted til rett tid, det var derfor jeg lurte på om andre hadde lignende erfaring og opplevde å ta feil...??☺️ Anonymkode: 3501f...1d7 Nå må du huske at samme jordmoren har nok massevis av gravide damer inne til kontroll. Tviler på at hun klarer å huske alt som alle gravide sier. Men her høres du ut som ei "karen" 😆 Anonymkode: d30f7...f73 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er helsepersonell og vet selv at det er en risk...ditt valg..hjelpes! Anonymkode: 3090f...eef Jeg er helsepersonell JA, men jeg jobber ikke med ultralyd og er her pasient på lik linje med andre.. og som pasient med bakgrunn som helsepersonell selv så stoler jeg på de fagpersonene jeg har med å gjøre, og om de sier at det ikke er nødvendig å snu seg bort? hvorfor skal jeg betvile det da? Når det endte slik det gjorde er det lett å vere etterpåklok og si at «du skulle ha snudd deg bort», men hva hjelper det nå? Jeg spurte derfor om noen hadde erfaring med det samme, og faktisk opplevde å ta feil, for da har jeg et håp om at jeg fremdeles kan bli overrasket ved fødsel... ☺️ Anonymkode: 3501f...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå må du huske at samme jordmoren har nok massevis av gravide damer inne til kontroll. Tviler på at hun klarer å huske alt som alle gravide sier. Men her høres du ut som ei "karen" 😆 Anonymkode: d30f7...f73 Selvsagt. Derfor presiserte jeg på ny ultralyd i uke 24 at jeg fremdeles ikke ønsket å vite, og jordmor ventet med å slå på skjermen til vi var sikker på at ingen «satte seg på skjermen» som i forrige svangerskap... Anonymkode: 3501f...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): dramaqueen. Anonymkode: 165e7...8cf Det er jo synonym til graviditet.... Anonymkode: 3501f...1d7 1
youcancallmejune Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Det er jo bare å se en annen vei. Alt du trenger å vite er alt ting ser bra ut med babyen, så det holder at jordmor ser på skjermen og bekrefter dette 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #19 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er helsepersonell JA, men jeg jobber ikke med ultralyd og er her pasient på lik linje med andre.. og som pasient med bakgrunn som helsepersonell selv så stoler jeg på de fagpersonene jeg har med å gjøre, og om de sier at det ikke er nødvendig å snu seg bort? hvorfor skal jeg betvile det da? Når det endte slik det gjorde er det lett å vere etterpåklok og si at «du skulle ha snudd deg bort», men hva hjelper det nå? Jeg spurte derfor om noen hadde erfaring med det samme, og faktisk opplevde å ta feil, for da har jeg et håp om at jeg fremdeles kan bli overrasket ved fødsel... ☺️ Anonymkode: 3501f...1d7 For meg høres det ut som du er skuffet over at det mest sannsynlig blir en gutt. Fy skam deg... Anonymkode: d30f7...f73 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #20 Skrevet 2. januar 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helsepersonell JA, men jeg jobber ikke med ultralyd og er her pasient på lik linje med andre.. og som pasient med bakgrunn som helsepersonell selv så stoler jeg på de fagpersonene jeg har med å gjøre, og om de sier at det ikke er nødvendig å snu seg bort? hvorfor skal jeg betvile det da? Når det endte slik det gjorde er det lett å vere etterpåklok og si at «du skulle ha snudd deg bort», men hva hjelper det nå? Jeg spurte derfor om noen hadde erfaring med det samme, og faktisk opplevde å ta feil, for da har jeg et håp om at jeg fremdeles kan bli overrasket ved fødsel... ☺️ Anonymkode: 3501f...1d7 Du postet dette selv..er en risk du tok selv..helsepersonell eller ei..du har erfaring som du selv skriver og har sett tidligere selv.... come on woman😀 Anonymkode: 3090f...eef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå