AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Jeg og samboer har vært sammen i 3 år, og har nylig kjøpt hus sammen. Han jobber mye, og har i tillegg mange andre prosjekter på fritiden som tar mye tid. Huset vi kjøpte i høst er like ved der hans søsken og foreldre bor og han er oppvokst, mens jeg har flyttet et lite stykke fra min familie og venner. Så jeg har ikke så mange andre enn han i tillegg til at jeg er en del sammen med søsteren hans som også bor her. Jeg synes ikke han prioriterer meg så godt i forholdet vårt. Han jobber mye, og har litt ugunstige arbeidstider da han ofte må tilbake på jobb på kveldstid. Vi spiser middag sammen hver dag, men det er det eneste, og han tar det nesten for gitt at jeg lager den og at han kommer inn, spiser og går ut igjen for å holde på videre med alle prosjektene sine. Jeg har tilbudt meg å være med på noe av det han holder på med, men det er han ikke interessert i. Hvis jeg spør om vi kan finne på noe hjemme, så sier han bare at han ikke orker å sitte i ro. Han er veldig rastløs, men jeg synes ikke at feks å se en film en gang eller to i måneden er mye å be om.. Når han en sjelden gang sier ja til å gjøre noe sammen så bruker han mye av tiden på å se på telefonen sin, hvis vi feks ser på film så får han ikke med seg hva som skjer og sovner.. Har prøvd å gjøre andre ting også, men alt som ikke er hans prosjekter er kjedelig synes han. I tillegg blir han veldig sint når ting ikke er sånn som han vil. Hvis det er stressende på jobben, hvis noe han har holdt på med ellers ikke går som han håpte, så er han kjempesint og det går utover meg. Hvis jeg da har gjort noe feil midt oppi det hele, feks ikke har middagen klar når han synes den skal være det, så blir han kjempesint og skriker til meg. Han har aldri slått meg, men han har knust ting fordi han er så frustrert. En gang sparket han et hull i veggen.. Jeg er utrolig glad i han og har lyst til å være sammen med han for alltid. Men samtidig så føler jeg at han ikke egentlig er interessert i å ha noen kjæreste eller kone, siden han ikke har noe lyst til å være sammen med meg. Jeg sa at vi spiser middag sammen, men det er det eneste måltidet. I helgene ringer han ofte og ber meg lage lunsj til han, smøre skiver som han da kommer inn og henter, og spiser mens han jobber videre. Når vi spiser middag så kaster han i seg sin mat, og går ut igjen før jeg har spist opp. Men vi lager maten sammen flere dager i uken da. Føles som det er det eneste vi gjør sammen. Og det er litt med bismak, for han kommenterer ofte at dette kunne jeg da gjort selv.. Jeg har selvsagt tatt opp dette med han flere ganger, men han kommer alltid med unnskyldninger som at det ikke er helt han å sitte så mye i ro (noe jeg ikke krever), at det er helt normalt å være sint for det er alle kompisene hans, og at han har så mye å gjøre og at jeg ikke forstår hvordan det er å ha så mye jobb og prosjekter. Men så er det ekstra sårt at hvis noen kompiser ringer og trenger hjelp til noe med bilen eller huset eller hva som helst, så stiller han ALLTID opp. Han er en sånn som alle ringer fordi han alltid sier ja. Men meg har han ikke tid til.. Anonymkode: d19a7...91f
Snabeltann Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Jer tror jeg at jeg ville tatt en pause...på ett eller annet vis. Sett om det ikke var greiere å faktisk bo hver for seg. Han ville sikkert bare gå til middag og dekket bord hos moren eller familien sin, og knapt merket du bar borte - men det er noe med å gi han en vekker. Man må pleie og ta vare på forholdet man har, ellers kan man risikere å miste det. Spør deg selv, er dette mannen du vil få barn med? Kan du flytte litt til din familie? Søke permisjon fra jobb, ta et vikariat der de bor f.eks? Da vil du kjenne litt på hvordan det føles å bare være deg, kanskje føles det greit? Jeg synes de sinneutbruddene hans, samt henslynsløsheten, høres ille ut. Ikke noe jeg hadde funnet.meg i. Så mye er ikke et hus verd.. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Snabeltann skrev (48 minutter siden): Jer tror jeg at jeg ville tatt en pause...på ett eller annet vis. Sett om det ikke var greiere å faktisk bo hver for seg. Han ville sikkert bare gå til middag og dekket bord hos moren eller familien sin, og knapt merket du bar borte - men det er noe med å gi han en vekker. Man må pleie og ta vare på forholdet man har, ellers kan man risikere å miste det. Spør deg selv, er dette mannen du vil få barn med? Kan du flytte litt til din familie? Søke permisjon fra jobb, ta et vikariat der de bor f.eks? Da vil du kjenne litt på hvordan det føles å bare være deg, kanskje føles det greit? Jeg synes de sinneutbruddene hans, samt henslynsløsheten, høres ille ut. Ikke noe jeg hadde funnet.meg i. Så mye er ikke et hus verd.. Vi har bodd ilag før vi kjøpte hus også, så har ikke nylig blitt samboere. Jeg har mulighet for en del hjemmekontor i jobben, så å flytte og bo hos familie hadde kunnet gå sånn sett, men det er ingen som har plass til meg. Jeg er veldig glad i han og har ikke lyst til å gå fra han, men skulle ønske han kunne bruke litt mer tid på meg.. Anonymkode: d19a7...91f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Hva får du utav dette forholdet egentlig? Høres ikke ut som et forhold som bygger deg opp og gjør deg godt, snarere tvert imot. Du skriver at du er glad i han, men gjør han noen gang noe for å vise at han er glad i deg? Anonymkode: 165de...e1a 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva får du utav dette forholdet egentlig? Høres ikke ut som et forhold som bygger deg opp og gjør deg godt, snarere tvert imot. Du skriver at du er glad i han, men gjør han noen gang noe for å vise at han er glad i deg? Anonymkode: 165de...e1a Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f
Era Vulgaris Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f Det som teller er hva han gjør, ikke hva han sier. Hva får du egentlig ut av dette forholdet? Hva om dere får barn? Jeg hadde aldri i livet fått barn med en mann som oppfører seg slik du beskriver! Når han ikke klarer å kontrollere sinnet sitt fordi ting ikke blir som han vil, er jo et stort, rødt flagg! Han behandler deg som en hushjelp, og har det sikkert kjempefint med det. Så kan han si han elsker deg og vil være sammen med deg for alltid, og du smelter. Nei, handling trumfer ord. 9
Oslodamen Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f Du må ikke se på hva han sier, men hva han gjør. Hvis ord og handling ikke samsvarer, er det handlingene som taler sant, for de viser hvordan han i realiteten prioriterer. Og det er ikke deg. Du er jo bare hans hushjelp! Dette er ikke kjærlighet. Han elsker nok heller den følelsen du gir ham, fordi du varter opp for ham og gir ham et hjem. Du fortjener så ufattelig mye bedre ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 Hva får du ut av forholdet (bortsett fra at du elsker han)? Anonymkode: bc8f3...ad5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 Ringte det ingen bjelle før når du er nedprioritert?? Høres ut som et en-veis forhold, der den ene gjør alt for at den andre skal ha de bra men får aldri noe igjen. Man kan være glad i en person, men det er ikke dermed sagt at denne personen er den rette for deg. Han har det som plommen i egget, har en som ordner alt så han kan gjøre som ha vil. Mange klarer fint og leve sånt. Dessuten synes jeg det er rart at en mann stadig må ut og jobbe igjen etter og ha vært på jobb. Dette er et rødt flagg. Hilsen en som fant ut at x-samboer slettes ikke var så mye på jobb som han sa Anonymkode: 43639...6a5 3
Oslodamen Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 Det jeg skrev var visst veldig likt det Era Vulgaris skrev 😁. Uansett, kjærlighet er å vise omsorg, det er respekt, omtanke, tillit, lojalitet og støtte. Det han holder på med høres mer ut som utnyttelse, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Felles interesser er jo superviktig i et forhold. Man må jo like å være sammen, hvis ikke er det jo ingen vits? Jeg lover deg at det fins en der ute som du matcher bedre med. Ikke kast bort livet ditt på å være ulykkelig! Anonymkode: aea70...91d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 For det første: SLUTT å lage middag, han er voksen nok og kan lage den selv, eller ta med takeawy. Du er ikke hans kokke/vaskekjerring/dørmatte/puledokke. For det andre: si rett ut det du skrev i hovedinnlegget ditt til han. Om han fortsatt ikke endrer seg så avslutt med han. Ikke sløs livet på en teit mann som kun ser på deg som hushjelp og sexdukke Anonymkode: e9ce9...4f1 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f ja, fordi du er perfekt hushjelp materiale. det er IKKE ekte kjærlighet det han driver med... Anonymkode: e9ce9...4f1 4
WonderWomaan Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f Han SIER det ja, men handlinger veier mye mer enn ord gjør. Alle kan si noe, men ikke mene det fra hjertet. Han viser ikke på noen som helst måte at han elsker deg. Våkn opp ts!! Ser du ikke at han driter i deg og egentlig synes det bare er greit å ha deg som kan hjelpe han med mat/hus. Finnes å mange mye bedre menn der ute som kommer til å gi deg alt du ønsker deg. Dropp denne tragiske idioten som tar deg for gitt. Finn deg en mann som vil ha DEG, som viser med hele sin kropp at han VIL ha deg. Når du gjør det slutt sier du: "nå kan du ha så mye tid som du vil til jobb og prosjekter uten at jeg skal mase mer på at jeg finne på noe med mannen jeg trodde elsket meg" Og uansett hva han vil si så ikke tro på det, den typen forandrer seg med nød for en kort, kort sund før de blir samme dritten igjen. Har du ikke heller lyst å finne deg en ekte mann? Som elsker tilbringe tid med deg? Endret 2. januar 2021 av WonderWomaan 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #15 Skrevet 3. januar 2021 Dette du beskriver høres ikke bra ut i det hele tatt ts. Og jeg mener ikke å være krass, men det er rett og slett vondt å lese dette. Jeg vet hvor vanskelig det er å åpne øynene for realiteten når man elsker noen. Men jeg håper du kan lese innlegget du skrev flere ganger til deg selv, så kanskje du kan se ting fra et litt annet lys? Du fortjener virkelig bedre enn dette og han utnytter deg fordi du tillater det. Anonymkode: ebbcf...76d 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #16 Skrevet 3. januar 2021 Era Vulgaris skrev (8 timer siden): Det som teller er hva han gjør, ikke hva han sier. Hva får du egentlig ut av dette forholdet? Hva om dere får barn? Jeg hadde aldri i livet fått barn med en mann som oppfører seg slik du beskriver! Når han ikke klarer å kontrollere sinnet sitt fordi ting ikke blir som han vil, er jo et stort, rødt flagg! Han behandler deg som en hushjelp, og har det sikkert kjempefint med det. Så kan han si han elsker deg og vil være sammen med deg for alltid, og du smelter. Nei, handling trumfer ord. Dette 👏🏽 Min samboer er verdens dårligste til å gi meg komplimenter/gode ord sånn helt ut av det blå, eller si at han elsker meg først. Men wow så elsket jeg føler meg, måten han viser det med alle handlingene og måten han godtar alle sider av meg. Og det betyr langt mer enn «du og jeg for alltid og alltid..» Tror du vet svaret på spørsmålet ditt TS, enten må han skjerpe seg eller så må du gå. Hvor gamle er dere forresten? Anonymkode: 10730...41f 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #17 Skrevet 3. januar 2021 Man er jo to om et hjem. Du er ikke hushjelpen hans?? Han bør også kunne bidra hjemme, er vel ikke bare din oppgave det? Du jobber vel 100% du også? Og disse prosjektene er vel hobbyprosjekter ved siden av jobben som ikke haster å gjennomføre? Tror ikke du skal forvente at det blir bedre om dere får barn i fremtiden, da ender du nok med det meste av ansvaret og han er sikkert like mye borte. Ta en pause. Kan du ikke bo/jobbe hos foreldrene en liten periode? Ville nok dratt hjem og møtt venner og familie og prioritert meg selv. Og også reflektert over hva jeg ønsker videre i livet, både hva gjelder mann, hjem, barn, og evt. karriere. Du kan vel bare si at du er litt ensom og ønsker litt tid hjemme med familie og venner. Kanskje han tar hintet mens du er borte.. Anonymkode: c5b86...abd
petterm Skrevet 3. januar 2021 #18 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han sier jo at han elsker meg, at vi skal gifte oss og være sammen for alltid.. Anonymkode: d19a7...91f Han elsker ikke deg, han elsker å ha en hushjelp/kokk som stiller opp gratis. Klart han ønsker det for alltid. Hvis dere har sex regelmessig så er det bare en bonus. Bare pass på at dere ikke får barn sammen, i alle fall ikke før han endrer seg permanent, og det skjer ikke! AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har tilbudt meg å være med på noe av det han holder på med, men det er han ikke interessert i. Hvis han hadde vært glad i deg så hadde han ønsket at dere gjorde ting sammen. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men samtidig så føler jeg at han ikke egentlig er interessert i å ha noen kjæreste eller kone, siden han ikke har noe lyst til å være sammen med meg. Der har du svaret. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvis jeg da har gjort noe feil midt oppi det hele, feks ikke har middagen klar når han synes den skal være det, så blir han kjempesint og skriker til meg. Han har aldri slått meg, men han har knust ting fordi han er så frustrert. En gang sparket han et hull i veggen.. Du gjør ikke noe feil. Man blir ikke sint fordi kjæresten ikke har maten klar, man blir (kanskje) sint når hushjelpen ikke gjør jobben sin. 5
PM75 Skrevet 3. januar 2021 #19 Skrevet 3. januar 2021 Oslodamen skrev (14 timer siden): Du må ikke se på hva han sier, men hva han gjør. Hvis ord og handling ikke samsvarer, er det handlingene som taler sant, for de viser hvordan han i realiteten prioriterer. Og det er ikke deg. Du er jo bare hans hushjelp! Dette er ikke kjærlighet. Han elsker nok heller den følelsen du gir ham, fordi du varter opp for ham og gir ham et hjem. Du fortjener så ufattelig mye bedre ❤️ Dette! 👆
UteTilLunch Skrevet 3. januar 2021 #20 Skrevet 3. januar 2021 Jeg lurer på en ting: De prosjektene han driver med, er dette noe han gjør fordi han mener de vil gagne DERE, eller er det rene ego-prosjekter? Hans utagerende sinne-oppførsel høres mildt sagt ikke bra ut. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå