AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Har et familiemedlem som bor på andre siden av kloden. Det har dessverre blitt slik at det er sykdom i bildet og vi vet ikke hvor mye tid vi har igjen til å være med denne personen. Pga covid og restriksjoner så føles det veldig vanskelig nå, og det er ikke bare å reise. Alt kan plutselig snu nå og det kan fort bli lockdown på flyplassene over hele verden. Hva ville dere gjort? Ville dere tatt vaksiner og reist? Anonymkode: 6401c...4f1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Kommer litt an på hvor eksakt du skal reise. Men mannen min for eksempel bor og arbeider i Norge, mens jeg bor i utlandet med barna, og mannen reiser frem og tilbake. Da blir det jo mange pcr-tester og karantene, men ellers går det jo helt fint. Og store flyplasser har jo vært åpne hele tiden siden starten av pandemien, og det har vært helt mulig å reise, bare ikke så enkelt og billig som før, og ikke anbefalt. Jeg mener du har god grunn til å reise. Anonymkode: f0b66...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kommer litt an på hvor eksakt du skal reise. Men mannen min for eksempel bor og arbeider i Norge, mens jeg bor i utlandet med barna, og mannen reiser frem og tilbake. Da blir det jo mange pcr-tester og karantene, men ellers går det jo helt fint. Og store flyplasser har jo vært åpne hele tiden siden starten av pandemien, og det har vært helt mulig å reise, bare ikke så enkelt og billig som før, og ikke anbefalt. Jeg mener du har god grunn til å reise. Anonymkode: f0b66...ab1 Takk for svar. Det er i Australia. Så lang reisevei og flere stopp i mellom. Hvor i utlandet bor du? Opplever dere det som trygt når han reiser? Anonymkode: 6401c...4f1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Det er i Australia. Så lang reisevei og flere stopp i mellom. Hvor i utlandet bor du? Opplever dere det som trygt når han reiser? Anonymkode: 6401c...4f1 Her vi bor har alle gått i munnbind siden april/mai. Når man reiser mellom dette landet og Norge så kreves det nå både negativ pcr test og karantene. Selv reisene opplever vi som trygge. Vi har fryktet hans opphold i Norge mest fordi situasjonen ikke er blitt tatt på alvor i Norge, og det har ikke vært noen gode tiltak der. Anonymkode: f0b66...ab1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Hei TS, beklager å høre at du har et sykt familiemedlem. Håper det går bedre med dem snart! Dessverre er Australia vanskelig å reise til/fra. For å reise til Australia skal man først søke om lov (det er mulig du stiller godt med sykt familiemedlem), så skal man få fatt i flybilletter (det er begrensninger på hvor mange som får ankomme hver dag i hver delstat), og til slutt etter man får reist skal man sitte i to uker i karantene. Anonymkode: f7447...cca 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Hvis vedkommende ønsker besøk hadde jeg det ja. Dere må da teste før dere drar og legge inn tid for karantene. Dersom dette fungerer for dere mtp. jobb og alt, så er det jo ikke noe problem. Det er bare langt mer klønete og omstendelig enn før. Anonymkode: d2888...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå