Gå til innhold

Oppussing eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har kjøpt en leilighet i Oslo sentrum. Har pusset opp siste halve året og er så og si ferdig, noen små detaljer igjen som jeg ønsker å leie inn arbeidskraft for(kun noen gulvlister osv) 

Dilemmaet nå er at jeg er svært fornøyd med oppussingen som har blitt gjort, mens elementer som jeg ikke har endret ser ekstra shabby ut mot det nye. Feks gamle dører og dørkarmer som har blitt malt over 100 ganger. Dørene i leiligheten er nå forskjellige da jeg har byttet 2/5. Ønsker å bytte ut de gamle dørene med nye som er lik de jeg har byttet nå.

Nå som jeg er «ferdig» oppusset ser jeg også løsninger som vil gjøre leiligheten enda mer plasseffektiv (er en «liten» leilighet 60kvm). Dette er blant annet å tette igjen en dør til stuen og sette inn et skap i døråpningen og så lage en åpning et annet sted i veggen og sette inn dobbeltdør til stuen. 

i tillegg ser jeg at flisene jeg har satt opp på kjøkkenet ikke passer inn i leiligheten, så jeg ønsker å ta de av og sette opp nye. Pga gipsvegg må jeg nok derfor sette på ny gipsvegg der flisene er plassert. Er store 60x60 veggfliser. 

Jeg er lei oppussing og vil leie inn arbeidskraft her og. Jeg antar at prisen for endringene vil bli ca 30-40 tusen. Jeg skal bo i leiligheten i minst 3 år. 

Tror dere det lønner seg økonomisk sett? Ville dere gjort en slik endring? 
takk for svar!

Anonymkode: 0b556...f17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei vet du hva. Nei det vil absolutt ikke lønne seg. Sånne små ting KAN ikke lønne seg, er jo bare små ting. Ei dør koster tusen kroner på coop obs, og sette inn en ny dør er under en time jobb for en mann, eller kvinne som tør. 

På en annen side, det er jo ikke snakk om så mye penger, hva er det, 1,5 måneds lønn kanskje, etter skatt? Hvorfor skal du tenke på lønnsomhet i det hele tatt. Gjør du noe som gjør at du liker deg bedre i leiligheten din, trives bedre der du bor, vil jo det uansett lønne seg på sikt. Du snakker jo ikke om å sette inn gullbelagt dass heller da, bare små praktiske og estetiske fiks.

ting som «lønner seg», er større planløsningundringer (ekstra soverom er perfekt eksempel), store oppussinger slik som kjøkken og bad - men bare hvis de treffer marked perfekt. Klarer du å pusse opp slik at din leilighet ser appellerende ut for mange, vil der lønne seg. 

Anonymkode: 96766...957

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg ville nok gjort litt småting som dørene. Usikker på om jeg har giddi å byttet fliser osv 

Anonymkode: 0c621...215

Gjest loveli
Skrevet (endret)

Jeg hadde gjort det du har planer om, rett og slett fordi interiør betyr veldig mye for meg og jeg ville irritert meg grenseløst hver dag hvis det ikke ble gjort. Bare dét er verdt det for meg.

Og skulle jeg kjøpt boligen så hadde jeg satt veldig pris på om dette var gjort.

Skal den nye døren kuttes ut av gipsvegg eller murvegg? Murvegg er helvette og jeg hadde gjort det før jeg flyttet inn slik at jeg kunne vasket hundre ganger før jeg satte tingene mine i leiligheten. Du vil trenge det.

Men jeg skjønte ikke helt, skap i den gamle døråpningen? Det kan bli skikkelig kult hvis du gjør det kult, eller det kan se billig ut hvis du ikke gjør det bra. 

Endret av loveli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...