Gå til innhold

Hvor mange grader vasker du undertøy, sengetøy og håndklær på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker det på 60 grader. Men fikk nettopp høre at det ikke er bra nok, det er visst normalt å ta det på 90/95 grader? Stemmer dette? Hva mener dere? Jeg håper for guds skyld at det har blitt rent nok på 60 grader slik jeg har vasket det. Hvis jeg virkelig har missforstått dette helt så begynner jeg å vaske det på 95 grader. Ærlige svar, takk! (gjelder sokker også)

Anonymkode: 2986f...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

90 grader, alltid. Bakterier blir borte ved MINST 60 grader så jeg kokvasker for å vere sikker. Med en familie der vi bruker handduker, og vaskekluter om hverandre så vil jeg tørke meg i ansiktet med noe jeg vet er helt rent. Undertøy vil jeg også vite at jeg tar på helt rent. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Før fra 50 til 90. Nå alt på 70. 

Skjønner ikke at noen vasker undertøy på 30 eller 40, det dreper jo ingen bakterier. 
Akkurat som noen som vasker truser sammen med sokker....

Anonymkode: 343ef...362

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det blir rent på 60 grader, noen er bare helt hysteriske og livredde bakterier. 

AnonymBruker
Skrevet

60

Anonymkode: ca6dd...54c

• Liker 3
Skrevet

Veksler på 60, 75 og 90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

60 grader. Det er mer enn nok. 

Anonymkode: 2f63a...97c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

60 grader er nok. 90 grader brukes bare på kluter og kjøkkenhåndklær her i gården. 

Anonymkode: 48c8a...b8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

60

Anonymkode: 8305b...c8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker omtrent alt av klær (også undertøy) på 40.

Håndklær og sengetøy går på 90.

Anonymkode: 99e22...801

AnonymBruker
Skrevet

60 på alt, unntatt BHer, de går på 30/40. 

Anonymkode: 436e7...259

• Liker 1
Skrevet

Sengetøy på 60 grader, håndklær og alle kluter på 90. Undertøy på 60, ettersom kokvask "dreper" elastikken i undertøyet og gjør den morken.

AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy oghandduker/kluter/tuer på 60. Undertøy 40.

Anonymkode: 34a8b...dfe

• Liker 2
Skrevet

Klær 40, sengetøy 60 og håndklær 90. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klær og BHer - 40

Undertøy og håndklær - 60

Kluter - 90

Anonymkode: f3f2a...da0

AnonymBruker
Skrevet

Vasker håndklær, sengetøy og truser på 90 grader.

Anonymkode: 45cc5...0d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slenger det som regel bare sammen med klærne i den maskinen jeg skal kjøre, så da blir det sammen med gensere/tskjorter på 40 eller håndklær/sengetøy på 60. Bruker aldri 90, synes det ødelegger både farge og fasong.

Anonymkode: 9729a...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vasker det på 60 grader. Men fikk nettopp høre at det ikke er bra nok, det er visst normalt å ta det på 90/95 grader? Stemmer dette? Hva mener dere? Jeg håper for guds skyld at det har blitt rent nok på 60 grader slik jeg har vasket det. Hvis jeg virkelig har missforstått dette helt så begynner jeg å vaske det på 95 grader. Ærlige svar, takk! (gjelder sokker også)

Anonymkode: 2986f...b7f

Har du, eller noen i husstanden, blitt syke av at ting har blitt vasket på 60 grader? Hvis ikke så holder det helt sikkert. 

Jeg vasker vanlige klær på 40 grader, kluter, håndklær og sengetøy på 60. Undertøy og sokker blir med litt her og der ettersom hvor det er plass.

Anonymkode: 03baf...970

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...