Gå til innhold

Forfall kredittkortfaktura 01.01.2021. Blir ikke betalt før 04.01.2021. Renter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget i går at jeg hadde glemt å fremskynde to betalinger i nettbanken med forfall 01.01. Den ene vil det nok ikke bli noe problem med, men er litt bekymret for kredittkortfakturaen. Taes det normalt hensyn til helligdager, slik at renter ikke begynner å løpe?

Anonymkode: 25305...832

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke være et problem. 

Anonymkode: 0e291...932

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte ved et uhell en kredittkortfaktura 4 dager etter forfall for et par måneder siden. Normalt betaler jeg de før forfall, men denne ble rett og slett glemt. Resultatet ble at de påførte renter på neste, hele 1,60 kr.

Jeg tror du vil få renter på denne fakturaen. Fire dager er fire dager for kredittkortselskapene.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Jeg betalte ved et uhell en kredittkortfaktura 4 dager etter forfall for et par måneder siden. Normalt betaler jeg de før forfall, men denne ble rett og slett glemt. Resultatet ble at de påførte renter på neste, hele 1,60 kr.

Jeg tror du vil få renter på denne fakturaen. Fire dager er fire dager for kredittkortselskapene.

Nei, ikke når forfall faller på en helligdag

Anonymkode: c7f7c...442

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om det blir renter på denne fakturaen vil det jo være forsvinnende lite. Det vil bare være renter for de fire dagene over. 

Anonymkode: 0e291...932

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...