Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, førstegangsgravid i uke 25/26, og har nå siden 4-6 dager hatt en "dam" hver gang jeg sitter ned lenger enn 10-20 minutter.
Det er helt tydelig ikke urin jeg lekker, og det er gjennomsiktig væske. Har googlet litt og synes ikke den lukter noe særlig, men så står det jo også at man kan ha en del ekstra og luktfri utflod.. jeg bare er ikke vant til at det er såpass mye.

I går kveld brukte jeg et truseinnlegg i 30 minutter for å se hva som kom på det, og det er tydelig væske i bindet/innlegget.

Så spør jeg pent; er dette farlig? Evt; er det noen av dere som har erfaring og det har gått bra/dårlig?
Bør jeg spørre om hjelp fra jordmor/lege/ringe sykehus?
Jeg vil nødig være til bry eller virke hysterisk, men det er selvfølgelig noe jeg tenker mye på og vil at baby skal ha det fint der inne ❤️ 

På forhånd takk for gode råd.

Anonymkode: e84b7...e4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid ring hvis du er bekymret! Dette skjønner jeg godt du vil vite hva er. Jeg ville ringt sykehuset. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det samme når jeg var gravid og det var tynn utflod. Anbefaler deg at du sjekker det! Bare ring og hør hva dem mener, og si at du er bekymret. Lykke til ❤️

Anonymkode: c1819...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i perioder syke mengder med utflod da jeg var gravid, men er du bekymret, tar du en telefon :) mitt inntrykk er at man stort sett får komme inn og dobbeltsjekke. 

Anonymkode: 917c3...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring føden og spør. Skjønner du ikke vil være til bry, men hvis det skulle være noe galt og de får hjulpet deg i tide så vil du være glad i ettertid. Når du er kommet så langt som du er kommet, er det alltid føden som skal ringes i slike tilfeller. De kan fortelle deg om det ikke er noe å bekymre seg for, eller de kan be deg komme ned for en sjekk. Jeg kan ha ganske tynn utflod, men har vært på ultralyd etter noen sånne dager (av andre årsaker) og alt så helt fint ut. Forhåpentligvis er det utflod hos deg også, men jeg synes du bør sjekke det ut så du er 100% sikker.

Anonymkode: 5c29d...76f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for de gode svarene! 
Da ringer jeg og hører hva de tenker/tror. ❤️ 

Anonymkode: e84b7...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også skikkelig vannete utflod en periode, og det vaf mye. Truse og bukse ble gjennomvåt. 

Men det er alltid lurt å sjekke! Håper føden fikk roet deg og at det bare er utflod.

Anonymkode: ec64b...363

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg hadde også skikkelig vannete utflod en periode, og det vaf mye. Truse og bukse ble gjennomvåt. 

Men det er alltid lurt å sjekke! Håper føden fikk roet deg og at det bare er utflod.

Anonymkode: ec64b...363

Samme her :) MYE gjennomsiktig utflod.

Anonymkode: 2917d...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Vannet mitt gikk tidlig i svangerskapet og det var allerede mye. Som å tisse på seg. For min del er det en solskinnshistorie da jeg fikk et prematurt barn som har det kjempebra. Jeg gikk i mange uker med lite fostervann. Jeg tror du ville merket det hvis vannet gikk men alltid sjekk hvis du er usikker. 

Anonymkode: ed5b4...dcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ts? Fikk du sjekket opp i det? 🧡

Anonymkode: 76102...98f

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som utflod. Helt vanlig med tyntflytende utflod mot slutten. 

Anonymkode: 62851...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...