Gå til innhold

Når skal jeg få lov til å leve mitt liv - når jeg er 50???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke når jeg skal få lov til å begynne å leve livet mitt. Er snart 40, og da må det vel være greit? Eller må jeg vente til jeg er 50?

Føler alle rundt meg har holdt meg nede i alle år i frykt for at jeg skal begynne å leve livet mitt. Og nå som jeg er 40 er det plutselig greit??? For da er det for sent med alt uansett??? Eller må jeg vente til jeg er 50???

Er så lei meg for at jeg har mistet mim ungdom på denne måten. Aldri hatt en kjæreste. 

Anonymkode: 97707...08e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager? Ingen kan bestemme over at annet voksent menneske.

Det er kun du selv som bestemmer over og kan ta styring på ditt liv.

Har du folk du føler påvirker deg negativt så kutt dem ut. Skaff deg litt miljøforandring, flytt et annet sted.

Er dette reelt - eller tankekjør som kommer mest fra deg selv.....?

Anonymkode: 61e94...c97

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke kunnet "leve livet ditt" før?  Vil uansett si deg at det er aldri for sent å endre på tilværelsen. Du er snart 40 sier du, det er da ingen alder i våre dager 😊  Jeg er 58, har et godt og innholdsrikt liv, og tar fremdeles avgjørelser som endrer retning på livet mitt.  Det hadde vært lettere å komme med råd/ synspunkter dersom du fortalte litt om hvorfor du ikke har følt at du kunne leve som du ville.

Anonymkode: bc39c...801

• Liker 13
Skrevet

Du kan begynne å leve livet ditt nå.

• Liker 13
Skrevet

Kan du være mer konkret?

Hvor gammel er du? 

• Liker 3
Skrevet

Er du i en sekt? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, tro det eller ikke, du er ikke alene... Vi er flere som har det sånn. 

Hilsen ei som til slutt tok noen tøffe valg. 

Anonymkode: c6f16...871

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sitter du i fengsel?

Anonymkode: d1739...94b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke når jeg skal få lov til å begynne å leve livet mitt. Er snart 40, og da må det vel være greit? Eller må jeg vente til jeg er 50?

Føler alle rundt meg har holdt meg nede i alle år i frykt for at jeg skal begynne å leve livet mitt. Og nå som jeg er 40 er det plutselig greit??? For da er det for sent med alt uansett??? Eller må jeg vente til jeg er 50???

Er så lei meg for at jeg har mistet mim ungdom på denne måten. Aldri hatt en kjæreste. 

Hva du føler er i grunnen revnende likegyldig. Forhold deg til fakta. Og fakta er at du kan leve livet ditt akkurat sånn som du vil! 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynn i dag. Små grenser. Små valg om det som gir deg glede. Det er DITT liv. Prøv å formulere ditt liv som du vil ha det. Hvilke behov har du? Hva drømmer du om?

Klem fra meg som begynte mitt liv som 39åring!

Anonymkode: 366eb...48a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Livet ditt lever du hver eneste dag. Hver våken time.

Er det noe du er misfornøyd med må du endre det. Så enkelt er det. Kun deg selv du må gjøre fornøyd, ikke alle andre.

Anonymkode: 12472...0c7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du fortsetter å la andre styre og bestemme over deg så skjer det ikke noe magisk verken når du er 40, 50 eller 60. Du bestemmer selv hva du vil gjøre, men alle valg har konsekvenser. Du forteller for lite om situasjonen til at det går an å gi deg konkrete råd, men det høres ut som at konsekvensen av ditt valg kan være noen brutte relasjoner. Hvis frihet til å gjøre hva du vil er viktigere for deg enn relasjonene, så vet du hva du har å gjøre. Hvis relasjonene er viktigst må du bare fortsette å leve som før. Med mindre du er utsatt for frihetsberøvelse (kidnapping), så har du alltid et valg. Hver dag har du frihet til å velge selv. Nå høres det ut som at du lar andre velge for deg, og konsekvensen av det er at du ikke føler deg fri. Men du er fri.

Anonymkode: 38543...7c3

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker du har det bedre nå når du tror det er noe utenfra som hindrer deg i å leve enn når du finner ut at this is it. Det er ikke noen forandringer selvom du slipper taket i alle rundt som du anser som hindringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg. Er 32 år. Har alltid hatt kontrollerende familie. Giftet meg da jeg var 25, med verdens beste mann som ikke stiller unødvendige spørsmål og gir meg frihet. Men mora vil fremdeles komme på besøk altfor ofte, vil vite hvilke venner jeg har, hva jeg gjort på jobb, hva min sønn driver med, at hun skal lære ham å lese og skrive og bare ho...etc etc.

Aner ikke hvordan jeg setter grenser for henne. Er så psykisk nedslitt pga ho.. 

Anonymkode: b82af...db6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner deg. Er 32 år. Har alltid hatt kontrollerende familie. Giftet meg da jeg var 25, med verdens beste mann som ikke stiller unødvendige spørsmål og gir meg frihet. Men mora vil fremdeles komme på besøk altfor ofte, vil vite hvilke venner jeg har, hva jeg gjort på jobb, hva min sønn driver med, at hun skal lære ham å lese og skrive og bare ho...etc etc.

Aner ikke hvordan jeg setter grenser for henne. Er så psykisk nedslitt pga ho.. 

Jeg lærte meg å si "nei". Igjen og igjen. Og så begynte jeg å leve for meg selv, ikke for alle andre. JEG bestemmer i MITT liv. 

K36

Anonymkode: 6e177...2e5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner deg. Er 32 år. Har alltid hatt kontrollerende familie. Giftet meg da jeg var 25, med verdens beste mann som ikke stiller unødvendige spørsmål og gir meg frihet. Men mora vil fremdeles komme på besøk altfor ofte...Aner ikke hvordan jeg setter grenser for henne. Er så psykisk nedslitt pga ho.. 

Du bytter dørlås, gir henne ikke nøkkel og lukker ikke opp. Du bestemmer. Hun skal bare komme når du vil. Virkelig vil. 

Anonymkode: 96308...9df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Din lykke er ditt ansvar! Ingen kommer til å tilrettelegge for at du skal få livet du ønsker. Det må du ordne selv! Jeg går ut i fra at du ikke er umyndiggjort eller burde vært det, så hvis noen prøver å bestemme over deg, så må du si nei. Det er ditt ansvar å ta makten over ditt eget liv! Er du økonomisk avhengig av noen, så snakker du med nav. Hør hvilke muligheter det er for deg å få utdanning/jobb

Anonymkode: 81909...810

• Liker 7
Skrevet

Det er ingen som kan holde deg nede hvis du ikke lar dem gjøre det. Gi faen i dem og gjør det du har lyst til.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
youcancallmejune skrev (6 timer siden):

Det er ingen som kan holde deg nede hvis du ikke lar dem gjøre det. Gi faen i dem og gjør det du har lyst til.

Det er vanskelig når jeg er så sårbar og angst og tar inn alt. Ikke klarer å sette grenser og alle kan tråkke på meg uten at jeg klarer å beskytte meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...