AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Hvordan har dere klart å slutte? Jeg håper jeg skal klare det. Jeg er usikker om jeg kan defineres som en alkoholiker men et problem har jeg hvertfall. Er 31 år kvinne, veier ca 57 kg og for noen saget siden styrtet jeg nedpå 2 1/2 flaske vin, 1/2 flaske vodka og to små glass konjakk på slutten der før det sluknet. Jeg har tidligere besvimt etter for høyt alkoholinntak, men våknet rett etterpå igjen. Blitt pumpet noen ganger. Jeg har full blackout nesten hele kvelden. Ja jeg skammer meg og jeg går i behandling på Dps av primært andre årsaker, men dette kommer nok til å bli et av temaene om en stund. Frem til da er jeg nesten redd for meg selv. Sier til meg selv at jeg ikke skal drikke, men etter en stund så tar jeg kanskje et glass, og da er det gjort. Klarer ikke slutte. Det kan gå flere måneder mellom hver gang jeg drikker heldigvis. Får pusteproblemer dagen derpå og ligger i dagesvis etterpå. Dødsangst og helt ute av det. Er det noe man kan gjøre frem til jeg får hjelp og hvordan takler dere det i liknende situasjoner? Etter siste gang nå, ble jeg så dårlig at jeg bestemte meg for å bli avhold, men er så redd jeg ikke skal klare det. Har sagt det flere ganger før. Anonymkode: c6dbc...54f 1
MortenMinstelønn Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 (endret) En god nyhet! Du trenger ikke lenger å lure på om du er alkoholiker. Du må stoppe og stoppe helt. Det er min erfaring. Antabus fra lege, drikk vann, tren og finn andre interesser. Det er fullt mulig. Det er ikke sikkert kroppen din er så fysisk avhengig. Men ikke lur deg selv. Kutt det ut! Det kan du. Ikke sitt om 20 år og angre på det livet du førte. For eksempel etter 50 dager helt avholds vil du merke hvor deilig livet kan være og hvor bra du er som person. Men det kommer ikke gratis. Du må kutte. Antabus er en redning. Stor klem fra meg! Endret 2. januar 2021 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Den var fin🥰 Takk for fint innlegg, det skal jeg huske på for alltid når de dumme tankene kommer om at "jeg klarer å stoppe denne gangen" . Det er utrolig hvordan hjernen klarer å lure seg selv. Innerst inne blir man kanskje ikke lurt, men kroppen vil gi etter for avhengigheten. Ja, du har rett. Nå håper jeg det siste glasset var tatt!😊 Anonymkode: c6dbc...54f 2
MortenMinstelønn Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den var fin🥰 Takk for fint innlegg, det skal jeg huske på for alltid når de dumme tankene kommer om at "jeg klarer å stoppe denne gangen" . Det er utrolig hvordan hjernen klarer å lure seg selv. Innerst inne blir man kanskje ikke lurt, men kroppen vil gi etter for avhengigheten. Ja, du har rett. Nå håper jeg det siste glasset var tatt!😊 Du er sikkert en fantastisk kvinne. Gi verden en mulighet til å se deg. Alkohol kan redusere deg til omtrent ingenting i forhold til hvem du egentlig er. Snakke med legen om antabus. Ingen andre trenger å vite noe om det. Du er egentlig ikke en alkoholiker for resten av livet. Bare hvis du sprekker. Ønsker deg all lykke som finnes:) 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Klarer ikke slutte, eller vil ikke slutte? Du ønsker å slutte når du er fyllesyk med fylleangst, men ikke når du er edru. Kjenn etter hvordan det føles å være edru! Det er følelsen av å være sjef i eget liv. Det er sånn du har det når du ikke drikker. Alkohol er ikke en obligatorisk del av et godt liv. Du kan ha et fint liv uten å drikke. Anonymkode: ab41d...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå