Gå til innhold

Beste kjøkkenredskaper - alt fra stekepanne til skjærebrett!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat blitt ferdig med nytt kjøkken og ønsker å oppgradere fra kjøkkenredskapene jeg kjøpte under studietiden til noe bedre!

Har du bra tips til type og merke for ulike ting som stekepanne, gryter, store gryter, stor god trefjøl, kniver, mindre redskaper og kjøkkenmaskin, ja egentlig alt mulig - kjør på med dine beste tips! Jeg er veldig glad i å bake og lage mat så ønsker å bruke tid og penger nå fremover på å "investere" i gode kjøkkenredskaper :) På forhånd tusen takk! Godt nyttår!

Anonymkode: aeded...264

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg digger karbonstålpannene fra de Buyer. Har både 28cm og 32cm-varianten av Mineral B og bruker de hver dag. Teflonpannene står innerst i skapet og samler støv nå.

https://bakerenogkokken.no/gryter-og-panner/stekepanner/de-buyer-stekepanne-karbonstal-lyonnaise-mineral-b-dia-28-cm/

Anonymkode: e045f...7e8

tusen takk! Er dette panner du bruker uansett hva? Til hverdagen som fest, typ? :) takker så mye for tips!!

Skrevet
molllll skrev (1 minutt siden):

tusen takk! Er dette panner du bruker uansett hva? Til hverdagen som fest, typ? :) takker så mye for tips!!

Beklager, ignorer siste spørsmål. Jeg fikk først svaret ditt på telefonen så da så jeg ikke siste del med "bruker de hver dag", men så det nå på PC! Tusen takk for tipset, er akkurat noe sånt jeg er ute etter! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Av alle ting så er jeg veldig fornøyd med IKEA sitt. Det høres sikkert kjipt ut men det har alltid vist seg her at det er IKEA utstyret som varer lengst.

Anonymkode: 8dbab...826

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av alle ting så er jeg veldig fornøyd med IKEA sitt. Det høres sikkert kjipt ut men det har alltid vist seg her at det er IKEA utstyret som varer lengst.

Anonymkode: 8dbab...826

Det står på lista mi. IKEA kjøkken ting fra 365+ serien. Vet den skal være god. Sett alt fra amatører som meg til profesjonelle kokker bruke dette. 

• Liker 2
Skrevet

Forskjellige rivjern fra Microplane. 

• Liker 5
Skrevet

Tupperware sin potetskreller er totalt overlegen alt annet jeg har vært borti. Det samme gjelder slikkepottene til Tupperware. Har sikkert 10 stk. av de.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte faktisk her en dag at jeg er superfornøyd med gulrotskrelleren som jeg kjøpte på Extra (matbutikk). Bedre enn noe jeg har kjøpt på en finere sjappe. 

Anonymkode: 5bd40...1de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (2 minutter siden):

Tupperware sin potetskreller er totalt overlegen alt annet jeg har vært borti.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte faktisk her en dag at jeg er superfornøyd med gulrotskrelleren som jeg kjøpte på Extra (matbutikk). Bedre enn noe jeg har kjøpt på en finere sjappe. 

Haha, sånne ting er faktisk veldig viktig. Særlig om man bruker mye rotgrønnsaker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også en drøss med skallkniver fra Victorinox. Bruker disse hele tiden, til alt mulig. De digre kokkekniven bruker jeg heller sjelden. 

• Liker 4
Skrevet
marleneK92 skrev (14 timer siden):

Fornøyd med kniver fra Kyocera. 

Keramiske kniver, lette & gode i hånden. 

https://royaldesign.no/varemerker/Kyocera 

Nå er det midt på dagen så litt mer våken. 

Knivene påvirkes ikke av syre påstår de. Jeg har hatt mine tja i ihvertfall et halvt år å jeg har glemt å skylle de etter syre flere ganger. Funker fortsatt fjell. Keramikk er verdens hardeste materiale etter diamanter så god kvalitet. Jeg bruker de hver dag til alt fra kjøtt til urter. Vanlig skjæring & hakking. Perfekte for mitt bruk ihvertfall så tenkte det var verdt å tipse om nå som de er på salg. 

Skrevet

Global kniver sverger jeg til! 

Og noe vi nylig kjøpte, en sitruspresse som den under. Får ut så mye mer lime med den enn med å presse for hånd. Der jeg tidligere har brukt 3-4 lime, trenger jeg bare 1,5 nå. 9561635684382_6923596666020_348865_tif.j

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Omo skrev (1 minutt siden):

Global kniver sverger jeg til! 

Og noe vi nylig kjøpte, en sitruspresse som den under. Får ut så mye mer lime med den enn med å presse for hånd. Der jeg tidligere har brukt 3-4 lime, trenger jeg bare 1,5 nå. 9561635684382_6923596666020_348865_tif.j

Du presser for hånd fremdeles. Du utnytter vektstang-prinsippet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biff-banker.

Anonymkode: 38ab8...70f

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (10 timer siden):

Tupperware sin potetskreller er totalt overlegen alt annet jeg har vært borti. Det samme gjelder slikkepottene til Tupperware. Har sikkert 10 stk. av de.

Hva skal du med 10 slikkepotter?

Anonymkode: 17e70...682

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...