Gå til innhold

Hvordan få ormekur i katta?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det forresten flere enn meg som får totalt noia av å lese om parasitter? *grøss*

Det verste er jo å SE parasittene bak på katten :overrasket:

Vi skulle liksom prøve å ikke gi ormekur oftere enn når vi så orm, men jommen har det ikke blitt to ormekurer på mindre enn tre måneder, etter at det først hang en lang mark ut bak, og deretter var klare spor av bendelorm... Man får et litt annet syn på søte katten når det blir sånn. Men utrolig hva man venner seg til.

Forrsten får jeg innbilte symptomer på mark jeg også - hørte om ei som hostet opp en spolorm under frokosten :hår:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lekkert nei. Katten vår kastet opp en gang i fjor og jeg kunne se en levende orm sprelle i oppkastet. Ganske ekkelt ja. Da er de små hvite riskornene i baken ingenting i sammenligning.

Skrevet

:sjarmor: Jeg fikk katten til å svelge tabletten sin i dag...etter maaange forsøk vel å merke. Det hjelper litt å tippe hodet bakover da, men han spreller seg løs og spytter ut igjen likevel. Men jeg vant til slutt ;)

Så da er det samme prosedyre i kveld og fire dager til...

Den pastaen høres forresten ikke så dum ut, til neste gang han skal ha ormekur.

Gjest messengerboy
Skrevet

prøv å lage en liten "haug" med majones på gulvet, så legg tabeletten oppi, så dekk over igjen med majones, mmmmmmmmm, hvem kan vel motstå noe sånt :) virket bra når jeg hadde katt da jeg var ung :roll:

Skrevet

Har funnet orm i oppkast(dau takk og pris), men har heldigvis sluppet å se orm henge ut endetarmen eller i pelsen bak på katta.(og jeg har sort katt)

Skrevet

Bruker oralpasta som jeg kamuflerer i en liten klump med leverpostei. No problemo.

Skrevet

Jeg pleier å legge pus på ryggen i fanget mitt, med hodet mot magen min. Så legger jeg pleddet over og dytter det inn under rumpa mi på begge sider, slik at pus ligger bom fast. Opp med munnen , inn med tabletten og holder igjen rundt kjeven og masserer halsen forsiktig til tabletten er nede. Jeg har prøvd pasta å,men det ble mere som kom ut enn det som gikk ned..... :forvirret:

men åh... det er ekkelt når det tyter mark ut av rumpa han... urgh...

Skrevet

Jeg fant en flott måte nå sist!

Omtrent sitter på katta (for at han skal være der, hehe), stikker pekefingeren i munnvika, og SLIPPER tabletten ned.

For istedenfor å PUTTE den ned, og de prøver og "tygge" den ut, så går tabletten ganske greit ned når den slippes.

Huff, jeg er dårlig på å forklare... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...