Gå til innhold

Til deg som har vært hos gynekologen både privat og offentlig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun reist til offentlig og aldri fått noe mer hjelp enn at de vil sende meg videre til prøverør. 

så hører jeg de som reiser privat og får medisiner for å bli gravid uten å ha noe «sykdom» til noen få hundre kroner..

hva er deres erfaring med privat VS offentlig? 

Anonymkode: 84d4d...1ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt Ann på problemer, vi har vært offentlig og privat...men ingen medisiner i verden kunne ha hjulpet oss

Anonymkode: 2f7cc...656

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Mener du Letrozol for eksempel?

Jeg fikk dette hos offentlig. Bare spurte, ville teste det før IVF. 

Fikk ei runde hos privat og, men begge to anbefalte IVF raskest mulig. 

Opplevde ikke noen kompetanseforskjell, men hun offentlige jeg gikk til og den private jobbet begge med barneønske og fertilitet. De har begge veldig godt rykte, «alle» på kvinneklinikken på sykehuset visste hvem de var. Dette i Oslo altså. 

Endret av Fnuggolina
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært begge steder. Det er ingen forskjell.

De gir medisiner om det er noe som kan behandles direkte. Prøverør koster jo det offentlige uendelig mye mer, så er siste utvei. 

Mange liker å prøve feks Letrozol selv om de har regelmessig mens, og mange gynekologer aksepterer det. Personlig (etter mange år med prøving, og informasjonsinnhenting om temaet) hadde jeg unngått det. Man putter i kroppen unødvendige hormoner, man forstyrrer naturlig syklus, og kan gjøre vondt verre når det gjelder prøvingen. 

Anonymkode: 09797...0f1

Skrevet

Jeg har aldri forsøkt offentlig. Gikk rett privat. Første gang fordi vi bare hadde prøvd noen måneder og ikke hadde rett til offentlig. Andre gang nå fordi jeg fikk så grei hjelp der sist. IVF har aldri vært et tema hos oss. Utredningen startet med samtaler (jeg fortalte historien til syklusen min), blodprøver og UL, Konklusjonen ble medisinhjelp for å få kontroll på hormonforstyrrelser. Fått meformin, letrozol og ovitrelle. Mine to yngste barn har jeg å takke gynekologen for!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (24 minutter siden):

Jeg har aldri forsøkt offentlig. Gikk rett privat. Første gang fordi vi bare hadde prøvd noen måneder og ikke hadde rett til offentlig. Andre gang nå fordi jeg fikk så grei hjelp der sist. IVF har aldri vært et tema hos oss. Utredningen startet med samtaler (jeg fortalte historien til syklusen min), blodprøver og UL, Konklusjonen ble medisinhjelp for å få kontroll på hormonforstyrrelser. Fått meformin, letrozol og ovitrelle. Mine to yngste barn har jeg å takke gynekologen for!

Men da var jo problemet lett identifiserbart hos deg. Hadde dette vært tilfellet for TS hadde hun også fått hormoner som stabiliserer blodsukker, og gir eggløsning. 

Enhver offentlig gynekolog vil gjøre akkurat det samme. Da de tjener rått på å gi en slik behandling, i stedet for å sende pasienten rett videre. 

Anonymkode: 09797...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...